AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #1 Skrevet 29. desember 2022 Hva tenker dere om det? Utviklingen går så fort nå, at snart vil en A.I. gi bedre advokathjelp enn advokater, eller designe bedre og sikrere broer enn ingeniører. Og dette er bare et par eksempler. Allerede i disse dager, ser vi at A.I. har tatt over jobbene til kunstnere og illustratører, noe man tidligere trodde ikke kunne skjer, siden dette er kreative fagfelt. Anonymkode: edab0...235
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #2 Skrevet 29. desember 2022 Er sykepleier så dette høres greit ut😎 Anonymkode: af8ee...701 9
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #3 Skrevet 29. desember 2022 Du har et poeng men A.I vil aldri kunne erstatte advokater i retten eller i rettsmøter og den menneskelige kontakt og tillitt som trengs for å samarbeide over tid. Å svare på en kort og konkret juridisk problemstilling - ja, men har jeg en pågående tvist med politiet, barnevernet, tidligere arbeidsplass eller God knows er jeg fortsatt avhengig av å bygge en menneskelig relasjon med advokaten. Hadde aldri hatt tillitt til å utlevere info til en robot om jeg var siktet i en straffesak. Anonymkode: 39967...f43 9
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #4 Skrevet 29. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du har et poeng men A.I vil aldri kunne erstatte advokater i retten eller i rettsmøter og den menneskelige kontakt og tillitt som trengs for å samarbeide over tid. Å svare på en kort og konkret juridisk problemstilling - ja, men har jeg en pågående tvist med politiet, barnevernet, tidligere arbeidsplass eller God knows er jeg fortsatt avhengig av å bygge en menneskelig relasjon med advokaten. Hadde aldri hatt tillitt til å utlevere info til en robot om jeg var siktet i en straffesak. Anonymkode: 39967...f43 Det er i dag chatroboter som, for de fleste mennesker, består Turing-testen. Legg til 10 år med utvikling, og en A.I. vil representere en klient i retten bedre enn et menneske. Anonymkode: edab0...235 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #5 Skrevet 29. desember 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hva tenker dere om det? Utviklingen går så fort nå, at snart vil en A.I. gi bedre advokathjelp enn advokater, eller designe bedre og sikrere broer enn ingeniører. Og dette er bare et par eksempler. Allerede i disse dager, ser vi at A.I. har tatt over jobbene til kunstnere og illustratører, noe man tidligere trodde ikke kunne skjer, siden dette er kreative fagfelt. Anonymkode: edab0...235 ??? Anonymkode: 8bf5a...b9c 3
Snok1 Skrevet 29. desember 2022 #6 Skrevet 29. desember 2022 Det er et morsomt bilde i overskriften som er ganske beskrivende, men ikke dekkende. Jeg er selv inen profesjon som ikke er ulik en advokat sin. AI kommer helt klart til å påvirke min profesjon, men på langt nær utslette den. På den andre siden er det ingen tvil lm at det er smart å bli elektriker i dag. 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #7 Skrevet 29. desember 2022 Juss er ikke svart hvitt, så det er nok ikke mulig. Hver sak må vurderes konkret og ingen saker er like. Anonymkode: 4322a...960 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #8 Skrevet 29. desember 2022 Advokat er i sin natur et unyttig yrke. Så bare bra at det forsvinner. Anonymkode: 7e591...525 2 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #9 Skrevet 29. desember 2022 Jeg er regnskapsfører og har hørt det samme om min jobb de siste ti årene. Men får bare mer å gjøre for hvert år. Det fine er at jeg slipper rutinejobbene. Anonymkode: 857bf...c2a 7 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #10 Skrevet 29. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er i dag chatroboter som, for de fleste mennesker, består Turing-testen. Legg til 10 år med utvikling, og en A.I. vil representere en klient i retten bedre enn et menneske. Anonymkode: edab0...235 Det har jeg ingen tro på. Hva er Turing testen? Kunnskap eller konfidensielhet? Anonymkode: 39967...f43
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #11 Skrevet 29. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Juss er ikke svart hvitt, så det er nok ikke mulig. Hver sak må vurderes konkret og ingen saker er like. Anonymkode: 4322a...960 Dette. Anonymkode: 9193d...7f5 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #12 Skrevet 29. desember 2022 Jeg tror heller at mange oppgaver som utføres av f. eks. sykepleiere vil automatiseres bort. Dette har jo allerede begynt å skje, med medisindispensere som utleverer riktig dose medisiner til riktig tid, fallalarmer med GPS og digital pasientoppfølging. Anonymkode: 9193d...7f5 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #13 Skrevet 29. desember 2022 AI vil være et godt hjelpemiddel i mange tilfeller, og det vil nok hjelpe både forbrukere og yrkesutøvere, men som nevnt over her er det enkelte ting vi ikke vil kunne få av AI, og som vi fortsatt vil trenge mennesker til, dette gjelder også innenfor fagområdene jus og ingeniør. Anonymkode: 6de69...cc9 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #14 Skrevet 29. desember 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Det har jeg ingen tro på. Hva er Turing testen? Kunnskap eller konfidensielhet? Anonymkode: 39967...f43 Du er ikke helt belest på kunstig intelligens? Anonymkode: 38b39...f8a 4
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #15 Skrevet 29. desember 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg er regnskapsfører og har hørt det samme om min jobb de siste ti årene. Men får bare mer å gjøre for hvert år. Det fine er at jeg slipper rutinejobbene. Anonymkode: 857bf...c2a Jeg jobber med studieadministrasjon og har også hørt det samme om min jobb de siste ti årene. Opplever som deg at jeg får mer å gjøre for hvert år (ABE-kuttet hjalp jo litt til her), men enig med deg at de kjedelige rutinejobbene forsvinner. Anonymkode: e3bf5...056
Miewyn77 Skrevet 29. desember 2022 #17 Skrevet 29. desember 2022 AI kommer til å ta de tunge løftene, det farlige arbeidet og de kjedelige rutinejobbene. Men vi vil fortsatt trenge mennesker til alt annet. Slik utviklingen er nå, så bruker menneskene AI i jobben sin, og samarbeider med den i fremtiden.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #18 Skrevet 29. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Juss er ikke svart hvitt, så det er nok ikke mulig. Hver sak må vurderes konkret og ingen saker er like. Anonymkode: 4322a...960 Men som jurist kan jeg se for meg en fremtid der nye lovregler blir utformet på en måte som er bedre egnet for robotisering enn det vi tenker på som gode regler i dag, med mindre skjønnsmessige vurderinger eller avveininger. Anonymkode: 5a0ea...696
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #19 Skrevet 29. desember 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er i dag chatroboter som, for de fleste mennesker, består Turing-testen. Legg til 10 år med utvikling, og en A.I. vil representere en klient i retten bedre enn et menneske. Anonymkode: edab0...235 Jeg har fremdeles ikke møtt en chatrobot som har vært til særlig hjelp annet enn å besvare helt banale spørsmål. "Mente du...?" Nei, det var nok ikke det jeg mente. Anonymkode: 44b81...324 13
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #20 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det har jeg ingen tro på. Hva er Turing testen? Kunnskap eller konfidensielhet? Anonymkode: 39967...f43 Ikke jeg som er ts. Men før du sier du ikke tror på det som ts sier- en anelse lurt å vite hva vi snakker om? Turing testen kan du lese om, og SÅ kan du komme tilbake og joine diskusjonen. Blir som om jeg skulle proklamere at jeg ikke tror på at klima endres, men samtidig ikke har satt meg inn i miljøforskning og miljøendringer. Anonymkode: ad6f6...b61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå