AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #1 Skrevet 29. desember 2022 Usikker hvilken kategori jeg skulle poste dette. Ble gravid, går på pilla og vil absolutt ikke ha barn. Jeg har vært sammen med typen i 9 måneder og lurer på om jeg skal fortelle at jeg er gravid når jeg uansett kommer til å ta abort? Dette er første gangen jeg skal er gravid og dermed første gangen jeg skal ta abort, med andre ord er dette en skummel opplevelse for meg. Jeg har lest skrekkinnlegg om partnere som beskylder dama for å utnytte og lure dem, osv. Dette er ikke noe jeg har psyke til å håndtere under all påkjenning av positiv test samt aborten. Er det fælt av meg å la være å si noe? Kun fortalt til min mor og skal ha henne med på hele prosessen. Mvh 19 år og livredd. Anonymkode: 04aba...08c
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #2 Skrevet 29. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Usikker hvilken kategori jeg skulle poste dette. Ble gravid, går på pilla og vil absolutt ikke ha barn. Jeg har vært sammen med typen i 9 måneder og lurer på om jeg skal fortelle at jeg er gravid når jeg uansett kommer til å ta abort? Dette er første gangen jeg skal er gravid og dermed første gangen jeg skal ta abort, med andre ord er dette en skummel opplevelse for meg. Jeg har lest skrekkinnlegg om partnere som beskylder dama for å utnytte og lure dem, osv. Dette er ikke noe jeg har psyke til å håndtere under all påkjenning av positiv test samt aborten. Er det fælt av meg å la være å si noe? Kun fortalt til min mor og skal ha henne med på hele prosessen. Mvh 19 år og livredd. Anonymkode: 04aba...08c Dette er grunnen til at du bør fortelle. Er det slik han reagerer så vet du at dette ikke er noe å samle på. Godt å høre at du har moren din ❤️ Anonymkode: af38f...1d6 5
Veggdyret Skrevet 29. desember 2022 #3 Skrevet 29. desember 2022 Tja, kan det tenkes at han vil prøve å presse deg til å beholde barnet? Eller at han kommer til å fortelle venner, familie eller noe slikt sånn at det blir allmennkunnskap at du har tatt abort? Det er dessverre fremdeles en ting som mange ser veldig ned på og som det er greit at ikke alle vet om.
Gjest _Falkor_ Skrevet 29. desember 2022 #4 Skrevet 29. desember 2022 Men hvordan kan han beskylde deg for å lure/utnytte han, når du skal ta abort? Tror nok du burde fortelle det til han, og om han nå skulle reagere på denne måten så er det som ei ove skriver: Da er han ikke noe å samle på. Sender deg en stor klem, dette kommer til å ordne seg skal du se❤
tægane Skrevet 29. desember 2022 #5 Skrevet 29. desember 2022 Så absolutt! Du må fortelle han om det. Uansett hva du bestemmer deg for ang. ungen, fortjener han, far til fosteret å vite noe om det. 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #6 Skrevet 29. desember 2022 Fra hans perspektiv hadde det vært greit å vite. Ikke bare for at han i prinsippet bør få lufte sin mening om saken, selv om du sitter med vetorett. Jeg regner med at menn også kanskje synes det ok å vite at de ikke skyter blankt. Anonymkode: f8984...120 3
tægane Skrevet 29. desember 2022 #7 Skrevet 29. desember 2022 Veggdyret skrev (4 minutter siden): Tja, kan det tenkes at han vil prøve å presse deg til å beholde barnet? Eller at han kommer til å fortelle venner, familie eller noe slikt sånn at det blir allmennkunnskap at du har tatt abort? Det er dessverre fremdeles en ting som mange ser veldig ned på og som det er greit at ikke alle vet om. Ingenting med saken å gjøre. Henne som kvinne har full rett til å ta abort om hun ønsker det, og er veldig lite en man kan gjøre for å endre på det. 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #8 Skrevet 29. desember 2022 Abort er ikke så big deal, gjorde ikke vondt eller noe for meg hvertfall ❤️ Hadde det vært en pulevenn hadde han ikke hatt noe med om du ble gravid, men jeg tror det er vanlig at de fleste hadde fortalt det til en fast kjæreste. Det at du er redd for at han kan bli sint bekymrer meg og får meg til å mistenke at du er sammen med en mann du vet har anlegg til å bli lett aggressiv og kjefte på deg, som du ikke kan føle deg trygg og få støtte fra? Det er isåfall en mann du burde slå opp med og ikke kaste bort dine beste år av livet med. Sånt setter spor til senere i livet også.. Anonymkode: 88c55...ae1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #9 Skrevet 29. desember 2022 Det kan jo være at det er en big deal for far, ikke alle menn ønsker å være sammen med en kvinne som tar abort Anonymkode: 314a5...68b
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #10 Skrevet 29. desember 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Det kan jo være at det er en big deal for far, ikke alle menn ønsker å være sammen med en kvinne som tar abort Anonymkode: 314a5...68b Han må respektere kjærestens valg uansett. Det er tross alt ikke han som skal gå rundt og bære på barnet i 9 nesten 10 mnd. Hun må gå igjennom alt av smerte og ubehag, det trenger ikke han å tenke ett sekund på! Hvis ikke man respekterer kjærestens valg, så bør man kanskje vurdere om forholdet er sterkt nok til å gå videre med. Anonymkode: 87af7...37b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå