AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #1 Skrevet 29. desember 2022 Den er i ren ull så god kvalitet. Den koster en del så bør kunne brukes i mange år. Vil du si den er tidløs? Kan jeg bruke den om 10 år uten å se helt "ut" ut? Anonymkode: c3855...efa 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #2 Skrevet 29. desember 2022 Nei, oversized klær er mote nå, så den er ikke tidløs. Anonymkode: 862f8...c3c 8 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #3 Skrevet 29. desember 2022 Ja, denne er ikke mye oversized å kan brukes mange år frem i tid Anonymkode: 5a5bf...b94 6
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #4 Skrevet 29. desember 2022 Nei. Både passform og ermer er ting som fort endrer seg i motebildet. Anonymkode: 7bbf3...545 4 1
Sinte-my Skrevet 29. desember 2022 #5 Skrevet 29. desember 2022 Nei. Farge og materiale er det, men passformen er ikke det. Ville sett etter et mer klassisk snitt. 8 1
SeattleSlew Skrevet 29. desember 2022 #7 Skrevet 29. desember 2022 Mote er ikke like låst som for 10-15 år siden. Ting er ikke in og ut på samme måte som før 8 1
Veggdyret Skrevet 29. desember 2022 #8 Skrevet 29. desember 2022 Denne er tidløs dersom du er 60+ år gammel, men dersom du er "ung" er det nok bare en kort periode dette er moderne. Du kan jo henge den i skapet et par tiår, kanskje. 2
AprilLudgate Skrevet 29. desember 2022 #9 Skrevet 29. desember 2022 Jeg ville valgt en annen passform - mer klassisk jakke/kåpe. 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #10 Skrevet 29. desember 2022 Den ser fin ut. Det er ikke klassisk med trange klær heller, heller litt oversized enn trangt og denne er heller ikke så oversized. Jeg ville kjøpt den om jeg likte den. Den ser komfortabel og varm ut og det er plass til en stor ullgenser inni. Anonymkode: 83b71...5c7 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #11 Skrevet 29. desember 2022 SeattleSlew skrev (1 time siden): Mote er ikke like låst som for 10-15 år siden. Ting er ikke in og ut på samme måte som før Enig. Det er mye variasjon i motebildet og det har det vært i noen år. Anonymkode: 83b71...5c7 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #12 Skrevet 29. desember 2022 Jeg tror det er armene, de er for vide nede. Jeg tror at de gjør at jakken er ikke tidløs og samtidig, ikke veldig praktisk, for det blir kaldt. Anonymkode: 82731...15c 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #13 Skrevet 29. desember 2022 De åpne armene ser jo veldig kalde ut også. Anonymkode: 862f8...c3c 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #15 Skrevet 29. desember 2022 Froskebella skrev (9 minutter siden): Den var fin 😍 hvor fant du den? fineting.no Anonymkode: c3855...efa
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #16 Skrevet 29. desember 2022 Hvorfor skal man bry seg om å gå med ting som er tidløs? Er 28 år selv, og aldri brydd meg om hva som er mote😄 Synes jakka var fin men kanskje litt kort? Kjøp den du om du liker den Anonymkode: 6d084...552 1
altflyter Skrevet 29. desember 2022 #17 Skrevet 29. desember 2022 Som andre sier så er passformen overhodet ikke tidløs. Men altså…. Hvem bryr seg? Hvis du liker den og vil bruke den. Gjør det noe? 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #18 Skrevet 29. desember 2022 Først til din påstand om at jakken er i «ren ull» og dermed av «kvalitet». Det er ingen som helst sammenheng mellom materialvalget «ull» og begrepet «kvalitet». Så det er første antagelse. Jeg aner ikke hvor du har blitt fortalt att ull=kvalitet, men det medfører ingen riktighet. Et plagg av ull kan være av god kvalitet, gitt at ull av god kvalitet er valgt ut, behandlet riktig, spunnet, vasket og farget riktig og så vevd og filtet på riktig måte til et solid stykke stoff. Deretter må dette stoffet, for at jakken din skal være av god kvalitet, ha blitt sydd av kyndige skreddere (med dertil ok betaling) etter et mønster som gir mening og tar høyde for funksjonalitet, slik at man unngår unødvendige slitasjesoner, svake sømmer etc. Først når alt over er tatt hensyn til har et plagg «god kvalitet». 99% av alle plagg du finner på markedet (inkludert plagg fra merker som tar seg meget pent betalt) er ikke av god kvalitet. Og ikke bare er det «ikke god» kvalitet. Det er helt elendig dårlig kvalitet. Dette gjør produsentene med vilje. Hvorfor? Fordi en jakke som varer 10 år er en jakke som ikke kan selges igjen neste år. Dårlig kvalitet er altså lønnsomt. Er din jakke av god kvalitet? Koster den mindre enn 2500-5000 er det utenkelig at den inneholder ull (god ull er dyr ull) og arbeid av kvalitet (igjen, godt arbeid er godt betalt arbeid). I så fall er svaret alltid «dårlig kvalitet». Gå opp i pris. Og få en venn som syr på fritiden til å ta en titt på sømmene før du kjøper. Tidløs, som i «ser ut som den er kjøpt nå». Nei. Det er den ikke. Den inneholder uansett designfeil som gjør at du neppe ønsker bruke den i 10 år. Som kalde ermer, trekk fremme over brystet og «uferdige» kanter som vil filte seg, brette seg opp og bli stygge etter få måneder. Det er en grunn, ts, til at den klassiske, formsydde kåpen eller frakken har holdt seg i motebildet i hundrevis av år. Den grunnen er at det er en utmerket og meget slitesterk design. Fordi den sitter riktig og dermed slites jevnt, og sakte. Anonymkode: f7a61...ced 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #19 Skrevet 29. desember 2022 Ikke egentlig den er veldig basic. Anonymkode: 19915...d1c
SeattleSlew Skrevet 29. desember 2022 #20 Skrevet 29. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Enig. Det er mye variasjon i motebildet og det har det vært i noen år. Anonymkode: 83b71...5c7 Mhm. Folk henter inn elementer fra alle tiår i stilene sine. Det går mye av både typisk fast fashion og retro plagg fra fretex. Instagram og sosiale media har gjort mote langt mer "bredere" enn det var før når man bare hadde magasiner og moteshow. Det er mye mer "åpent" og aksept for ulike stiler og inntrykk 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå