AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #1 Skrevet 29. desember 2022 Hei, Jeg er en voksen dame på 40, som synes dette er plagsomt. Min gamle far på 75 går å tuller med meg om at folk tror vi er et par. Dette er om jeg sitter på med han i bilen, feks. Dette masa han om så snart jeg ble tenåring. Første gangen han sa det så syntes jeg det var utrolig kvalmende at han tenkte på dette, og måtte appåtil lufte det for meg. Nå som jeg er voksen, er det samme regla, om at "naboer tror vi er et par" om jeg er hos han på besøk, i jula feks. Nå er jeg gammel nok til å forstå at han bare er en tulling. Men er jo sur for at han ikke har tatt sin rolle som far alvorlig, ved å trygge meg. Han har aldri misbrukt meg, men psykologisk så er det krevende at en far legger sånne ideer på sin datter, fra ung alder av. Vi har mista mamma, og jeg har nå han og min bror igjen, og jeg bor langt unna og er sjeldent hjemme. Med en gang jeg setter for hjemme, altså etter flere år uten å feire jul der, så begynner han med det her igjen. "Folk tror vi er et par. "Husker jeg hatet sommeren fordi da var det t skjorte og shorts vær, og jeg hatet at han så på meg i det hele tatt som tenåring. Hva skal jeg gjøre da? Si det til han at det er sykt? og kvalmt? Da blir han vel lei seg. Noen andre med tullete gamle fedre med slike syke ideer? Det er fristende å slutte å reise dit til jul, men han er så gammel da at han dør jo snart. Anonymkode: 14ac8...9d2 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #2 Skrevet 29. desember 2022 Reagerer litt på at du skriver et helt innlegg om at han sier at folk tror dere er et par, men bare 1 setning om at han alltid har misbrukt deg. Misbrukt hvordan da ? Anonymkode: 0b7a1...fbe
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #3 Skrevet 29. desember 2022 Sorry så feil. "aldri missbrukt". Hva er problemet da? Den ene setningen ? Anonymkode: 0b7a1...fbe
lillevill Skrevet 29. desember 2022 #4 Skrevet 29. desember 2022 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Reagerer litt på at du skriver et helt innlegg om at han sier at folk tror dere er et par, men bare 1 setning om at han alltid har misbrukt deg. Misbrukt hvordan da ? Anonymkode: 0b7a1...fbe Feil, beklager Endret 29. desember 2022 av lillevill
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #5 Skrevet 29. desember 2022 «NEI DET ER INGEN SOM TROR DET. Hold kjeft med det ekle gnålet ditt.» Anonymkode: 8b277...a71 11 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #6 Skrevet 29. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sorry så feil. "aldri missbrukt". Hva er problemet da? Den ene setningen ? Anonymkode: 0b7a1...fbe Ja, det er irriterende! Anonymkode: 14ac8...9d2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #7 Skrevet 29. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): «NEI DET ER INGEN SOM TROR DET. Hold kjeft med det ekle gnålet ditt.» Anonymkode: 8b277...a71 😂 🤪jaaa jeg kan jo si det. Men da blir han lei seg. Anonymkode: 14ac8...9d2
MortenMunkholm Skrevet 29. desember 2022 #8 Skrevet 29. desember 2022 Jeg ville sagt at du aldri har likt det. Det må han tåle. Han er bare 75. Kan leve lenge til. 1
Gjest vilkåret Skrevet 29. desember 2022 #9 Skrevet 29. desember 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: 😂 🤪jaaa jeg kan jo si det. Men da blir han lei seg. Anonymkode: 14ac8...9d2 Hvorfor er det et problem? Noen ganger må folk bli lei seg før de forstår at de ikke skal gjøre noe. Ingen dør av å bli lei seg, noen ganger kan man til og med lære av å bli lei seg for noe
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #10 Skrevet 29. desember 2022 Det kan jo hende det bare er hans måte å tulle på? Anonymkode: f5e39...7d6
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #11 Skrevet 29. desember 2022 Si at «Nei, det får jeg da virkelig håpe at ingen tror, det er jo bare ekkelt. Det er lett å se at vi er far og datter». Da har du parkert han uten å fornærme han. Personlig ville nok jeg gitt klar beskjed på en langt krassere måte. Anonymkode: ef3bf...ed1 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #12 Skrevet 29. desember 2022 Rart det blir krig i verden... Anonymkode: 17488...dc0
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #13 Skrevet 29. desember 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): 😂 🤪jaaa jeg kan jo si det. Men da blir han lei seg. Anonymkode: 14ac8...9d2 So what? Hvorfor er det verre at han blir lei seg enn at du blir det? Anonymkode: 8b277...a71 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #14 Skrevet 29. desember 2022 Det handler kanskje ikke om at han tenker dere passer sammen eller annet men at han mener folk tror han ser så ung ut? Har en venninne med en sånn mor. Hun er psyk på andre måter også men helt sykelig opptatt av at "alle tror de er søstre". Noe ingen tror. Om du vil ha slutt på dette må du parkere han. Skikkelig. "Nei herregud pappa. Det er det ingen som tror. Det hadde vært sykt det ". Ferdig. Anonymkode: 3558b...4f2 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #15 Skrevet 29. desember 2022 Litt merkelig ting å si, men kanskje det er hans måte å få frem at han ser yngre ut enn han gjør? At han har behov for at andre også syns han ser yngre ut det dersom han aldri har likt å eldes? Anonymkode: dcaf1...18f 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #16 Skrevet 29. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hei, Jeg er en voksen dame på 40, som synes dette er plagsomt. Min gamle far på 75 går å tuller med meg om at folk tror vi er et par. Dette er om jeg sitter på med han i bilen, feks. Dette masa han om så snart jeg ble tenåring. Første gangen han sa det så syntes jeg det var utrolig kvalmende at han tenkte på dette, og måtte appåtil lufte det for meg. Nå som jeg er voksen, er det samme regla, om at "naboer tror vi er et par" om jeg er hos han på besøk, i jula feks. Nå er jeg gammel nok til å forstå at han bare er en tulling. Men er jo sur for at han ikke har tatt sin rolle som far alvorlig, ved å trygge meg. Han har aldri misbrukt meg, men psykologisk så er det krevende at en far legger sånne ideer på sin datter, fra ung alder av. Vi har mista mamma, og jeg har nå han og min bror igjen, og jeg bor langt unna og er sjeldent hjemme. Med en gang jeg setter for hjemme, altså etter flere år uten å feire jul der, så begynner han med det her igjen. "Folk tror vi er et par. "Husker jeg hatet sommeren fordi da var det t skjorte og shorts vær, og jeg hatet at han så på meg i det hele tatt som tenåring. Hva skal jeg gjøre da? Si det til han at det er sykt? og kvalmt? Da blir han vel lei seg. Noen andre med tullete gamle fedre med slike syke ideer? Det er fristende å slutte å reise dit til jul, men han er så gammel da at han dør jo snart. Anonymkode: 14ac8...9d2 hadde ikke reagert så ille Anonymkode: 2edb6...88e
BlåNatt Skrevet 29. desember 2022 #17 Skrevet 29. desember 2022 Jeg skjønner at du synes det er ekkelt. Faren min holdt også på sånn...
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #18 Skrevet 29. desember 2022 Ja, du kan si til han at det er sykt av han å alltid skal si slikt. Si til han at han høres direkte pervers ut og at ingen andre enn han selv sitte rmed de tankene. ´ Han høres jo pervers ut. Høres ut som han har fantasier han ikke får utløp for. Hadde bedt han om å holde kjeft. Anonymkode: 7b799...2f5
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #19 Skrevet 29. desember 2022 Samme her. Ikke sagt det der men alltid syns det var ekkelt å gå i sommerklær foran han og sole meg. Uff. Hvorfor kommer eldre menn med kommentarer om unge kvinner på alder med døtrene. Æsj. Anonymkode: 86956...158
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #20 Skrevet 29. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Samme her. Ikke sagt det der men alltid syns det var ekkelt å gå i sommerklær foran han og sole meg. Uff. Hvorfor kommer eldre menn med kommentarer om unge kvinner på alder med døtrene. Æsj. Anonymkode: 86956...158 jeg ER datteren hans. og han har sagt disse tingene siden jeg ung. Jeg er jo sur, og irritert, skulle ønske han var mer normal. Han er veldig opptatt av sitt og seg selv og hva andre skulle tenke om han, og så tror han at "alle" tenker sånn. Men det er egentlig litt ok å lese at så mange andre her tar lett på det om det hadde skjedd med dem. Anonymkode: 14ac8...9d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå