AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #1 Skrevet 29. desember 2022 Dere som har hund- hvor ofte dusjer eller bader du den? Anonymkode: b74bb...5fc
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #2 Skrevet 29. desember 2022 Spyler han på undersiden etter tur når han er skitten. Blir oftere på denne årstiden når asfalten er skitten av både salt og sand. Anonymkode: d1e72...1cf
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #3 Skrevet 29. desember 2022 Vasker han med hundesjampo og balsam en gang i måneden. Anonymkode: 26956...bd1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #4 Skrevet 29. desember 2022 Dusjer etter løpetid og ellers bare hvis det er blitt veldig grisete i pelsen feks når hun har rullet seg i gjørme. Anonymkode: 413df...015
Tabris Skrevet 29. desember 2022 #5 Skrevet 29. desember 2022 Dusjer buken og beina ved behov (han har lang pels og blir fort skitten i vinterhalvåret når han går i grøfta). Bader ham med shampoo kanskje 1-2 ganger i året. Sjeldnere nå som jeg barberer ham ned hver vår. 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #6 Skrevet 29. desember 2022 1 gang i måneden. Hjelper mot røytinga. Anonymkode: bbf6d...9a9
Anonymbruker*** Skrevet 29. desember 2022 #7 Skrevet 29. desember 2022 En ordentlig dusj med innsåping av hele kroppen skjer vell max 1 gang i året ifb med flassete/fet pels under røyting eller når hunden er spesielt tilgriset. Skyller en sjelden gang labber og under magen i dusjen når hun er dekket i gjørme/sand som ikke vil gå vekk. Til vanlig foretrekker jeg å bare tørke nøye med et håndkle eller gnu med et hånkle jeg væter forså å tørke grundig. Hele dusjkabinettet og badgulvet må jo nesten vaskes etter hunden har blitt dusjet. For styrete for meg. 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #8 Skrevet 29. desember 2022 Blir vel en dusj med sjampo 2-3 ganger i året, når de har en liten røyteperiode. Ellers må jeg noen ganger vaske av skitne labber med en klut, men også det er sjeldent. Selv om vi har vært på en skikkelig gjørmetur og de er dekt av gjørme når jeg setter de i bilen, er de på mystisk vis rene og pene når vi kommer hjem. De er en selvrensende rase. Skitt preller av pelsen og forsvinner. Ikke lukter de heller, så de trenger ikke dusjes for å holde lukt i sjakk Anonymkode: 99435...869
Myrmica Skrevet 29. desember 2022 #9 Skrevet 29. desember 2022 Kun ved behov, om de har rulla seg ordentlig godt i noe som lukter ekkelt... Spyler av møkkete labber ved behov, og hundene svømmer en del om sommeren. 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #10 Skrevet 29. desember 2022 Hun har kort pels, så blir ikke så ofte. Som oftest hver gang hun har rulla i revebæsj 😅 Ellers tørker/spyler jeg det som trengt av skitne poter/mage. Anonymkode: c4738...22a
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #11 Skrevet 30. desember 2022 Kun spyling under buk,poter og etter behov. Nå om vinteren er hunden renere etter turen pga snøen. Bor heldigvis ikke der det saltes☺️ Har noen et forslag til "shampo" dersom det en gang skulle bli aktuelt? Har ikke lyst å sponse hundeshampo/balsam-industrien😉 Anonymkode: 2d586...467
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #12 Skrevet 2. januar 2023 Dette er vel litt raseavhengig. Vi har langhåret hund, men dusjer han bare noen ganger i året. Men han blir spylt eller vasket i stumpen om det er nødvendig. Han hater føning, så han må tørkes godt med håndkle og vi har på ovn slik at han har mulighet for å legge seg nær den å tørke. Ikke ut med fuktig underpels hvis det er kaldt. Anonymkode: 5173c...91e
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #13 Skrevet 2. januar 2023 Om sommeren 1 gang i uka (han er allergisk mot div pollen) om vinteren ved behov. Dvs hver 3 uke ca. Såpass må det være når han skal få ligge i sengen min. Lang pels Anonymkode: 57cf6...8ce
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #14 Skrevet 2. januar 2023 Man skal helst ikke dusje dems så ofte da det naturlige fettlaget i huden og pelsen forsvinner. Men vist mine har rullet seg i noe som lukter får de en dusj ellers spyle beina vist det er gjørmete ute så huset holdes rent 😊har en som har en tendens til å stinke så han dusjes kanskje 1 gang i mnden mens han andre dusjes kanskje en gang i året 😂 vist jeg er heldig så kanskje jeg slepper den ene gangen også Anonymkode: d9589...bd2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #15 Skrevet 2. januar 2023 Kun ved behov. Til nå har det vært spyling av bein og mage etter tur, og én flekk i pelsen der han fikk noe kliss. Har en rase som ikke blir så fet i pelsen og lukter så mye som f.eks. golden retriever. Anonymkode: 6ecc8...68e
Norja Skrevet 2. januar 2023 #16 Skrevet 2. januar 2023 Annenhver uke, cirka. Han er en liten fyr med diger personlighet som elsker å hoppe i søledammer, rulle seg i alt som rulles kan, og gjerne ta seg et lite gjørmebad om mulig 🙈 Han nappes ned i salong to ganger i året, også tar jeg mellomarbeidet.
Tanuki Skrevet 3. januar 2023 #17 Skrevet 3. januar 2023 Bader en gang i uka, og 1 gang i måneden får de bad og litt stell i en hundesalong. Vasker poter og mage nesten hver dag etter tur fordi det er mye søle ute nå. 1
CaptainColada Skrevet 3. januar 2023 #18 Skrevet 3. januar 2023 Da jeg har utstillingshunder, bruker jeg sjampo ca 4 ganger i året. Ellers spyler jeg ved behov. Dette er hunder med mellomlang pels.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå