Gå til innhold

Hvilket antrekk i finere middagselskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal i middagselskap til et litt sånn overklasse par (eller hva jeg skal kalle det) fra jobben. Det er ikke på nyttårsaften, så det er mer uhøytidelig, bare en middag. Og klarer ikke helt bestemme meg for hva jeg skal ha på meg.

Har lyst til å kle meg pent, nøytralt og klassisk. Tenker kanskje mørkeblå jeans og en bluse..? Føler at kjole blir altfor stivt. 

Hva hadde du tatt på deg? Aner ikke hva som er moderne nå, og er egentlig litt blank på hva som er stilriktig eller "klassisk". 

Tips og bilder mottas med takk. 

Anonymkode: 4744c...b6f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenkte kanskje sånn som dette. Men mulig jeg er helt på jordet. Ikke de skoene da, mer ettersittende bukse og nøytrale sorte sko. Er i 30-årene, forresten.

8979dd37d8ba4bfeaaac26776d4c0cc4.thumb.jpg.0e1952cdf6a7fd149902fa2c22f1ee0f.jpg

• Hjerte 1
Skrevet

Bluse er helt topp men hadde unngått jeans. Hva med et par mørke chinos eller en dressbukse? 

Anonymkode: e61ad...fbb

• Liker 12
Skrevet

Mørk bukse, ikke olabukse

Anonymkode: 9b0c9...90f

• Liker 5
Skrevet

Hadde byttet ut jeans med en annen bukse eller skjørt.  Dressbukse om du har det. 

Anonymkode: 2a619...e2a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bluse er helt topp men hadde unngått jeans. Hva med et par mørke chinos eller en dressbukse? 

Måtte google hva chinos er 🙈 Men jeg tror faktisk jeg har det. Har dressbukse også. Hmm, det var en god ide. Takk for tips. 

Er olabukse helt ut, eller er det for casual? 

Skrevet

Ikke jeans. Pen svart bukse og bluse. Jeg ville nok hatt skjørt og tynn kashmirgenser eller en ikke altfor pyntet kjole.

Husk å ta med sko og en liten oppmerksomhet til vertinnen.

Anonymkode: 60fd3...2bb

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Måtte google hva chinos er 🙈 Men jeg tror faktisk jeg har det. Har dressbukse også. Hmm, det var en god ide. Takk for tips. 

Olabukse er helt supert, men for hverdagsantrekk for meg iallefall. Og om andre gjester kommer i kjole er du mer sikker om du har valgt mørk bukse fremfor olastoff👌🏻

Anonymkode: 9b0c9...90f

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det blir for casual. Jeg er vokst opp med at man pynter seg litt ekstra i romjulen når man skal i besøk, og jeg er overhodet ikke overklasse. Det er jo slett ingen fasit for andre, men jeg hadde definitivt gått for chinos/dressbukse siden du allerede har det. Og kanskje se om du har en helt standard skjorte eller bluse? Den grønne var fin, men veldig sommerlig. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Tenkte kanskje sånn som dette. Men mulig jeg er helt på jordet. Ikke de skoene da, mer ettersittende bukse og nøytrale sorte sko. Er i 30-årene, forresten.

8979dd37d8ba4bfeaaac26776d4c0cc4.thumb.jpg.0e1952cdf6a7fd149902fa2c22f1ee0f.jpg

Nei, nei nei!

Anonymkode: 688b8...29f

• Liker 4
Skrevet

Jeans blir for hverdagslig. I selskaper jeg har vært i nå i romjulen har ingen hatt jeans. Det som går igjen er dressbukser kombinert med en pen genser eller bluse. Eller skjørt med genser/bluse til. Og flate, pene sko. En jeg var i selskap med hadde sort pent skjørt, med sorte strømpebukser og en genser med glittertråder. Hun fikk veldig mye komplimenter. 

Anonymkode: 5eb5a...d5d

• Liker 2
Skrevet

Ts her igjen. Nå har jeg prøvd alle blusene mine, og funnet ut at de sitter som pølseskinn. Spesielt rundt overarmene - ikke spesielt kledelig. Og jeg spjæret dressbuksa, så den er utelukket. Og jeg oppdaget at chinosene (ellr det jeg trodde var chinos) hadde lommer på sidene og så mest ut som militærbukser. Siden jeg er litt rund nå da, så fremhever sidelommene hoftene og får meg til å se feit ut. 

Alt av bluser og gensere får meg til å se ut som et eple siden jeg er så tjukk nå. Dette var ikke enkelt. 

Jeg tror det må bli en svart høyhalset tynn genser, svart enkel olabukse og et oversized sjal som dekker hele overkroppen og går litt ned på sidene.

Er det sosialt selvmord? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ts her igjen. Nå har jeg prøvd alle blusene mine, og funnet ut at de sitter som pølseskinn. Spesielt rundt overarmene - ikke spesielt kledelig. Og jeg spjæret dressbuksa, så den er utelukket. Og jeg oppdaget at chinosene (ellr det jeg trodde var chinos) hadde lommer på sidene og så mest ut som militærbukser. Siden jeg er litt rund nå da, så fremhever sidelommene hoftene og får meg til å se feit ut. 

Alt av bluser og gensere får meg til å se ut som et eple siden jeg er så tjukk nå. Dette var ikke enkelt. 

Jeg tror det må bli en svart høyhalset tynn genser, svart enkel olabukse og et oversized sjal som dekker hele overkroppen og går litt ned på sidene.

Er det sosialt selvmord? 

Kjole eller skjørt da? Det har du vel? 

Du sier jo «finere middag» så da tenker jeg at de forventer litt pyntet gjester.

• Liker 4
Skrevet

Noe ala dette, hun til venstre. Hva tror dere? 

Ts. 

2751bb_dc5aa0142758441bb1bea1a55cf5c7d7_mv2-3.jpg.4409f0090baef5dd5b6029ceb92048a0.jpg

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kjole eller skjørt da? Det har du vel? 

Du sier jo «finere middag» så da tenker jeg at de forventer litt pyntet gjester.

Hadde ikke tenkt det, syns det blir for stivt. Regner med at de andre går i litt finere bukser og bluser / skjorter / gensere. Vil ikke være for overpyntet.. 

Ts

Skrevet

Jeg går nesten alltid med kjole eller skjørt/bluse, uansett anledning. Tenker det er bedre å være litt for mye pyntet enn litt for lite. 

Anonymkode: dadda...8a5

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Noe ala dette, hun til venstre. Hva tror dere? 

Ts. 

2751bb_dc5aa0142758441bb1bea1a55cf5c7d7_mv2-3.jpg.4409f0090baef5dd5b6029ceb92048a0.jpg

Om buksen din faktisk er slik som hennes og ikke sånn "grov" jeans så kan det vel funke. Men da bør du kjøre på med litt smykker.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Om buksen din faktisk er slik som hennes og ikke sånn "grov" jeans så kan det vel funke. Men da bør du kjøre på med litt smykker.

Ok smykker var en god idé, takk for svar. Hva med skinnbukse sånn som hun her har. Blir det harry? 

TsSkjermbilde-2017-05-08-kl.-19_33_29.thumb.png.9b47a2dd57e33bc3334be61bafdb8069.png

Skrevet (endret)

Jeg hadde nok gått for en vinterkjole/strikkakjole med strømpebukse. Ikke så pyntet kjole, men likevel litt mer pynta enn jeans 😊

Endret av Heisann12345
  • Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet
Heisann12345 skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde nok gått for en vinterkjole/strikkakjole med strømpebukse. Ikke så pyntet kjole, men likevell litt finere jeans 😊

Jeg har én fin strikket kjole, men den hadde jeg på neg i forrige selskap hvor disse var, så den er litt utelukket føler jeg. Da blir det litt sånn at jeg dukker opp i samme klær hver gang. Ellers hadde jeg gått for den, uten tvil.

Ts

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...