AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #1 Skrevet 29. desember 2022 Jeg starter 2. januar. Har gjort det noen ganger før, gjør det mest for å få mer energi (for eksempel ikke bli så trøtt på ettermiddagen) og for å få litt mindre mage. Det er altså en 30 dagers eliminasjonsplan (man spiser ikke kornprodukter, tilsetningsstoffer, alkohol, melkeprodukter) hvor man etter de 30 dagene sakte introduserer de tingene man ikke har spist, for å se hva slags effekt de har. https://whole30.com/ Kult om noen andre er med! Jeg er med i en W30-gruppe på FB men fint å snakke med andre i Norge, siden vi bruker de samme butikkene osv. Anonymkode: 7a0e4...1ac
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #2 Skrevet 29. desember 2022 Jeg har også tenkt å gjøre det! Anonymkode: 47639...ee5 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #3 Skrevet 29. desember 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg har også tenkt å gjøre det! Anonymkode: 47639...ee5 Heeey så kult! Masse lykke til! Er litt vanskelig på begynnelsen, men ser frem til den skikkelige dype søvnen. Sist gang hadde jeg pulsklokke og det var helt fascinerende å se hvordan jeg gikk fra sånn 2 timer dyp søvn til nesten 4. Det eneste jeg virkelig skulle ønske vi hadde her var noen sånne ferdigmåltider som de har i USA, for å ta med på jobben. Blir littttt lei av all matlagingen! Anonymkode: 7a0e4...1ac 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #5 Skrevet 1. januar 2023 Det eneste som høres utfordrende ut var tilsetntningstoffer. Ellers høres det ut som en variasjon av lavkarbo? Klikket på linken, men det var så voldsomt, så en oppsummering eller eks på mat en spiser på denne dietten hadde vært fint. Anonymkode: 399cb...d88 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #6 Skrevet 1. januar 2023 On 12/30/2022 at 11:04 PM, Nassenøff said: Kort fortalt hva er det? 31 minutter siden, AnonymBruker said: Det eneste som høres utfordrende ut var tilsetntningstoffer. Ellers høres det ut som en variasjon av lavkarbo? Klikket på linken, men det var så voldsomt, så en oppsummering eller eks på mat en spiser på denne dietten hadde vært fint. Anonymkode: 399cb...d88 On 12/30/2022 at 11:04 PM, Nassenøff said: Kort fortalt hva er det? Her er en oversikt som er ganske grei! https://whole30.com/whole30-program-rules/ Jeg tenker ikke på det som lavkarbo egentlig, for det er null restriksjoner på grønnsaker med mye stivelse, jeg spiser for eksempel masse poteter, søtpoteter, erter, squash osv. Men ved å ikke spise kornprodukter og ris så blir det lett mindre karbo enn mange vanligvis spiser. Det viktigste er å spise både grønnsaker, protein og fett til hvert måltid, og spise så man er ordentlig mett. Snacks utenom måltidene frarådes - er man veldig sulten bør man heller ta et "minimåltid" med grønnsaker, protein og fett, for eksempel en gulrot, et egg og noen mandler. For meg er det med fett til hvert måltid kjempeviktig og gjør at jeg holder meg mett og stabil gjennom dagen. Det kan være ekstra olivenolje, oliven, nøtter, avokado, osv. (De er veldig opptatt av at fettet skal være i tillegg til det man bruker i matlagingen - har du ovnsbakt potene sammen med olivenolje er ikke det nok, du må legge til noe mer.) For meg som har hvert en evig snacker har denne måten å spise på virkelig fått meg bort fra snacks og gjort at jeg føler meg bra og stabil hele dagen. Er en stund siden siste "ekte" runde, så det blir bra å få litt orden på ting. Anonymkode: 7a0e4...1ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå