iskaffe_87 Skrevet 29. desember 2022 #1 Skrevet 29. desember 2022 (endret) Har noen av dere kjent noe fra hjertet rett nedenfor brystbenet( der ribbena møtes) ? noe som helst, som leamus eller noe sånt . Endret 29. desember 2022 av iskaffe_87
Honey Dew Skrevet 29. desember 2022 #2 Skrevet 29. desember 2022 Jeg har hjertesvikt, men har bare kjent litt smerte i venstrearmen og i brystet. Det har ikke vært sterke smerter.
Tabris Skrevet 29. desember 2022 #4 Skrevet 29. desember 2022 Da jeg hadde kronisk hjerteflimmer så førte vanlig aktivitet (gå en tur) til at jeg følte det som om noen presset inn i solar plexus/mellomgulvet med en knyttneve. Vet ikke om det er noe sånt?
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #5 Skrevet 29. desember 2022 Jeg har ikke noe med hjertet, men jeg blir fulgt opp fordi jeg har risiko for å få det. Når jeg kjenner noe i det området så kommer det gjerne fra magesekken av angst og stress. Leamus kan jeg få hvor som helst, også i det området, men det er helt ufarlig. Anonymkode: 0fb6c...c73
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #6 Skrevet 29. desember 2022 Det er et nervesenter der, jeg hadde leamus og kramper der støtt før, mye stress Anonymkode: bad09...d12
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #7 Skrevet 29. desember 2022 iskaffe_87 skrev (4 timer siden): Har noen av dere kjent noe fra hjertet rett nedenfor brystbenet( der ribbena møtes) ? noe som helst, som leamus eller noe sånt . Jeg kjente ikke noe sånt. Jeg fikk bare vondt i ryggen. Anonymkode: 4eac2...655
iskaffe_87 Skrevet 29. desember 2022 Forfatter #9 Skrevet 29. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er et nervesenter der, jeg hadde leamus og kramper der støtt før, mye stress Anonymkode: bad09...d12 ååå, kan du utdype?=) 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #10 Skrevet 29. desember 2022 Aldri merket noe i hele mitt liv og da jeg var 31år ble det i forbindelse med annen sykdom oppdaget at jeg hadde hull i hjertet. Mest sannsynlig medfødt og aldri oppdaget Anonymkode: a18cf...326 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #12 Skrevet 30. desember 2022 iskaffe_87 skrev (15 timer siden): ååå, kan du utdype?=) Ja for mange år siden gikk jeg til legen fordi jeg trodde jeg hadde hjerteproblemer, i det området du beskriver hadde jeg leamus, det vibrerte på en måte, det stakk der når jeg trakk pusten dypt i blant osv. Legen forklarte meg at det er et senter av nerver og muskler akkurat der, og hvis man stresser og spenner seg mye (jeg var i en VELDIG vanskelig tid) så kan man kjenne det ekstra godt der, men det har ingenting med selve hjertet heldigvis. Anonymkode: bad09...d12 2
iskaffe_87 Skrevet 30. desember 2022 Forfatter #13 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja for mange år siden gikk jeg til legen fordi jeg trodde jeg hadde hjerteproblemer, i det området du beskriver hadde jeg leamus, det vibrerte på en måte, det stakk der når jeg trakk pusten dypt i blant osv. Legen forklarte meg at det er et senter av nerver og muskler akkurat der, og hvis man stresser og spenner seg mye (jeg var i en VELDIG vanskelig tid) så kan man kjenne det ekstra godt der, men det har ingenting med selve hjertet heldigvis. Anonymkode: bad09...d12 var det i området mellom øverst dær magen slutter/ brystben starter og pittelitt lenger opp( ca rett innenfor nede dær brystben starter?) har noe i det området bestandig når det er noe:/
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #14 Skrevet 30. desember 2022 iskaffe_87 skrev (1 minutt siden): var det i området mellom øverst dær magen slutter/ brystben starter og pittelitt lenger opp( ca rett innenfor nede dær brystben starter?) har noe i det området bestandig når det er noe:/ Ja akkurat rundt der, trodde jeg hadde skikkelige hjerteproblemer, er visst mange som har trodd det. Men har du vondt og føler smerte eller ubehag så snakk med legen din, men som du ser her så kan det være mye annet også. Anonymkode: bad09...d12 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #15 Skrevet 30. desember 2022 Hvorfor tar du ikke dette med legen din? Hva som feiler andre er svært lite relevant for deg. Anonymkode: abe00...70e 2 2
iskaffe_87 Skrevet 30. desember 2022 Forfatter #16 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor tar du ikke dette med legen din? Hva som feiler andre er svært lite relevant for deg. Anonymkode: abe00...70e jeg har vært hos lege og spesialist, de finner ikke noe galt på hjertet. Har heller ikke fått opp disse tingene når jeg har vært den ene eller den andre plassen. De vet ikke hva det kan være. Det er følelse av leamus/ pulsering/ vibrering i sekunder i det området av og til uten andre symtomer. Derfor spør jeg andre. Om de har opplevd noe av det samme. Kanskje andre har en annen forklaring på hvorfor jeg kjenner noe dær.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #17 Skrevet 30. desember 2022 iskaffe_87 skrev (4 minutter siden): jeg har vært hos lege og spesialist, de finner ikke noe galt på hjertet. Har heller ikke fått opp disse tingene når jeg har vært den ene eller den andre plassen. De vet ikke hva det kan være. Det er følelse av leamus/ pulsering/ vibrering i sekunder i det området av og til uten andre symtomer. Derfor spør jeg andre. Om de har opplevd noe av det samme. Kanskje andre har en annen forklaring på hvorfor jeg kjenner noe dær. Tarmen? Anonymkode: cebf0...04b 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #19 Skrevet 30. desember 2022 6 minutter siden, iskaffe_87 said: jeg har vært hos lege og spesialist, de finner ikke noe galt på hjertet. Har heller ikke fått opp disse tingene når jeg har vært den ene eller den andre plassen. De vet ikke hva det kan være. Det er følelse av leamus/ pulsering/ vibrering i sekunder i det området av og til uten andre symtomer. Derfor spør jeg andre. Om de har opplevd noe av det samme. Kanskje andre har en annen forklaring på hvorfor jeg kjenner noe dær. Det er mange ting vi kjenner i kroppen som er helt normale fornemmelser, en del av det å være menneske, som vi kanskje aldri kommer til å få noe nøyaktig svar på. Men siden du er undersøkt av lege og spesialist så vet du at det ikke feiler hjertet ditt noe. Som sagt så ligger både magesekken der og nerver som påvirkes av stress og angst. Leamus er helt ufarlig. Du har ikke smerter, du føler deg ikke syk eller dårlig. Du kan trygt bare glemme dette. Anonymkode: 0fb6c...c73 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #20 Skrevet 30. desember 2022 Har hatt ervervet lang QT-tid syndrom og hadde da det ble oppdaget 150-180 i hvilepuls og var svimmel. Hadde hatt mye hjertebank i ukene forut. Ikke noe mer enn det. Jeg tenker at type leamus kommer fra muskler under huden og ikke fra hjertet. Anonymkode: f9403...c66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå