Gå til innhold

Parkering i oslo!?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, skal inn til Oslo i morgen men orker toget pgr av konstant forsinkelse og signalfeil. Skal kjøre fra Tønsberg, så lurer på om noen her inne er kjent i Oslo og vet om ett sted det et ok å parkere uten at man må kjøre inn i oslo "gryta"? Er ikke så glad i å kjøre bil i Oslo, så håpet kanskje det hadde vært noe parkerings muligheter i nærheten av aker brygge? Håpet på å slippe parkeringshus, da jeg har inntrykk av at de ofte er veldig dyre og trange!?(har stor SUV)

Noen andre forslag til parkering, hvor man slipper å kjøre inn i sentrum?

Anonymkode: f4d17...f37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vil parkere ved Aker Brygge men ikke kjøre i sentrum? Er ikke det litt selvmotsigende da Aker Brygge på en måte er relativt sentralt og det å kjøre i området rundt der fører med seg trikkeskinner, busser, enveiskjøringer og en hel haug med folk og syklister? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn du beskriver det så ville jeg parkert ved ikea og tatt buss derifra. Men det er uansett ikke problematisk å parkere i Oslo om du bruker gps, men deg om det.

Anonymkode: 25860...d62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problemet. Mamma bor på Skarpsno, der er det heldigvis store gater, men føler meg som den stygge andungen når jeg kjører min Land Cruiser 4.2 rekkesekser diesel inni Oslo. Avgifter som er hårreisende!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du bør se på et kart hvor Aker brygge ligger i forholdt til sentrum...

Anonymkode: a0c03...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke i sentrum. Ikke parkeringshus. Og en SUV du ikke klarer å manøvrere?

Gå for tog, signalfeil eller ikke, du. 

Anonymkode: 2e3d9...d10

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sportsidioten skrev (13 timer siden):

Du vil parkere ved Aker Brygge men ikke kjøre i sentrum? Er ikke det litt selvmotsigende da Aker Brygge på en måte er relativt sentralt og det å kjøre i området rundt der fører med seg trikkeskinner, busser, enveiskjøringer og en hel haug med folk og syklister? 

Kommer en på E18 (som TS nok gjør siden hen kommer fra Tønsberg) er det smooth kjøring rett inn i p-hus på Aker brygge uten noen enveiskjøringer, trikkeskinner etc. 
Det samme ut, men nå ønsket ikke TS å parkere i P-huset da... bruker det stort sett alltid selv, veldig greit å komme inn/ut av 

Endret av Fjugur
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror ikke lenger det er mulig å kjøre bil inn i Oslo sentrum? Er ikke nesten alt der bare regulert for kollektivtrafikk og gående? Ellers er det veldig greit å kjøre i Oslo by. Den er ganske liten og oversiktlig. Følg skilting, og se litt på kart før du kjører inn. P hus i Oslo er ikke noe problem.

Anonymkode: 3e41d...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parkeringshus på Aker Brygge og Tjuvholmen er jo fullt av Range Rovere, Taycan'er, Teslaer og andre store og brede biler. Parkeringshus i kvadraturen og på østkanten derimot kan være virkelig trange.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er parkeringsplass ved Jar tbanestasjon. Sikkert ved flere men denne kommer du til om du tar av fra E18 ved Lysaker.

Evnt ved en av togstasjonene feks Høvik. 

Sandvika har lite parkering. Samme med Skøyen. 

Anonymkode: bc134...43c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes et billig parkeringshus rett ved Slottsparken/Tullin/OsloMet, tror det kostet 250 kr døgnet . Så du kan finne relativt billig parkering i Oslo hvis du bare gidder å lete litt. ;) 

Eventuelt foreslår jeg heller at man parkerer litt utenfor sentrum og tar t-banen ned/inn til byen. Da kan man stå helt gratis. Dette gjorde vi da vi bodde på Grefsen/Storo.

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Tror ikke lenger det er mulig å kjøre bil inn i Oslo sentrum? Er ikke nesten alt der bare regulert for kollektivtrafikk og gående? Ellers er det veldig greit å kjøre i Oslo by. Den er ganske liten og oversiktlig. Følg skilting, og se litt på kart før du kjører inn. P hus i Oslo er ikke noe problem.

Anonymkode: 3e41d...8e3

Joda, man kan fint kjøre bil i Oslo sentrum, gjorde det senest i går. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...