AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #21 Skrevet 29. desember 2022 Åpent forhold bør egentlig bare kalles forhold. Det er relasjon hvor man lever sammen med noen og deler logistikk, økonomi, barn og andre ting, men ikke er av en eller annen idiotisk grunn seksuelt eksklusive. Dette bør være normalen, men så blander jo folk sex inn i forholdet og skaper all slags problemer. Vi kan heller starte å kalle dette for lukket forhold eller fengsel om du vil. Også kaller man det man idag kaller åpent forhold for normalt rasjonelt forhold. Anonymkode: eda40...ea5 2
MortenMunkholm Skrevet 29. desember 2022 #22 Skrevet 29. desember 2022 Tiuren skrev (1 time siden): Det mener jeg blir unyansert og fordømmende. Slik jeg forstår det er åpent forhold at man har en felles forståelse om at man ikke er seksuelt monogame. Ikke at jeg er ekspert, men hva er forskjellen på dette kontra det @ufiltrertskrev?
Tiuren Skrevet 29. desember 2022 #23 Skrevet 29. desember 2022 9 minutter siden, MortenMunkholm said: Ikke at jeg er ekspert, men hva er forskjellen på dette kontra det @ufiltrertskrev? Ufiltrert skrev "Du trenger ikke legge det inn i de begrensete kategoriene du beskriver. Åpent forhold = knull hvem du vil.". Jeg er ingen ekspert på dette jeg heller, men mener [Åpent forhold] ikke er det samme som [knull hvem du vil] da det finnes mange aspekt av slike forhold. Noen kan ha sex med hvem de vil, andre begrenser det til folk de ikke kjenner eller mennesker som bor langt borte. Noen har åpne forhold, men bare for den ene parten eller for sex med eget kjønn eller bestemt fetisj. Det finnes mange aspekter, men felles er at de ikke er seksuelt monogame.
MortenMunkholm Skrevet 29. desember 2022 #24 Skrevet 29. desember 2022 Tiuren skrev (3 minutter siden): Ufiltrert skrev "Du trenger ikke legge det inn i de begrensete kategoriene du beskriver. Åpent forhold = knull hvem du vil.". Jeg er ingen ekspert på dette jeg heller, men mener [Åpent forhold] ikke er det samme som [knull hvem du vil] da det finnes mange aspekt av slike forhold. Noen kan ha sex med hvem de vil, andre begrenser det til folk de ikke kjenner eller mennesker som bor langt borte. Noen har åpne forhold, men bare for den ene parten eller for sex med eget kjønn eller bestemt fetisj. Det finnes mange aspekter, men felles er at de ikke er seksuelt monogame. Det er det siste som du igjen avslutter med: ikke seksuelt monogame. Er ikke det bare en penere måte å formulere "knull hvem du vil?
Tiuren Skrevet 29. desember 2022 #25 Skrevet 29. desember 2022 4 minutter siden, MortenMunkholm said: Det er det siste som du igjen avslutter med: ikke seksuelt monogame. Er ikke det bare en penere måte å formulere "knull hvem du vil? Tuller du med meg eller er jeg så elendig til å forklare? Nei, man kan ikke "knulle hvem man vil" om man har en avtale med partneren som begrenser dette. Om du har et åpent forhold, med en begrensning på at man ikke skal ha et forhold til noen i egen by, og du har veldig lyst på nabokona som og har lyst på deg. Da kan du ikke ha sex med hvem du vil. 1
Snublefot62 Skrevet 29. desember 2022 #26 Skrevet 29. desember 2022 (endret) MortenMunkholm skrev (20 minutter siden): Det er det siste som du igjen avslutter med: ikke seksuelt monogame. Er ikke det bare en penere måte å formulere "knull hvem du vil? Nei. "Ikke seksuelt monogame" = kan ha sex med andre enn kjæresten "Knull hvem du vil" = kan ha sex med akkurat hvem du vil Men så er det der du sikkert blir forvirra. For "kan ha sex med andre enn kjæresten" betyr ikke nødvendigvis det samme som "kan ha sex med akkurat hvem du vil". I de fleste åpne forhold har man noen regler man blir enige om. For eksempel er det vanlig å ha en regel for at man ikke skal ha sex med hverandres venner. Man er fortsatt på "kan ha sex med andre enn kjæresten", men man er ikke på "kan ha sex med akkurat hvem du vil". For det er jo regler og grenser der. Det finnes nok åpne forhold hvor det faktisk ikke finnes grenser. Og det må jo være opp til paret å bestemme. Men de er i så tilfelle i fåtall. Endret 29. desember 2022 av Snublefot62 2
Snublefot62 Skrevet 29. desember 2022 #27 Skrevet 29. desember 2022 Snublefot62 skrev (1 time siden): Og var det noe du ønsket når du var i åpent forhold? AnonymBruker skrev (1 time siden): Absolutt. Anonymkode: eac2a...469 Snublefot62 skrev (1 time siden): Så hva gjorde at du nå har endret mening? Dvs at du har gått i fra at åpent forhold var noe du ønsket, til nå at du mener det er det samme som å avslutte forholdet? Dersom du er så i mot det nå AB 469, hvorfor ikke dele hva som gjorde at du endret mening? 1
MortenMunkholm Skrevet 29. desember 2022 #28 Skrevet 29. desember 2022 Tiuren skrev (31 minutter siden): Tuller du med meg eller er jeg så elendig til å forklare? Nei, man kan ikke "knulle hvem man vil" om man har en avtale med partneren som begrenser dette. Om du har et åpent forhold, med en begrensning på at man ikke skal ha et forhold til noen i egen by, og du har veldig lyst på nabokona som og har lyst på deg. Da kan du ikke ha sex med hvem du vil. Ok, da ble det klarere. For en knivsegg å bevege seg på. Glad jeg er 100% sikker på at å være i et slikt forhold er uaktuelt for meg. Hvis min fremtidige kjæreste skulle ha et sterkt ønske om sex med kokken eller naboen, så kjør på - men ikke kom tilbake til meg etterpå. 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #29 Skrevet 29. desember 2022 Snublefot62 skrev (37 minutter siden): Dersom du er så i mot det nå AB 469, hvorfor ikke dele hva som gjorde at du endret mening? Hvem har sagt at jeg er imot det? I tråd med spørsmålet i overskriften jeg bare å gi en mest mulig presis beskrivelse av hva et åpent forhold faktisk er; nemlig en ikke-romantisk relasjon basert på sammenfallende økonomiske/praktiske interesser. Anonymkode: eac2a...469 1
MortenMunkholm Skrevet 29. desember 2022 #30 Skrevet 29. desember 2022 Snublefot62 skrev (52 minutter siden): Nei. "Ikke seksuelt monogame" = kan ha sex med andre enn kjæresten "Knull hvem du vil" = kan ha sex med akkurat hvem du vil Men så er det der du sikkert blir forvirra. For "kan ha sex med andre enn kjæresten" betyr ikke nødvendigvis det samme som "kan ha sex med akkurat hvem du vil". I de fleste åpne forhold har man noen regler man blir enige om. For eksempel er det vanlig å ha en regel for at man ikke skal ha sex med hverandres venner. Man er fortsatt på "kan ha sex med andre enn kjæresten", men man er ikke på "kan ha sex med akkurat hvem du vil". For det er jo regler og grenser der. Det finnes nok åpne forhold hvor det faktisk ikke finnes grenser. Og det må jo være opp til paret å bestemme. Men de er i så tilfelle i fåtall. Takk for svar:)
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #31 Skrevet 29. desember 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hvem har sagt at jeg er imot det? I tråd med spørsmålet i overskriften jeg bare å gi en mest mulig presis beskrivelse av hva et åpent forhold faktisk er; nemlig en ikke-romantisk relasjon basert på sammenfallende økonomiske/praktiske interesser. Anonymkode: eac2a...469 *prøver jeg bare Anonymkode: eac2a...469
Snublefot62 Skrevet 29. desember 2022 #32 Skrevet 29. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvem har sagt at jeg er imot det? I tråd med spørsmålet i overskriften jeg bare å gi en mest mulig presis beskrivelse av hva et åpent forhold faktisk er; nemlig en ikke-romantisk relasjon basert på sammenfallende økonomiske/praktiske interesser. Anonymkode: eac2a...469 Men du har skrevet at forholdet kan da like godt avsluttes. Og du skriver som om du er i mot det. AnonymBruker skrev (4 timer siden): «Åpent forhold» betyr at man har et en praktisk begrunnet relasjon - f.eks et bo- og/eller arbeidsfellesskap - men ikke noe egentlig forhold. Å åpne et forhold er det samme som å avslutte det. Anonymkode: eac2a...469 Så hva mener du? 1
Snok1 Skrevet 29. desember 2022 #33 Skrevet 29. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Noen har åpent forhold som sex med andre, andre har flere romantiske forhold. Folk har sikkert ulik motiv. Jeg var forelsket i 2 menn og hadde et forhold til begge. Bare sex med andre enn kjæresten er lite interessant. Anonymkode: 5671d...206 Flere samtidige romantiske forhold er polyamori, ikke åpent forhold. Som regel. 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #34 Skrevet 29. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvem har sagt at jeg er imot det? I tråd med spørsmålet i overskriften jeg bare å gi en mest mulig presis beskrivelse av hva et åpent forhold faktisk er; nemlig en ikke-romantisk relasjon basert på sammenfallende økonomiske/praktiske interesser. Anonymkode: eac2a...469 Så du trives best i et forhold der det ikke er romantikk? Et egentlig avsluttet forhold? Anonymkode: 5671d...206
Fremmed fugl Skrevet 29. desember 2022 Forfatter #35 Skrevet 29. desember 2022 ufiltrert skrev (4 timer siden): Du trenger ikke legge det inn i de begrensete kategoriene du beskriver. Åpent forhold = knull hvem du vil. Så hvis det er noen begrensninger, så er det ikke åpent? PS. Hva med følelser og annet. Kan man dra på romantisk weekendtur med annen en "partner"?
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #36 Skrevet 29. desember 2022 Snublefot62 skrev (42 minutter siden): Men du har skrevet at forholdet kan da like godt avsluttes. Og du skriver som om du er i mot det. Så hva mener du? Ja, å åpne forholdet er å avslutte det. Man kan gjerne fortsette en vennskapsrelasjon og et bo- og arbeidsfellesskap, men noe (romantisk) «forhold» har man ikke lenger. Helt greit etter min mening. Anonymkode: eac2a...469
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #37 Skrevet 29. desember 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Så du trives best i et forhold der det ikke er romantikk? Et egentlig avsluttet forhold? Anonymkode: 5671d...206 Nei, personlig har jeg kommet til at jeg trives bedre i et romantisk forhold enn i et bofellesskap, men andre kan ha andre preferanser. Anonymkode: eac2a...469
Snublefot62 Skrevet 29. desember 2022 #38 Skrevet 29. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, å åpne forholdet er å avslutte det. Man kan gjerne fortsette en vennskapsrelasjon og et bo- og arbeidsfellesskap, men noe (romantisk) «forhold» har man ikke lenger. Helt greit etter min mening. Anonymkode: eac2a...469 Var din daværende "partner" kjent med din tolkning av åpent forhold og enig i at dere kun hadde en overflatisk vennskapsrelasjon og et bo- og arbeidsfellesskap?
Fremmed fugl Skrevet 29. desember 2022 Forfatter #39 Skrevet 29. desember 2022 Tiuren skrev (6 timer siden): Det mener jeg blir unyansert og fordømmende. Slik jeg forstår det er åpent forhold at man har en felles forståelse om at man ikke er seksuelt monogame. Ok, så hvis jeg og kona finner enn annen mann som vi i fellesskap har sex med.... så har vi et åpent forhold?
Tiuren Skrevet 29. desember 2022 #40 Skrevet 29. desember 2022 4 hours ago, Fremmed fugl said: Ok, så hvis jeg og kona finner enn annen mann som vi i fellesskap har sex med.... så har vi et åpent forhold? Det bestemmer dere helt selv, jeg vil ikke bestemme det 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå