Fremmed fugl Skrevet 29. desember 2022 #1 Skrevet 29. desember 2022 (endret) Syns det stadig å støt kommer forslag som løsning på samlivsproblemer her på KG: "Få dere et åpent forhold" Men jeg sliter litt å skjønne hva folk mener med det, også hva dem ikke mener med det. Hva er det, og hva er det ikke for dere som tenker at dere lever i et åpent forhold. Så da er det også greit å forstå, hvorfor lever dere i et åpent forhold. Syns det er spennende med mennesker som ikke er som meg, jeg kan ikke se for meg noe annet en et monogamt forpliktigende forhold, så eneste måten for meg å vite mer om åpne forhold er å stille et slikt spørsmål. Kort om noe jeg tror ikke passer inn under definisjon av åpne forhold: - Swinging (men dem jeg kjenner som driver med dette, har i tillegg mer eller mindre åpne forhold) - Dogging - Partnerbytte - Cuckold - Aksept for sex med andre som transaksjon for noe annet, som for eksempel å bli I et forhold. Endret 29. desember 2022 av Fremmed fugl 1
Gjest ufiltrert Skrevet 29. desember 2022 #2 Skrevet 29. desember 2022 Du trenger ikke legge det inn i de begrensete kategoriene du beskriver. Åpent forhold = knull hvem du vil.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #3 Skrevet 29. desember 2022 Noen har åpent forhold som sex med andre, andre har flere romantiske forhold. Folk har sikkert ulik motiv. Jeg var forelsket i 2 menn og hadde et forhold til begge. Bare sex med andre enn kjæresten er lite interessant. Anonymkode: 5671d...206
Tiuren Skrevet 29. desember 2022 #4 Skrevet 29. desember 2022 1 minutt siden, ufiltrert said: Du trenger ikke legge det inn i de begrensete kategoriene du beskriver. Åpent forhold = knull hvem du vil. Det mener jeg blir unyansert og fordømmende. Slik jeg forstår det er åpent forhold at man har en felles forståelse om at man ikke er seksuelt monogame. 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #5 Skrevet 29. desember 2022 Jeg har ikke vært i et slikt forhold, men antar at det betyr at de har lov til å ha sex med andre. Og for å unngå sjalusi og at det ødelegger forholdet, så blir de evt enige om begrensninger/regler. F.eks ikke lov til å ligge med noen i nabolaget, eksen, etc. Noen vil gjerne at de ikke skal fortelle om det etterpå, mens andre vil ha alle detaljer. Så er det gjerne regler om at ingen andre skal vite om det eller at det ikke skal foregå i felles hjem. Dette er bare eksempler. Definisjonen på et åpent forhold kan ikke puttes i et fåtalls kategorier, men vil variere veldig pga at alle par bestemmer sine egne regler. Anonymkode: 26955...21c 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #6 Skrevet 29. desember 2022 «Åpent forhold» betyr at man har et en praktisk begrunnet relasjon - f.eks et bo- og/eller arbeidsfellesskap - men ikke noe egentlig forhold. Å åpne et forhold er det samme som å avslutte det. Anonymkode: eac2a...469 1 5
Snublefot62 Skrevet 29. desember 2022 #7 Skrevet 29. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): «Åpent forhold» betyr at man har et en praktisk begrunnet relasjon - f.eks et bo- og/eller arbeidsfellesskap - men ikke noe egentlig forhold. Å åpne et forhold er det samme som å avslutte det. Anonymkode: eac2a...469 Tull. Åpenbart har du ingen erfaring med dette. 4 1
Snublefot62 Skrevet 29. desember 2022 #8 Skrevet 29. desember 2022 For oss betyr åpent forhold at vi har avklart at det er ok å treffe andre mennesker også for å ha sex med de. Vi har definert noen kjøreregler og dette er avhengig av gjensidig tillit, åpenhet og nettopp kjærlighet. Men det er ikke for alle. Folk som sliter med tillit eller sjalusi i fra før vil fort brenne seg i et åpent forhold. Og man fikser ikke forholdet med å åpne det opp. Et solid grunnlag må ligge i bunnen først. 5
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #9 Skrevet 29. desember 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): «Åpent forhold» betyr at man har et en praktisk begrunnet relasjon - f.eks et bo- og/eller arbeidsfellesskap - men ikke noe egentlig forhold. Å åpne et forhold er det samme som å avslutte det. Anonymkode: eac2a...469 Nei. Det betyr det ikke. Anonymkode: 5671d...206 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #10 Skrevet 29. desember 2022 Snublefot62 skrev (13 minutter siden): Tull. Åpenbart har du ingen erfaring med dette. Du liker åpenbart ikke å høre sannheten, men selvbedrag er jo en nokså vanlig forsvarsmekanisme. Anonymkode: eac2a...469 1
Snublefot62 Skrevet 29. desember 2022 #11 Skrevet 29. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du liker åpenbart ikke å høre sannheten, men selvbedrag er jo en nokså vanlig forsvarsmekanisme. Anonymkode: eac2a...469 Har du erfaring med åpent forhold selv? 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #12 Skrevet 29. desember 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): «Åpent forhold» betyr at man har et en praktisk begrunnet relasjon - f.eks et bo- og/eller arbeidsfellesskap - men ikke noe egentlig forhold. Å åpne et forhold er det samme som å avslutte det. Anonymkode: eac2a...469 Overhodet ikke. Selv kunne jeg aldri tenkt meg åpent forhold, men det er mange grunner for at partnere velger å ha et åpent forhold. Det er kun dine dømmende holdninger som gjør at du tenker så bastant og lite reflektert rundt åpent forhold. Anonymkode: d77ac...13b 5
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #13 Skrevet 29. desember 2022 Snublefot62 skrev (Akkurat nå): Har du erfaring med åpent forhold selv? Ja, både som deltaker i eget og som observatør av andres. Jeg har intet imot bo- og arbeidsfellesskap, men termen «åpent forhold» er en contradictio in adjecto. Anonymkode: eac2a...469 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #14 Skrevet 29. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Overhodet ikke. Selv kunne jeg aldri tenkt meg åpent forhold, men det er mange grunner for at partnere velger å ha et åpent forhold. Det er kun dine dømmende holdninger som gjør at du tenker så bastant og lite reflektert rundt åpent forhold. Anonymkode: d77ac...13b Å kalle motdebattanter for «dømmende» er i ferd med å bli standardmetoden for avsporing. Intellektuelt lavmål. Anonymkode: eac2a...469 1
Snublefot62 Skrevet 29. desember 2022 #15 Skrevet 29. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, både som deltaker i eget og som observatør av andres. Jeg har intet imot bo- og arbeidsfellesskap, men termen «åpent forhold» er en contradictio in adjecto. Anonymkode: eac2a...469 Og var det noe du ønsket når du var i åpent forhold? 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #16 Skrevet 29. desember 2022 Åpent forhold betyr at dere har en avtale på at dere har lov til å ha sex med andre. Hvordan dere gjør det, og hva grenser dere har, er en avtale mellom dere. Anonymkode: 6ea0a...fc9 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #17 Skrevet 29. desember 2022 Snublefot62 skrev (2 minutter siden): Og var det noe du ønsket når du var i åpent forhold? Absolutt. Anonymkode: eac2a...469
Snublefot62 Skrevet 29. desember 2022 #18 Skrevet 29. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Absolutt. Anonymkode: eac2a...469 Så hva gjorde at du nå har endret mening? Dvs at du har gått i fra at åpent forhold var noe du ønsket, til nå at du mener det er det samme som å avslutte forholdet? 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #19 Skrevet 29. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Å kalle motdebattanter for «dømmende» er i ferd med å bli standardmetoden for avsporing. Intellektuelt lavmål. Anonymkode: eac2a...469 Intellektuelt lavmål er å være så bastant på meningene sine, at man ikke evner å se flere sider av en sak. Anonymkode: d77ac...13b 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #20 Skrevet 29. desember 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Intellektuelt lavmål er å være så bastant på meningene sine, at man ikke evner å se flere sider av en sak. Anonymkode: d77ac...13b Men du har ikke vært istand til å produsere ett eneste saklig synspunkt; alt er ad hominem. Om du er dum eller vrangvillig er ikke så lett for en utenforstående å si, men argumentasjonen er som sagt lavmål. Anonymkode: eac2a...469 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå