Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kona mi sa plutselig her om dagen at hun ikke hadde det bra i forholdet vårt , og at hun flere ganger i uka i ganske lang tid hadde tenkt på at hun ville gå fra meg. Men at hun ikke ønsket at det skulle bli slutt, fordi vi hadde barn sammen. Hun sa at hun hadde prøvd å ta det opp flere ganger , men at jeg ikke forstod det. Dette kom som et sjokk på meg,  fordi jeg mener vi har det bra. Hun fortalte noen av grunnene til at hun mente det,  og jeg kan jo for så vidt forstå grunnene hennes.

Jeg har prøvd å jobbe med de grunnene de siste dagene. Hun har ikke tatt opp emnet siden den gang.. Uansett det jeg ber om er noen råd. Er det meningen at jeg skal ta det opp igjen ? Eller bare være mer bevisst på det hun har sagt?

Anonymkode: 686c1...d5c

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hør på hva konen din sier nå, før det er for sent. Ta det opp med henne i ny og ne så hun forstår at du fortsatt jobber med det og ikke ønsker brudd. Du må tørre å snakke om de vanskelige tingene. 

Skrevet

Få ut fingern 

Anonymkode: 7a8ea...2f1

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg tror ikke du har noe å tape på å ta det opp igjen.

Jeg tror du kan være litt proaktiv og foreslå parterapi. Ingen garanti for at det hjelper, men jeg tror ikke du bør være passiv.

• Liker 26
  • Nyttig 10
Skrevet
Isambard skrev (20 minutter siden):

Jeg tror ikke du har noe å tape på å ta det opp igjen.

Jeg tror du kan være litt proaktiv og foreslå parterapi. Ingen garanti for at det hjelper, men jeg tror ikke du bør være passiv.

Kan det være at hun sa det kun fordi hun var sur på meg der og da ? Eller mente hun det? Hun sa det under en diskusjon vi hadde , som jeg mente var en fillesak, men da jeg sa det så sa hun alle de tingene. Derfor tenker jeg at det kanskje bare var der og da, siden hun ikke har tatt det opp igjen.. 

Ts

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan det være at hun sa det kun fordi hun var sur på meg der og da ? Eller mente hun det? Hun sa det under en diskusjon vi hadde , som jeg mente var en fillesak, men da jeg sa det så sa hun alle de tingene. Derfor tenker jeg at det kanskje bare var der og da, siden hun ikke har tatt det opp igjen.. 

Ts

Uansett bør dere snakke om det. 

Anonymkode: 0181e...e4c

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Den gangen jeg skilte med fra eksen hadde jeg tenkt på det i et pr år. Jeg hadde sagt fra mange ganger om at hvis ikke slik og slik endres, kom ekteskapet til å ryke. Det kom likevel som et sjokk på han den dagen jeg ba om skilsmisse. 

Jeg tenker du bør lytte til din kone, for her er det antakelig noe hun har tenkt på en stund.

• Liker 36
  • Nyttig 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts

Ta det alvorlig.

Kanskje hun har gitt opp å ta ting opp med deg fordi hun føler du ikke tar noe av det på alvor? Kanskje du synes det er en fillesak, men det betyr ikke at det er det for henne. 

Dersom du ikke tar tak i det nå og hun slutter å «klage» i tillegg så er du bare ett lite skritt unna «kona vil skilles og jeg så det ikke komme» scenarioet veldig mange havner i. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts

Dette er nok noe hun har tenkt på lenge.        Ville forslått parterapi om du fremdeles ønsker dette ekteskapet. 

Anonymkode: 3d85f...8d7

• Liker 16
Skrevet

Jeg synes du skal ta det opp og at dere sammen snakker om hva som skal til for å fortsette. Jeg fikk ingen forvarsler når jeg ble skilt, bare plutselig en kveld fikk jeg høre « jeg vil skilles»..

Anonymkode: cd2a8...80d

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Kona mi sa plutselig her om dagen at hun ikke hadde det bra i forholdet vårt , og at hun flere ganger i uka i ganske lang tid hadde tenkt på at hun ville gå fra meg. Men at hun ikke ønsket at det skulle bli slutt, fordi vi hadde barn sammen. Hun sa at hun hadde prøvd å ta det opp flere ganger , men at jeg ikke forstod det. Dette kom som et sjokk på meg,  fordi jeg mener vi har det bra. Hun fortalte noen av grunnene til at hun mente det,  og jeg kan jo for så vidt forstå grunnene hennes.

Jeg har prøvd å jobbe med de grunnene de siste dagene. Hun har ikke tatt opp emnet siden den gang.. Uansett det jeg ber om er noen råd. Er det meningen at jeg skal ta det opp igjen ? Eller bare være mer bevisst på det hun har sagt?

Det viktige er at du viser at du jobber med saken. At hun føler seg sett og hørt. Kvinner er somregel glad i en samtale der du sier noe som får henne til å føle at du forstår henne. Prøv å sett deg inn i hvordan hun tenker

Anonymkode: b95fc...469

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Ta det p alvor. Jeg gjorde samme med eksen. Ga mange «advarsler» Som han så på som trusler men jeg mente oppriktig det som, hello nå sier jeg det og du har fremdeles tid å ta deg sammen på eller så går jeg snart. Om man sier det i sinne eller ikke er det en sannhet bak det. Jeg gikk til slutt. Han ble HELT sjokkert, og hadde sorg i 2 år. Jeg gikk aldri tilbake. Fordi jeg hadde gitt så mange sjanser. Jeg elsker han fremdeles selvfølgelig men som en sjelevenn og menneske 

Anonymkode: 7a8ea...2f1

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet

Dette må dere snakke om. Du skriver at hun sier at hun har prøvd å ta det opp flere ganger, men at du ikke har tatt signalene. Damer og menn kan være ganske ulike når det kommer til kommunikasjon. Menn foretrekker oftest klar tale, det er det de forstår. Mange damer hinter og bruker kroppsspråk, og tror at mannen forstår det. Å da mener damen at hun har prøvd å si ifra lenge. 

Anonymkode: f0961...8e2

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ts

Tipper hun mente det.

Uansett er du jo selv enig i flere av tingene hun påpekte, så da er det bare å brette opp ermene og endre ting. Du vil vel at dere skal ha det bra sammen?

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Hun sa at hun hadde prøvd å ta det opp flere ganger , men at jeg ikke forstod det. Dette kom som et sjokk på meg,  fordi jeg mener vi har det bra. Hun fortalte noen av grunnene til at hun mente det,  og jeg kan jo for så vidt forstå grunnene hennes.

At du har det bra er ingen indikator på at det går bra med henne eller med forholdet deres.
Når hun sier at ting er ugreit så er det faktisk ugreit. Du gjør klokt i å ikke tolke det hun sier. Du skal ta det helt bokstavelig.
Jeg har vært der dere er. Jeg sa fra, og han tok meg ikke på alvor. Jeg kasta ham ut.

Det er klokt av deg å ta det opp igjen.  Fortelle hva du føler, hva du prøver på, og hva som er dine ønsker og forventninger. Helt ærlig.

Det gir henne et nytt rom for å fortelle hvordan ting endres, og hva hun vil videre. Da har dere mulighet for dialog.

Gå ikke i den fella at du tror at det er en fase. Det som må endres for å få det til å gå bra må endres til evig tid.
Neste gang gir hun ingen advarsel. Slakker du av vil hun pakke og gå, og da er det ingen vei tilbake. Hold dialogen åpen.

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ts

Du må nok gå ut ifra at hun mener det.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ts

Hun sa det fordi hun tenker på det. Sannsynligvis din siste sjanse og mulighet til å ta tak og rydde opp. Bestill time hos parterapeut og ta det på alvor, si at du ønsker at dere skal jobbe dere gjennom dette sammen. 

Jeg er i samme situasjon som kona di, og er klar for å pakke bagen. Har tatt det opp flere ganger, men han håper vel det bare har gått over siden jeg ikke maser mer. Mens jeg har resignert fullstendig. 

Anonymkode: 08299...517

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Tror nok du bør gjøre noe hvis du vil beholde ekteskapet. Jeg sitter på den andre siden; vurdere å gå etter mange år. Har hintet og sagt fra flere ganger, men tror ikke mannen min tar det alvorlig. Skal ta en siste prat over nyttår og se hva som kommer ut av det. Blir det ingen endring, vil jeg skilles Tror han er ganske fornøyd slik det er nå. 

Anonymkode: afb31...6d7

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg synes du skal ta det opp og at dere sammen snakker om hva som skal til for å fortsette. Jeg fikk ingen forvarsler når jeg ble skilt, bare plutselig en kveld fikk jeg høre « jeg vil skilles»..

Anonymkode: cd2a8...80d

Det sier de alle 😂

Anonymkode: 94134...60f

• Liker 4
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...