AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #1 Skrevet 29. desember 2022 Min mor skal feire bursdagen sin. Hun blir 77 år. Jeg fikk dårlig samvittighet fordi jeg måtte komme tilbake til om jeg kan komme den dagen eller ikke. Min mann kan ikke for han skal jobbe. Jeg har derfor ingen til å kjøre meg. Jeg jobber mye, og det blir slitsomt å reise i 2 timer med bytting av busser per vei for å delta i besøket. Er også et stykke der det ikke går buss. Og da må jeg gå det stykket. Jeg tenkte derfor at det var bedre at vi kom en annen dag slik at mannen min kan kjøre. Det går mye raskere. Men min mor sa at de skal holde dagen på akkurat den dagen de tenkte, for det skal være et stort familieselskap. Jeg fikk dårlig samvittighet for å måtte va betenkningstid. Dette er jo min mor, og jeg vet jo ikke hvor lenge hun lever. Hva tenker dere? Anonymkode: 0b8da...27f 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #2 Skrevet 29. desember 2022 Kan mannen din bytte vakt? Anonymkode: 37cc2...b97
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #3 Skrevet 29. desember 2022 Just now, AnonymBruker said: Kan mannen din bytte vakt? Anonymkode: 37cc2...b97 Jeg skal høre med han. Han har ofte problemer med det. Men det hadde vært en god løsning om han fikk det til. Min far tilbyr mulig å kjøre meg en vei. Eller begge. Men han kjører fryktelig dårlig. Jeg er livredd for å sitte på med han. Da tar jeg heller buss. Men det er en lang og slitsom vei. Minst 2 timer , hvis ikke mer, hver vei. Anonymkode: 0b8da...27f
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #4 Skrevet 29. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Min mor skal feire bursdagen sin. Hun blir 77 år. Jeg fikk dårlig samvittighet fordi jeg måtte komme tilbake til om jeg kan komme den dagen eller ikke. Min mann kan ikke for han skal jobbe. Jeg har derfor ingen til å kjøre meg. Jeg jobber mye, og det blir slitsomt å reise i 2 timer med bytting av busser per vei for å delta i besøket. Er også et stykke der det ikke går buss. Og da må jeg gå det stykket. Jeg tenkte derfor at det var bedre at vi kom en annen dag slik at mannen min kan kjøre. Det går mye raskere. Men min mor sa at de skal holde dagen på akkurat den dagen de tenkte, for det skal være et stort familieselskap. Jeg fikk dårlig samvittighet for å måtte va betenkningstid. Dette er jo min mor, og jeg vet jo ikke hvor lenge hun lever. Hva tenker dere? Anonymkode: 0b8da...27f Her tenker eg at eg absolutt hadde reist i bursdagsbesøket, sjølv om eg måtte reise med buss. Kva med å feks reise dagen før, så får du kvile litt ut og kanskje hjelpe til med å lage til besøket? Anonymkode: a5a53...c5e 12
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #5 Skrevet 29. desember 2022 Suck it up og dra. Dette er en ikke-sak, og du trenger ikke KG for å hente sympatistemmer. Anonymkode: ddf0d...b86 11 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #6 Skrevet 29. desember 2022 Det er ikke alltid det passer, så enkelt er det. Jeg er for at man skal prioritere familiebånd, og stille opp når man kan - men noen ganger er kostnaden for høy, logistikken går ikke opp og det er greit. Man har også plikt til å ivareta seg selv og ingen kan strekke til for alle hele tiden. Gamle foreldre er tross alt gamle i årevis og om man bestandig skal tenke at "snart dør de", så kan man jo aldri takke nei til noe uansett hvor sliten man er. Og det er ikke en levelig innstilling. Det er helheten som betyr noe - at dere ellers tilbringer tid med din mor i løpet av året. Anonymkode: ad9b6...011 5 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #7 Skrevet 29. desember 2022 Er det noen grunn til at du ikke kan kjøre selv? Om mannen må ha bilen, så kanskje du kan leie/låne bil. Det koster faktisk ikke så mye mer enn å ta bussen, i følge min kompis som leier bil hver gang han skal besøke sin mor som bor 2,5 timer unna. Anonymkode: 9a4ad...57d 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #8 Skrevet 29. desember 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Er det noen grunn til at du ikke kan kjøre selv? Om mannen må ha bilen, så kanskje du kan leie/låne bil. Det koster faktisk ikke så mye mer enn å ta bussen, i følge min kompis som leier bil hver gang han skal besøke sin mor som bor 2,5 timer unna. Anonymkode: 9a4ad...57d Jeg kan ikke leie bil uten sertifikat? Anonymkode: 0b8da...27f
NiceOrNothing Skrevet 29. desember 2022 #9 Skrevet 29. desember 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Min mor skal feire bursdagen sin. Hun blir 77 år. Jeg fikk dårlig samvittighet fordi jeg måtte komme tilbake til om jeg kan komme den dagen eller ikke. Min mann kan ikke for han skal jobbe. Jeg har derfor ingen til å kjøre meg. Jeg jobber mye, og det blir slitsomt å reise i 2 timer med bytting av busser per vei for å delta i besøket. Er også et stykke der det ikke går buss. Og da må jeg gå det stykket. Jeg tenkte derfor at det var bedre at vi kom en annen dag slik at mannen min kan kjøre. Det går mye raskere. Men min mor sa at de skal holde dagen på akkurat den dagen de tenkte, for det skal være et stort familieselskap. Jeg fikk dårlig samvittighet for å måtte va betenkningstid. Dette er jo min mor, og jeg vet jo ikke hvor lenge hun lever. Hva tenker dere? Anonymkode: 0b8da...27f Ta henne med ut å spise alene rett før eller etter selve dagen . Gjør det til en hyggelig dag for dere begge . 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #10 Skrevet 29. desember 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke alltid det passer, så enkelt er det. Jeg er for at man skal prioritere familiebånd, og stille opp når man kan - men noen ganger er kostnaden for høy, logistikken går ikke opp og det er greit. Man har også plikt til å ivareta seg selv og ingen kan strekke til for alle hele tiden. Gamle foreldre er tross alt gamle i årevis og om man bestandig skal tenke at "snart dør de", så kan man jo aldri takke nei til noe uansett hvor sliten man er. Og det er ikke en levelig innstilling. Det er helheten som betyr noe - at dere ellers tilbringer tid med din mor i løpet av året. Anonymkode: ad9b6...011 Enig. Jeg besøker min mor ganske ofte. Min mann pleier å kjøre. Anonymkode: 0b8da...27f
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #11 Skrevet 29. desember 2022 Du har vel dårlig samvittighet av en grunn, TS? Anonymkode: a5a53...c5e 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #12 Skrevet 29. desember 2022 Har du et godt forhold til mammaen din så drar du tross litt lang reisevei. Anonymkode: b259b...76f 1 1
ToveM Skrevet 29. desember 2022 #13 Skrevet 29. desember 2022 Hadde det vært en rund dag ala 80 hadde jeg nok dratt uansett. Men dette er jo en vanlig bursdag. Nå er vi i min familie ikke vant med å reise langt avgårde for en vanlig bursdag, spesielt ikke hvis det er så kronglete. Ville absolutt reist en annen dag som passet bedre. 6
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #14 Skrevet 30. desember 2022 17 hours ago, AnonymBruker said: Har du et godt forhold til mammaen din så drar du tross litt lang reisevei. Anonymkode: b259b...76f Vet at det er mange som mener det. Men jeg har en annen tankegang. 17 hours ago, ToveM said: Hadde det vært en rund dag ala 80 hadde jeg nok dratt uansett. Men dette er jo en vanlig bursdag. Nå er vi i min familie ikke vant med å reise langt avgårde for en vanlig bursdag, spesielt ikke hvis det er så kronglete. Ville absolutt reist en annen dag som passet bedre. Jeg tenker at det er bedre for da får mannen min være med også. Anonymkode: 0b8da...27f 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #15 Skrevet 30. desember 2022 Kan du ta buss og så henter faren din deg halvveis på veien, evt det stykket du må gå? Anonymkode: 15607...763 4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #16 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg skal høre med han. Han har ofte problemer med det. Men det hadde vært en god løsning om han fikk det til. Min far tilbyr mulig å kjøre meg en vei. Eller begge. Men han kjører fryktelig dårlig. Jeg er livredd for å sitte på med han. Da tar jeg heller buss. Men det er en lang og slitsom vei. Minst 2 timer , hvis ikke mer, hver vei. Anonymkode: 0b8da...27f Jeg tenkte først at det var greit å droppe om dere kan besøke dem rett før eller etter, men hvis bussen er bedre enn å sitte på med din far, høres det ikke ut som du synes det er så veldig ille. Hvis frykten er verst, kan du ta bind for øynene. Anonymkode: 3c3c5...abe 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #17 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Dette er jo min mor, og jeg vet jo ikke hvor lenge hun lever. Er hun syk og veldig dårlig? Hvis ikke, ville jeg tatt sjansen på at hun lever i noen år til Anonymkode: c7747...70d 4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #18 Skrevet 30. desember 2022 Så mye huskestue for en skarve bursdag. Bli hjemme og kos deg med mor en dag det passer bedre ❤️ Anonymkode: c7747...70d 4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #19 Skrevet 30. desember 2022 Jula er utmattende med all aktiviteten det legges opp til. Spesielt eldre legger opp til at det skal være selskap så og si daglig. Men folk har ikke fri hele jula, og man får aldri slappet av. Det er et maraton av sosialisering. Og man påføres dårlig samvittighet av andre om man sier nei. Jeg dro hjem 3 dager tidligere enn planlagt i år, og det var den beste julegaven jeg fikk. Lytt til kroppen din og ta vare på deg selv ts. Anonymkode: b7abd...9f8 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #20 Skrevet 30. desember 2022 Det er jo bare snakk om en tur, som er slitsomt. Slitsomt er jo ikke farlig. Hadde forstått det er slitsomt om dette var hver dag. Anonymkode: fb517...84c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå