Gå til innhold

Ekstraslag av maxalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som tar maxalt mot migrene, og som har opplevd ekstraslag på hjertet i den forbindelse? Jeg har perioder med ekstraslag, så det kan være en tilfeldighet, men jeg prøver å finne ut om det kan være en sammenheng her. Jeg har hatt mange migreneanfall de to siste ukene, og har i samme rennet hatt masse ekstraslag etter en lang periode uten både migrene og ekstraslag. Noen erfaringer her?

Anonymkode: e4d4b...4c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker Maxalt da jeg har ofte migrene, men har aldri opplevd ekstraslag. Du kan evnt prøve Zomig i stedet for Maxalt? 

Anonymkode: d6b74...f52

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Bruker Maxalt da jeg har ofte migrene, men har aldri opplevd ekstraslag. Du kan evnt prøve Zomig i stedet for Maxalt? 

Anonymkode: d6b74...f52

Ja kanskje jeg kan prøve en annen type migrenemedisin, syns dessuten maxalt bare hjelper i noen av tilfellene, som oftest tar det bare toppen av hodepinen. Hjelper maxalt godt på deg?

Skrevet

Flere som har erfaringer med maxalt, og som har opplevd ekstraslag på hjertet i forbindelse med den? Evt om dere tror migrene i seg selv kan føre til eksteslag på hjertet?

Skrevet

Jeg har hatt ekstraslag i perioder, og har brukt triptaner ukentlig i 20 år. Ikke Maxalt (Rizatriptan) men Relpax (Eletriptan) og Naramig (Naratriptan) Har egentlig aldri tenkt på om det har en sammenheng.

Men fikk blodtrykksmedisin forebyggende mot migrene for noen år siden, og etter det har jeg aldri ekstraslag lenger. 

Hvis Maxalt bare tar toppen, kan du prøve om andre triptaner hjelper deg bedre.  Tar du dem med en gang du kjenner antydning til hodepine? 

Skrevet
Kalevala skrev (7 timer siden):

Jeg har hatt ekstraslag i perioder, og har brukt triptaner ukentlig i 20 år. Ikke Maxalt (Rizatriptan) men Relpax (Eletriptan) og Naramig (Naratriptan) Har egentlig aldri tenkt på om det har en sammenheng.

Men fikk blodtrykksmedisin forebyggende mot migrene for noen år siden, og etter det har jeg aldri ekstraslag lenger. 

Hvis Maxalt bare tar toppen, kan du prøve om andre triptaner hjelper deg bedre.  Tar du dem med en gang du kjenner antydning til hodepine? 

Så fælt at du har hatt ukentlige migreneanfall i 20 år! ❤️ Jeg syns maxalt hjelper greit nok de gangene jeg får ett migreneanfall, og det er det. Men noen ganger kommer de på rekke og rad over en uke eller to, og da blir anfallene sterkere og sterkere for hver gang, og maxalt hjelper ikke like godt på de kraftigste anfallene. Jeg får aura først, men pleier å ta maxalt så fort auraen er over. Noen ganger kommer hodepinen samtidig med auraen, men jeg venter likevel til aurafasen er over, da det er det jeg har fått beskjed om å gjøre. Tror det er litt skummelt med fare for blodpropp dersom man tar triptaner i aurafasen..? Ja, jeg bør sikkert snakke med legen om å prøve andre triptaner. Ble tilbudt blodtrykksmedisin forebyggende for en stund siden, men har ikke turt å takke ja til det enda. Er litt skeptisk til medisiner. Men kanskje jeg bør vurdere det da, spesielt siden du ble kvitt ekstraslag etter du begynte på dem😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...