Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fant nylig ut av jeg er gravid. Er trolig i uke 5 nå. Saken er den at jeg har så blandete følelser om vi skal beholde eller ikke. I det ene øyeblikket får jeg helt panikk å tenker nei ikke nå, men så tenker jeg ja hvorfor ikke. Blir fortvilet over meg selv, er usikker. 
Jeg er midt i 20 årene, og partner er noen år eldre. Vi har lenge snakket om barn og at vi ønsker oss det. Men så skjedde det plutselig, ikke planlagt. Helt frem til jeg faktisk ble gravid har jeg gledet meg, men nå som jeg faktisk er det så gruer jeg meg fælt. Aner ikke hva jeg/vi skal gjøre. Han støtter meg uansett, men vi begge føler på at det er litt tidlig, men at det går fint uansett. 
Det jeg kanskje tenker mest på er hva folk vil si, det var ikke jeg som skulle få barn først av søskenflokken slik jeg føler det. I tillegg er jeg student. Barnet kommer til å bli født slik at jeg må ha permisjon fra studiet siste året. Dette stresser meg også. Hvordan blir det å gå? Er det lurt?.. mye tanker som går igjennom hodet mitt nå.. 

Noen som har noen synspunkter som kan hjelpe? :( 

Anonymkode: 8982c...226

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ts igjen. 
Også føler jeg meg så utakknemlig, siden det er mange som prøver å prøver men ikke lykkes med graviditet. Også har vi oss som «klarte» det med en gang og så velger vi å ta abort.. 

Anonymkode: 8982c...226

Skrevet

Hei,

Det er aldri helt ideelt å få et barn, men nå har dere muligheten. Kanskje det ikke vil bli like enkelt når det senere passer deres livssituasjon? Om du er midt i 20-årene og han eldre, så er dere i riktig alder til å få barn. Kanskje ikke helt ideelt med tanke på studiene, men de fleste klarer det også.

Det er ikke uvanlig å bli skremt. Selv ble jeg uplanlagt gravid med en jeg datet kortvarig. Har hatt panikk som deg, men har valgt å beholde. Barnefar vil ikke ha kontakt. Jeg er noen år eldre enn deg, men situasjonen har vært skremmende. Nå begynner jeg å glede meg, men det tok tid. 

Om du vil ha barn en gang, så hvorfor ikke få det nå. Dere klarer dette! Bare la situasjonen få ro en stund, så vil stresset legge seg og dere kan begynne å glede dere. God klem og lykke til ❤️

Anonymkode: 2056b...90e

AnonymBruker
Skrevet

Vil bare si at det ikke er noe problem å ta permisjon i studietiden og studietid med barn er ikke så ille!

Har flere venninner som har gjort det samme og det har gått kjempefint! :klem3:

Ellers er det jo som den over her sier: man blir nok aldri 100% klar for barn 😅

Er det reaksjonen til foreldrene dine du er redd for? For midten av 20-årene tenker jeg er helt innafor med tanke på barn. 

Når det er sagt, så kjenner jeg selv igjen den tanken der. Jeg er også i midten av 20-årene og får fremdeles en sånn følelse av «shit, det må ha vært et uhell» når venner sier de er gravide. Man får liksom høre det så mye når man er ung, så da er det vanskelig å tenke at vi faktisk har kommet til den alderen  hvor folk får barn med vilje :fnise: 

Anonymkode: dba69...33a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...