Gå til innhold

Er menn i Nord-Italia mer liberale og moderne når det kommer til likestilling og kvinnesyn enn menn i sør?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jo Italia såklart et vestlig land også, men i Tyskland fks, så kan det være en markant forskjell på nord og sør. I sør er de gjerne mye mer preget av katolisismen og forventer at kvinne tar en større del av husarbeid og permisjon fks. Så kan jo absolutt tenke meg at det kan være tilfelle i Italia også? Noen som vet?

Anonymkode: 99fd3...013

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også hørt at de er mer konservative i sør, i Italia, eller at det var slik før, aner ikke om det er tilfelle enda.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nå er jo Italia såklart et vestlig land også, men i Tyskland fks, så kan det være en markant forskjell på nord og sør. I sør er de gjerne mye mer preget av katolisismen og forventer at kvinne tar en større del av husarbeid og permisjon fks. Så kan jo absolutt tenke meg at det kan være tilfelle i Italia også? Noen som vet?

Vet ikke, men ser du nevner Tyskland og snakker da om at sør er preget av katolisismen. Noe ikke nord er. Da må du huske på at HELE Italia er preget av katolisismen. Og nok også langt mer enn det de er i det sørlige Tyskland.

Skrevet
Tanuki skrev (11 timer siden):

Jeg har også hørt at de er mer konservative i sør, i Italia, eller at det var slik før, aner ikke om det er tilfelle enda.

Joda, det stemmer i stor grad ennå.  

Anonymkode: 35427...83c

Skrevet

Mafialand i sør.

Anonymkode: 335ed...724

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.12.2022 den 11.29):

Ja, det stemmer. 

Det er stor forskjell på Nord- og Sør-Italia. 

Jeg har bodd i Italia i mange år. 

Anonymkode: 19956...8ce

Skrevet

Det er større forskjell på sør og nord i Italia enn i Tyskland, så ja.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venninne fra nord Italia og hun sier det stemmer. 

Anonymkode: 41511...3c9

Skrevet

Tror at sør Italia er litt mer lik den arabiske kulturen. Har hørt at de har mye til felles 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...