AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #1 Skrevet 29. desember 2022 Jeg jobber på sykehus med 4 års ansiennitet og tjener knapt 30 000kr etter skatt (utenom ekstra arbeid/overtid). Det er overkommelig, men med stigende priser er jeg nødt til å bytte arbeidssted for å øke lønnen min. Jeg elsker å jobbe på sykehus…og jobber på en flott avdeling. Planen er å beholde det som helgejobb. Så siden jeg er alene med et barn, begynner jeg å se på andre alternativer der jeg kan tjene betydelig mer enn det jeg gjør nå. Første valget er noe kontorarbeid som rådgiver i et forsikringsselskap evt bedriftssykepleier. Slike stillinger er sjeldne, men har sett en som kan være aktuell. Andre valget er hjemmesykepleien. Jeg har aldri vært interessert i å jobbe med det men jeg må tenke økonomisk… Spørsmålet er hvor mye tjener dere som jobber i hjemmesykepleien (ta med antall års ansiennitet og hvor du jobber). Anonymkode: eb668...d19
Sykepleierinnen Skrevet 29. desember 2022 #2 Skrevet 29. desember 2022 16 års ansiennitet, årslønn 593.100 + tilleggene
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #3 Skrevet 29. desember 2022 Skjønner ikke helt ressonementet ditt, ingen av de jobbene gir mer i lønn. Generelt betaler Spekter mer enn KS, lønn i forsikring ligger under lønnen som sykepleier, og bedriftssykepleier er urealistisk at du får med 4 års ans og ingen ekstra utdannelse. Og det betaler ikke nødvendigvis så mye mer det heller. Skal du øke lønnen må du heller skaffe deg flere ekstravakter, evt ta ekstravakter flere steder, eller ta en videreutdannelse som gir spesialsykepleierlønn. Og har du lite penger så må selvfølgelig forbruket ned, som aleneforelder er det jo begrenset hvor mye du kan jobbe ekstra. Anonymkode: 11b1e...d76
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #4 Skrevet 29. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skjønner ikke helt ressonementet ditt, ingen av de jobbene gir mer i lønn. Generelt betaler Spekter mer enn KS, lønn i forsikring ligger under lønnen som sykepleier, og bedriftssykepleier er urealistisk at du får med 4 års ans og ingen ekstra utdannelse. Og det betaler ikke nødvendigvis så mye mer det heller. Skal du øke lønnen må du heller skaffe deg flere ekstravakter, evt ta ekstravakter flere steder, eller ta en videreutdannelse som gir spesialsykepleierlønn. Og har du lite penger så må selvfølgelig forbruket ned, som aleneforelder er det jo begrenset hvor mye du kan jobbe ekstra. Anonymkode: 11b1e...d76 Dette er ikke sant. Jeg vet garantert at man får mer i lønn i kommunen som sykepøeier, jeg vil bare ha tall på det. Forsikring har jeg ingen peiling om, så det kan stemme. Jeg har nok av ekstraarbeid på jobb, men som aleneforelder er det ikke bare-bare å ta en ekstravakt. Du trenger ikke å henge deg opp i forbruket mitt, svar heller kun på det jeg spør om, takk. Anonymkode: eb668...d19
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #5 Skrevet 29. desember 2022 Man tjener dårligere i kommunen enn på sykehus. Du kan evt forhandle deg til mer ansiennitet i kommunen. Jeg startet med åtte års ansiennitet da jeg var ferdig utdannet. Anonymkode: 1e619...9c3 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #6 Skrevet 29. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Man tjener dårligere i kommunen enn på sykehus. Du kan evt forhandle deg til mer ansiennitet i kommunen. Jeg startet med åtte års ansiennitet da jeg var ferdig utdannet. Anonymkode: 1e619...9c3 Hva tjente du og hva tjener du nå? Anonymkode: eb668...d19
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #7 Skrevet 29. desember 2022 Jeg gikk mye opp i lønn da jeg byttet fra kommune (ks) til sykehus (spekter). Kveld og helgetilleggene er for eksempel mye høyere. Hadde rundt 50 - 55 kr timen på kveld og helg, nå har jeg rundt 90 kr. Utgjør en del forskjell i mnd bare der. Anonymkode: cf734...13f
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #8 Skrevet 29. desember 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Dette er ikke sant. Jeg vet garantert at man får mer i lønn i kommunen som sykepøeier, jeg vil bare ha tall på det. Forsikring har jeg ingen peiling om, så det kan stemme. Jeg har nok av ekstraarbeid på jobb, men som aleneforelder er det ikke bare-bare å ta en ekstravakt. Du trenger ikke å henge deg opp i forbruket mitt, svar heller kun på det jeg spør om, takk. Anonymkode: eb668...d19 Jo det er sant. Som sykepleier med maks ans i KS får man 529 900 etter 10 år, i Spekter 538 00. Trinnene før dette dreier seg også kun om noen få tusenlapper, som i utbetaling kanskje utgjør et par hundre i mnd. Det er ikke voldsomt mye i forskjell, så må man også sammenligne tillegg, pensjon, forsikringer ect. Hele diskusjonen rundt lønnsoppgjøret i år og i fjor er jo nettopp at sykehusene er så grovt prioritert over kommunene. Jeg har kolleger som har fått til bud om jobb både i forsikring, private helsejenester (type Volvat ect) og private firma, samtlige betaler mindre enn sykepleier i det offentlige. Jeg svarer på det du spør om, men du vil jo ikke høre på det. Og faktum er at når ting blir dyrere så må man redusere forbruket, spesielt når man fikk seg en unge på egen hånd uten å klare å holde på barnefaren. Anonymkode: 11b1e...d76 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #9 Skrevet 29. desember 2022 Hvis det er i Oslo kommune så tjener man betydelig mer i kommunen. Anonymkode: 7d0d1...8ca
Daydreamer89 Skrevet 29. desember 2022 #10 Skrevet 29. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jo det er sant. Som sykepleier med maks ans i KS får man 529 900 etter 10 år, i Spekter 538 00. Trinnene før dette dreier seg også kun om noen få tusenlapper, som i utbetaling kanskje utgjør et par hundre i mnd. Det er ikke voldsomt mye i forskjell, så må man også sammenligne tillegg, pensjon, forsikringer ect. Hele diskusjonen rundt lønnsoppgjøret i år og i fjor er jo nettopp at sykehusene er så grovt prioritert over kommunene. Jeg har kolleger som har fått til bud om jobb både i forsikring, private helsejenester (type Volvat ect) og private firma, samtlige betaler mindre enn sykepleier i det offentlige. Jeg svarer på det du spør om, men du vil jo ikke høre på det. Og faktum er at når ting blir dyrere så må man redusere forbruket, spesielt når man fikk seg en unge på egen hånd uten å klare å holde på barnefaren. Anonymkode: 11b1e...d76 Hvorfor har du behov for å legge til "spesielt når man fikk seg unge på egen hånd uten å klare å holde på barnefaren"? Lykke til med å nå inn til folk med slike holdninger. Det er greit å være uenig/ bli frustrert, men hold det saklig. Ts har lov til å spørre om råd uten å få en slik kommentar i retur.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #11 Skrevet 29. desember 2022 Daydreamer89 skrev (1 time siden): Hvorfor har du behov for å legge til "spesielt når man fikk seg unge på egen hånd uten å klare å holde på barnefaren"? Lykke til med å nå inn til folk med slike holdninger. Det er greit å være uenig/ bli frustrert, men hold det saklig. Ts har lov til å spørre om råd uten å få en slik kommentar i retur. Når ts svarer frekt får hun svar på tiltale. Og det er jo sannheten, selv om den svir. Trenger ikke nå inn til noen jeg, har god økonomi og driver ikke og får unger jeg sliter med å fø på- Anonymkode: 11b1e...d76
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #12 Skrevet 29. desember 2022 Lønna for sykepleier i KS kommune er tydelig informert på KS dine nettsider ks.no Du kan også søkte frem div lønnspolitiske planer/dokumenter for den aktuelle kommunen, og finne svaret der Anonymkode: 95588...d7c 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #13 Skrevet 29. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jo det er sant. Som sykepleier med maks ans i KS får man 529 900 etter 10 år, i Spekter 538 00. Trinnene før dette dreier seg også kun om noen få tusenlapper, som i utbetaling kanskje utgjør et par hundre i mnd. Det er ikke voldsomt mye i forskjell, så må man også sammenligne tillegg, pensjon, forsikringer ect. Hele diskusjonen rundt lønnsoppgjøret i år og i fjor er jo nettopp at sykehusene er så grovt prioritert over kommunene. Jeg har kolleger som har fått til bud om jobb både i forsikring, private helsejenester (type Volvat ect) og private firma, samtlige betaler mindre enn sykepleier i det offentlige. Jeg svarer på det du spør om, men du vil jo ikke høre på det. Og faktum er at når ting blir dyrere så må man redusere forbruket, spesielt når man fikk seg en unge på egen hånd uten å klare å holde på barnefaren. Anonymkode: 11b1e...d76 Så ufin du er. For en kald kommentar. Du vet ingenting om situasjonen mi . Anonymkode: eb668...d19
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #14 Skrevet 29. desember 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Når ts svarer frekt får hun svar på tiltale. Og det er jo sannheten, selv om den svir. Trenger ikke nå inn til noen jeg, har god økonomi og driver ikke og får unger jeg sliter med å fø på- Anonymkode: 11b1e...d76 Hvem sa jeg sliter?! Jeg sa jeg ser behov for å øke lønnen min. Du virker bitter og bare ute etter å tråkke ned på meg. Bra jobba 🙌🏼 Anonymkode: eb668...d19
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #15 Skrevet 29. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva tjente du og hva tjener du nå? Anonymkode: eb668...d19 Tjente 520 i kommunen med 10 års ansiennitet, tjener 550 på sykehus med 10 års ansiennitet 👍🏼 + har eget nattillegg og høyere kveld- og helgetillegg på sykehus, så tilleggene er også mye høyere. I kommunen tjente jeg 650 i året med alle tillegg, mens på sykehus har jeg hatt 730👍🏼 Anonymkode: 1e619...9c3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå