Gå til innhold

Størrelse på utetøy til baby/barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en som snart er 1 år, han bruker 80 i vanlige klær men de synger på siste verset. Han er likevel bare 74 cm lang, 9 kg. Ville dere kjøpt 86 eller 92 i Kattnakken regntøy? Vet at det er stort, men hvor stort? Vil kjøpe helårsdressen så den ikke er så tykk og også kan brukes til langt utpå våren/sommeren (det var snø og kaldt her enda i juni i år, så våren er laaaaang). 

Anonymkode: 077a4...b21

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville sett på vekstkurvene for å se når han er estimert å nå 92 cm. Til sammenligning bruker min 2,5 åring, som var mindre enn din på samme alder (brukte fremdeles 74), 92 i Kattnakken nå.

Anonymkode: e43f5...1cd

Skrevet

Yttertøy er vel gjerne litt stort i størrelsen, men bør ikke være det da det hindrer bevegeligheten.

Anonymkode: 9b89d...2c7

Skrevet

Jeg hadde prøvd å dra innom en butikk for å prøve. Men tenker umiddelbart størrelse 86. Jeg klarer ikke se for meg at en liten 1 åringer på 9 kg får til å bevege seg bra i uteklær i størrelse 92. Som hun over her sier er uteklær gjerne litt store så mulig barnet ditt passer 80 fint og? Min 1 åring veier rundt 12 kg, og bruker størrelse 86 i sin dress nå, og vi kunne ikke hatt en annen størrelse. Og selv om den passer så sliter hen litt med å bevege seg ute. Jeg hadde ikke kjøpt for stort regntøy bare for at den skulle vare lenger. 

Anonymkode: 9c1c9...2cd

• Liker 1
Skrevet

Ville kjøpt størrelse 80 i helårs, uteklær er gjerne plagsomme om de er til å vokse inn i. Min 4.5 åring som er ca 104 cm og 16 kg bruker fremdeles dressen i 98

Anonymkode: 0d42e...a30

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har en som snart er 1 år, han bruker 80 i vanlige klær men de synger på siste verset. Han er likevel bare 74 cm lang, 9 kg. Ville dere kjøpt 86 eller 92 i Kattnakken regntøy? Vet at det er stort, men hvor stort? Vil kjøpe helårsdressen så den ikke er så tykk og også kan brukes til langt utpå våren/sommeren (det var snø og kaldt her enda i juni i år, så våren er laaaaang). 

Ungen min er 84 lang, 12 kilo og bruker 86 i kattnakken. 92 til ditt barn høres altfor stort ut🙄 Greit at man vil det skal vare lenge, men det skal passe til bruken. Ulldress for å ha til mellomlag kan du gjerne kjøpe for stort, for det er det bare å brette opp… regntøy skal sitte ordentlig, det skal være vanntett så man kan ikke drive å brette opp, og barnet skal bevege seg i det. 

Anonymkode: 2f9ab...c27

Skrevet

Min på 13 kg / 88 cm bruker fortsatt 86 i Kattnakken.

Anonymkode: f347c...6f1

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen, da går jeg for 86! 🎄

Skrevet

Uteklær til å vokse inn i er ødelagte når de endelig passer 

Anonymkode: a6ad2...b55

• Nyttig 1
Skrevet

Min snart toåring bruker 86 i innetøy, men 80 i kattnakkendress. Synes de er romslige i størrelsen. 

Anonymkode: 68fdc...510

Skrevet

Min ettåring har nesten vokst ut av str 86 i inneklær, men drukner i utedress i str 86. Han seks cm og tre kilo tyngre enn din, så jeg ville faktisk vurdert str 80. Du må uansett ikke finne på å kjøpe større enn 86. 

Anonymkode: cc171...ed4

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Min ettåring har nesten vokst ut av str 86 i inneklær, men drukner i utedress i str 86. Han seks cm og tre kilo tyngre enn din, så jeg ville faktisk vurdert str 80. Du må uansett ikke finne på å kjøpe større enn 86. 

Anonymkode: cc171...ed4

Oida, da tror jeg jeg må prøve først ja 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...