Gå til innhold

Jeg lurer på om han har for dårlig selvtillit til å tillate seg å la seg elske av meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med fare for å høres overlegen ut, men slik er storyen.

Jeg er på vei ut av et eviglangt forhold. Tre barn på 8, 10 og 13 år. Jeg kommer til å beholde huset, jeg jobber 100%, har en høy stilling og tjener godt. 
Jeg har møtt en mann som ikke har vært sammen med noen på mange år. Han er i starten av førtiårene, er barnløs, bor for tiden hos moren pga noen kompliserte omstendigheter, eier ingenting, er lett overvektig og har diabetes. Han er snill som dagen er lang, og vi ler oss i hjel når vi er sammen. Jeg elsker å være med han, og jeg føler det er gjensidig. Ingen får meg til å føle meg så bra som han, og jeg vil bare være med han.

Venninna mi sier dropp han, glem han, kom deg videre. Han er en taper, og kommer aldri til å stille opp for deg og barna.
Jeg lurer faktisk på om han tenker det samme - at han er en taper som ikke kan la seg elske av meg.

Så til spørsmålene. Har hun rett? Kan det være at han tenker sånn? Hvordan overbevise han at jeg ikke tenker sånn?

Anonymkode: 5ae01...975

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han er en taper, og kommer aldri til å stille opp for deg og barna.

Venninnen din er forutinntatt. 

Her ville jeg tatt en grundig snakk med mannen, kan hende det like gjerne er at du er i et forhold og har tre barn som gjør at han holder tilbake. 

Anonymkode: 76da7...9b1

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Venninnen din er forutinntatt. 

Her ville jeg tatt en grundig snakk med mannen, kan hende det like gjerne er at du er i et forhold og har tre barn som gjør at han holder tilbake. 

Anonymkode: 76da7...9b1

Ja, ikke sant? Det er akkurat mine tanker og. Hvem hadde vel ikke vært litt skeptisk til å innlede noe med en fraskilt alenemor til tre barn? Det er jo bare et sunnhetstegn det, å ikke være fullstendig naiv. Når det er sagt, vil jeg ikke kreve noe av han med tanke på barna mine. De har en far, og pengene til han andre er jeg ikke ute etter. Økonomisk klarer jeg meg fint på egen hånd.
TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så til spørsmålene. Har hun rett? Kan det være at han tenker sånn? Hvordan overbevise han at jeg ikke tenker sånn?

Hvorfor dikte opp problemer som ikke er der? Hva om venninnen din sier at han garantert kommer til å være utro, skal du overtale han til ikke å være utro, bare sånn for sikkerhets skyld? Hvis du seriøst tenker at han tror han ikke er god nok for deg uten andre tegn enn at han er overvektig og bor hos foreldrene, så tenker jeg at problemet er ikke at HAN ser ned på seg selv, men at DU ser ned på han, og skylder på venninnen din ("Det var HUN som sa det"). Nei. Jeg tror ikke han går rundt og tror han ikke er god nok for deg. Men hvis du skal begynne å fikse dette ved å hinte om at han har mindreverdighetskomplekser fordi han ikke er så vellykket som deg, så vil han gjerne begynne å tro det? Ihvertfall vil han skjønne at DU synes han ikke er god nok.

Anonymkode: 165ab...cdf

• Liker 1
Skrevet

Hva er problemet, mener du?

Du har, som du påpeker - det du behøver her i livet. Mer enn mange nok barn til å følge dem opp, god jobb, hus.

Det du ikke har er sex. Her har du en mann som er perfekt for oppgaven, gitt at han er god til det. Er han bare god på latter og moro? Vær hans venn. Er han god på sex, latter og moro? Vær hans særbo-kjæreste, sexvenn etc. Behovet ditt for en samboer er jo helt ikke-eksisterende. Dine barn behøver definitivt ikke voksne som kommer og går. 
Han er den perfekte løsning for dine behov. Benytt anledningen.

Anonymkode: 685f8...533

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hva er problemet, mener du?

Du har, som du påpeker - det du behøver her i livet. Mer enn mange nok barn til å følge dem opp, god jobb, hus.

Det du ikke har er sex. Her har du en mann som er perfekt for oppgaven, gitt at han er god til det. Er han bare god på latter og moro? Vær hans venn. Er han god på sex, latter og moro? Vær hans særbo-kjæreste, sexvenn etc. Behovet ditt for en samboer er jo helt ikke-eksisterende. Dine barn behøver definitivt ikke voksne som kommer og går. 
Han er den perfekte løsning for dine behov. Benytt anledningen.

Anonymkode: 685f8...533

Du har helt rett. Det er perfekt. 🙏

Ts

Skrevet

Det kommer jo an på hans personlighet, og din. Om han tør, og om du kan skape nok trygghet.

Anonymkode: 92a6e...96b

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Med fare for å høres overlegen ut, men slik er storyen.

Jeg er på vei ut av et eviglangt forhold. Tre barn på 8, 10 og 13 år. Jeg kommer til å beholde huset, jeg jobber 100%, har en høy stilling og tjener godt. 
Jeg har møtt en mann som ikke har vært sammen med noen på mange år. Han er i starten av førtiårene, er barnløs, bor for tiden hos moren pga noen kompliserte omstendigheter, eier ingenting, er lett overvektig og har diabetes. Han er snill som dagen er lang, og vi ler oss i hjel når vi er sammen. Jeg elsker å være med han, og jeg føler det er gjensidig. Ingen får meg til å føle meg så bra som han, og jeg vil bare være med han.

Venninna mi sier dropp han, glem han, kom deg videre. Han er en taper, og kommer aldri til å stille opp for deg og barna.
Jeg lurer faktisk på om han tenker det samme - at han er en taper som ikke kan la seg elske av meg.

Uff nei, still litt høyere krav til en partner. Han eier ingenting, bor hos sin mor pga noen kompliserte omstendigheter? 
Hva vil det si? Høy gjeld?

Anonymkode: f3549...248

• Liker 1
Skrevet

Uff nei, still litt høyere krav til en partner. Han eier ingenting, bor hos sin mor pga noen kompliserte omstendigheter? 
Hva vil det si? Høy gjeld?

Anonymkode: f3549...248

Ingen gjeld. God råd og god inntekt. Vil ikke si så mye mer om hvorfor han bor hos moren i fare for å bli gjenkjent.

Ts

Skrevet

Ville forventet at han på sikt flyttet for seg selv. Kanskje med unntak av at han tar seg av mora. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ville forventet at han på sikt flyttet for seg selv. Kanskje med unntak av at han tar seg av mora. 

Det er planen.

Ts

Skrevet

Tenker at han kanskje er litt tilbakeholden fordi du ikke er helt ute av ditt forrige forhold ennå.

• Nyttig 2
Skrevet

Kan hende han tenker en kvinne som går ut av et forhold med små barn ikke er noe å spare på.

Anonymkode: 90de5...a1b

• Liker 1
Skrevet
Hedda-78 skrev (11 minutter siden):

Tenker at han kanskje er litt tilbakeholden fordi du ikke er helt ute av ditt forrige forhold ennå.

Ja, at han kommer mer på banen når jeg er helt og holdent ute, mener du? Jeg ville jo gjort det selv iallefall, holdt meg litt i bakgrunnen mener jeg.

Ts

Skrevet

Høres ut som du har litt overdrevne forestillingen om egen status og attraktivitet. Spørsmålsstillingen i overskriften forsvarer nesten en diagnose i selv.

Anonymkode: 4e381...bcd

• Nyttig 2
Skrevet

Høres ut som du har litt overdrevne forestillingen om egen status og attraktivitet. Spørsmålsstillingen i overskriften forsvarer nesten en diagnose i selv.

Det har ikke noe å gjøre med om ts er lite/mye attraktiv, men om mannen har dårlig selvfølelse og/eller tilknytningsvansker. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det har ikke noe å gjøre med om ts er lite/mye attraktiv, men om mannen har dårlig selvfølelse og/eller tilknytningsvansker. 

Nettopp. Takk. 
Ts

Skrevet

Tittelen traff meg rett i balla. Da jeg var psykisk syk tenkte jeg at jeg var ikke verdt å elske, og mannen min dengang fortjente bedre enn meg, og jeg ville skjerme ham fra min ondskap(ja, jeg trodde jeg var ond!), så jeg gikk fra ham:( Det gjør fremdeles vondt å tenke på at jeg gjorde det der. vi var i lag i nesten 10 år. Jeg er frisk nå, og hele den tankerekka der er jo helt latterlig. Men vi har kommet oss videre begge to og har sporadisk kontakt:)

Om du ikke ser noen tendenser til noe a la dette når dere er sammen utover hva man må regne med som en slags normalvariasjon på hvor mottakelig man er for å bli elsket, så tenker jeg at det viktigste er at dere, både du, mannen og barna, har det bra sammen:)

Anonymkode: 1441b...990

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Feil. Forestillingen om mannens sviktende selvtillit springer ut av et åpenbart oppblåst selvbilde.

• Nyttig 2
Skrevet

Feil. Forestillingen om mannens sviktende selvtillit springer ut av et åpenbart oppblåst selvbilde.

Nei, gi deg da. Jeg er helt normal. 
Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...