Gå til innhold

Baby 2 mnd med hoste, ringe lege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen vår hoster og snørrer, hveser litt når hun puster, må man ringe lege?

Hvorfor, hva kan lege gjøre? Leser overalt at man bør kontakte lege når baby hoster og er under 3 måneder. 

Anonymkode: 7fdbb...e98

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Babyen vår hoster og snørrer, hveser litt når hun puster, må man ringe lege?

Hvorfor, hva kan lege gjøre? Leser overalt at man bør kontakte lege når baby hoster og er under 3 måneder. 

Har hun feber? Spiser? Våte bleier? Allmenntilstand? Ring heller legen en gang for mye. Vår er tett og hoster, men er sitt vante seg. 

Anonymkode: b4677...ca7

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har hun feber? Spiser? Våte bleier? Allmenntilstand? Ring heller legen en gang for mye. Vår er tett og hoster, men er sitt vante seg. 

Anonymkode: b4677...ca7

Samme her, hun er i fin form utenom hoste/snørr. Er smittet av storesøster på 2 vil jeg tro.

Skrevet

Jeg ringer heller en gang for mye. Da får de det også i systemet om du tar kontakt igjen senere ved forverring feks

Anonymkode: c1200...c45

Skrevet

Min på 2 mnd hoster og snørrer også. Jeg spurte helsesykepleier, fikk beskjed om at jeg kan avvente legebesøk om allmenntilstanden er god og det ikke er feber inn i bildet.

Anonymkode: a45c1...735

Skrevet

Du blir ikke uglesett om du kontakter lege når din 2 mnd gamle baby hoster og hveser. Lege kan evt gi medisiner (via pustemaske/inhalator) som letter pusten. Du kan bare ringe og si det som det er; at du har lest at man skal kontakte lege så derfor gjør du det, for du synes det er vanskelig å vurdere selv om det trengs legehjelp siden baby er så liten. Så får du sikkert en haug med kontrollspørsmål tilbake, og så tar de en vurdering ut fra det. Hoste er en ting, men hvesing og tungpust er litt skummelt.

• Liker 2
Skrevet

Ring! Bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite. Er mye både kikhoste og RS virus nå.

Anonymkode: 467e3...8f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...