AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #1 Skrevet 29. desember 2022 Babyen vår hoster og snørrer, hveser litt når hun puster, må man ringe lege? Hvorfor, hva kan lege gjøre? Leser overalt at man bør kontakte lege når baby hoster og er under 3 måneder. Anonymkode: 7fdbb...e98
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #2 Skrevet 29. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Babyen vår hoster og snørrer, hveser litt når hun puster, må man ringe lege? Hvorfor, hva kan lege gjøre? Leser overalt at man bør kontakte lege når baby hoster og er under 3 måneder. Anonymkode: 7fdbb...e98 Har hun feber? Spiser? Våte bleier? Allmenntilstand? Ring heller legen en gang for mye. Vår er tett og hoster, men er sitt vante seg. Anonymkode: b4677...ca7
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #3 Skrevet 29. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har hun feber? Spiser? Våte bleier? Allmenntilstand? Ring heller legen en gang for mye. Vår er tett og hoster, men er sitt vante seg. Anonymkode: b4677...ca7 Samme her, hun er i fin form utenom hoste/snørr. Er smittet av storesøster på 2 vil jeg tro. Anonymkode: 7fdbb...e98
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #4 Skrevet 29. desember 2022 Jeg ringer heller en gang for mye. Da får de det også i systemet om du tar kontakt igjen senere ved forverring feks Anonymkode: c1200...c45
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #5 Skrevet 29. desember 2022 Min på 2 mnd hoster og snørrer også. Jeg spurte helsesykepleier, fikk beskjed om at jeg kan avvente legebesøk om allmenntilstanden er god og det ikke er feber inn i bildet. Anonymkode: a45c1...735
Hedda-78 Skrevet 29. desember 2022 #6 Skrevet 29. desember 2022 Du blir ikke uglesett om du kontakter lege når din 2 mnd gamle baby hoster og hveser. Lege kan evt gi medisiner (via pustemaske/inhalator) som letter pusten. Du kan bare ringe og si det som det er; at du har lest at man skal kontakte lege så derfor gjør du det, for du synes det er vanskelig å vurdere selv om det trengs legehjelp siden baby er så liten. Så får du sikkert en haug med kontrollspørsmål tilbake, og så tar de en vurdering ut fra det. Hoste er en ting, men hvesing og tungpust er litt skummelt. 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #7 Skrevet 29. desember 2022 Ring! Bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite. Er mye både kikhoste og RS virus nå. Anonymkode: 467e3...8f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå