AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #1 Skrevet 29. desember 2022 Har tenkt en stund på å slutte og røyke, men tenkt at det blir for vanskelig. Jeg røyker ca. 7 røyk om dagen. Jeg er glad i å trene, og det siste året har jeg merket at pusten påvirkes, og at jeg kan hoste en del etter trening. I tillegg kommer en del andre frustrasjonsmomenter, som å måtte skjule røykingen for andre (fordi jeg skammer meg), suget som oppstår når jeg ikke får røykt etter x antall timer, stresset ved å røyke på verandaen når jeg vet det irriterer naboen ... og mer. Jeg har tenkt en stund at jeg skal slutte 01.01. Men så våknet jeg i dag og kjente da jeg tok morgenrøyken at jeg prøver fra i dag. Så må har jeg lastet ned slutta.no, og funnet frem nikotintyggisen hvis det blir nødvendig. Aner ikke hvordan dette kommer til å gå, tror det blir tøft, men pleier å røyke på faste klokkeslett, så hver gang et klokkeslett er passert, vil være bra. Noen her som har blitt røykfri, og som har tips/råd og gjerne en suksesshistorie å fortelle ? Anonymkode: 7059f...e62 1
Hensatt Skrevet 29. desember 2022 #2 Skrevet 29. desember 2022 Droppe nikotintyggegummien når man røyker så lite. Jeg kjøpte en pakke slikkepinne og tok en de gangene jeg pleide å røyke, etter tips fra apoteket. Funket gull.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #3 Skrevet 4. januar 2023 Hvorfor gidder du slutte? Er jo digg med sigg😄 Anonymkode: 8e823...394
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #4 Skrevet 18. januar 2023 Hvordan går det med deg,ts? Anonymkode: 7951e...035
Snok1 Skrevet 18. januar 2023 #5 Skrevet 18. januar 2023 (endret) Lykke til. Jeg gikk fra 40 om dagen til 0 over natta for mange år siden. Det vanskeligste er å faktisk ta beslutningen. Du som trener kommer til å merke kjempeforbedring på pust og puls. Fokusér på de positive effektene så går det bra!🤟 Endret 18. januar 2023 av Snok1 1
Forundret.. Skrevet 18. januar 2023 #6 Skrevet 18. januar 2023 (endret) Jeg har ikke røyka på litt over ti år. Jeg slutta også rett av, uten nedtrapping. Mitt triks var å stå i det, ikke ta det ene trekket som jeg hadde lyst på. For det ville ikke blitt med det ene trekket, eller den ene siggen. Og dette er jeg veldig klar over, at det for meg bare skal ett eneste trekk for å begynne igjen. Jeg kan innimellom fortsatt kjenne sug men det forsvinner raskt igjen. Stå i det, det blir lettere og lettere å holde seg. Og sprekker du så slutt igjen, ikke gi opp. Spar pengene på en egen konto, det angrer jeg på at jeg ikke gjorde. Endret 18. januar 2023 av Forundret..
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #7 Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 29.12.2022 den 9.55): Har tenkt en stund på å slutte og røyke, men tenkt at det blir for vanskelig. Jeg røyker ca. 7 røyk om dagen. Jeg er glad i å trene, og det siste året har jeg merket at pusten påvirkes, og at jeg kan hoste en del etter trening. I tillegg kommer en del andre frustrasjonsmomenter, som å måtte skjule røykingen for andre (fordi jeg skammer meg), suget som oppstår når jeg ikke får røykt etter x antall timer, stresset ved å røyke på verandaen når jeg vet det irriterer naboen ... og mer. Jeg har tenkt en stund at jeg skal slutte 01.01. Men så våknet jeg i dag og kjente da jeg tok morgenrøyken at jeg prøver fra i dag. Så må har jeg lastet ned slutta.no, og funnet frem nikotintyggisen hvis det blir nødvendig. Aner ikke hvordan dette kommer til å gå, tror det blir tøft, men pleier å røyke på faste klokkeslett, så hver gang et klokkeslett er passert, vil være bra. Noen her som har blitt røykfri, og som har tips/råd og gjerne en suksesshistorie å fortelle ? Anonymkode: 7059f...e62 Hvordan har det gått?? Anonymkode: 8e823...394 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #8 Skrevet 19. februar 2023 Jeg slutta for tre uker siden, etter å ha røyket i over 20 år! Ble faktisk overrasket over hvor lett det var, men jeg har prøvd flere ganger uten å ha den motivasjonen. Nå var jeg veldig motivert, og da var det lett . Første uka hadde jeg ofte lyst på røyk, og ble veldig rastløs, så da brukte jeg nikotintyggis, kanskje 4-5 stk pr dag. Spesielt før jeg la meg og etter jobb! Er spent på sommeren da, for jeg har alltid elsket sitte ute med en kald pils og en røyk i sola... Og røyket sikkert dobbelt så mange sigaretter på sommeren enn vinter. Men stå på, både du ts og alle andre som skal eller holder på slutte første uka er kjip, så blir det lettere! Anonymkode: 96dfc...477
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå