Drizzt Skrevet 5. januar 2023 #241 Del Skrevet 5. januar 2023 Miss-Grey skrev (9 minutter siden): Nå er det du referer til tatt ut av kontekst. Det var en del av et lengre innlegg, og jeg håper at du tok utgangspunkt i hele innlegget da du kommenterte. Eh ... Følger du ikke med i samtalen? Du skrev at du reagerer når saklig argumentasjon går over til hets. Jeg advarer mot uforsiktig bruk av ordet ''hets'' når det er snakk om å være uenig med noen og kritisere noens dårlig dømmekraft. Hun har valgt å gå offentlig ut med ulykken og sin versjon av saken. Hun har valgt å klandre kommunen. Vel, folk kan være uenige med henne uten at de anklages for hets. 3 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1643757-brakk-ryggen-etter-%C3%A5-ha-hengt-opp-hengek%C3%B8ye-i-statue/page/13/#findComment-31310963 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 5. januar 2023 #242 Del Skrevet 5. januar 2023 Porselen99 skrev (12 minutter siden): Kjipt for henne selvfølgelig men samtidig må man tenke seg litt om, statuer er ikke ment for å henge hengekøyer i, men for å se på. Mhm. Og vet du hva? Ingen utsetter statuene for enorm fysisk belastning ved å se på dem. Så lenge de tåler stormvind og været ellers, er det bra nok. 2 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1643757-brakk-ryggen-etter-%C3%A5-ha-hengt-opp-hengek%C3%B8ye-i-statue/page/13/#findComment-31310971 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss-Grey Skrevet 6. januar 2023 #243 Del Skrevet 6. januar 2023 Drizzt skrev (På 5.1.2023 den 10.17): Eh ... Følger du ikke med i samtalen? Du skrev at du reagerer når saklig argumentasjon går over til hets. Jeg advarer mot uforsiktig bruk av ordet ''hets'' når det er snakk om å være uenig med noen og kritisere noens dårlig dømmekraft. Hun har valgt å gå offentlig ut med ulykken og sin versjon av saken. Hun har valgt å klandre kommunen. Vel, folk kan være uenige med henne uten at de anklages for hets. Jeg følger med, og derfor påpekte jeg at sitatet var en del av et lengre innlegg der du hadde klippet ut en liten del. Før det sitatet du bruker, tok jeg en del forbehold. Det har du klippet vekk. Så skriver du nye innlegg, der det virker som om du tillegger meg meninger jeg ikke har. Jeg har aldri sagt at kvinnen i denne saken ikke må tåle kritikk eller uenighet. Jeg har jo selv vært kritisk til hennes versjon av historien i denne tråden. Jeg mener at hun har opptrådt uaktsomt, og at kommunen på ingen måte kan være ansvarlig for det. Det har jeg skrevet i flere innlegg i denne tråden. Det jeg reagerer på er at hun har fått noen virkelig stygge kommentarer, både på sosiale medier, Reddit og her inne (nå har moderatorene heldigvis ryddet opp her inne). Men for å spørre deg direkte - synes du at det er greit at folk gjør narr av handicapet denne kvinnen nå har, latterliggjør henne eller kommer med spekulasjoner om familien hennes? 1 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1643757-brakk-ryggen-etter-%C3%A5-ha-hengt-opp-hengek%C3%B8ye-i-statue/page/13/#findComment-31318813 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 6. januar 2023 #244 Del Skrevet 6. januar 2023 johnjohn skrev (På 3.1.2023 den 22.11): Men sånn er jo livet. Av og til gjør man dumme ting som får store konsekvenser for seg selv og kanskje andre også. Det hjelper ihvertfall ikke å gå rundt å skylde på andre. Da er det mye bedre å ta ansvar for egne handlinger. Synes det er bedre å si at det var en ulykke, enn å skulle plassere skyld noe sted. Tenker at det ikke er kommunen skyld, men heller ikke kvinnens. Det var en ulykke. 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1643757-brakk-ryggen-etter-%C3%A5-ha-hengt-opp-hengek%C3%B8ye-i-statue/page/13/#findComment-31318846 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 6. januar 2023 #245 Del Skrevet 6. januar 2023 Miss-Grey skrev (1 time siden): Men for å spørre deg direkte - synes du at det er greit at folk gjør narr av handicapet denne kvinnen nå har, latterliggjør henne eller kommer med spekulasjoner om familien hennes? Jeg ser ikke vitsen i å mene noe om oppkonstruerte problemstillinger. Men jeg ser vitsen i å mene at alle skal tåle kritikk for sine handlinger og sin vurderingsevne. Jo mer man viser at man mangler forståelse for eget ansvar, jo mer utsatt man blir for enda mer kritikk. Saken ville vært veldig annerledes hadde hun kommet ut med ''Jeg tar ansvar for min handling og feilvurdering og forstår at søyler ikke skal brukes slik, men jeg vil oppfordre kommunen å sjekke alle statuer og lignende konstruksjoner''. Når hun går så aggressivt ut mot kommunen, truer med søksmål og legger skylden kun der, så er det mange som blir provosert. Nå kan det være slik at hun faktisk mener at hun selv har ansvar og skyld i det som skjedde fordi hun brukte søylen ikke slik den var ment å brukes, men det kom ikke frem i NRK artikkelen. Da blir det fort spekulasjoner ut fra hva som står om hennes meninger i artikkelen. 4 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1643757-brakk-ryggen-etter-%C3%A5-ha-hengt-opp-hengek%C3%B8ye-i-statue/page/13/#findComment-31319324 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 6. januar 2023 #246 Del Skrevet 6. januar 2023 4 minutter siden, Drizzt said: Jeg ser ikke vitsen i å mene noe om oppkonstruerte problemstillinger. Det er jo ikke oppkonstruert. Folk slenger dritt og regelrett hets om henne på nettet. Fakta. Hets er ikke kritikk. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1643757-brakk-ryggen-etter-%C3%A5-ha-hengt-opp-hengek%C3%B8ye-i-statue/page/13/#findComment-31319361 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 6. januar 2023 #247 Del Skrevet 6. januar 2023 En statue er ikke et leketøy som voksne mennesker skal henge fra, det sier seg selv. Hun er dum og hun fikk lide for dumskapen. 5 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1643757-brakk-ryggen-etter-%C3%A5-ha-hengt-opp-hengek%C3%B8ye-i-statue/page/13/#findComment-31319391 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 6. januar 2023 #248 Del Skrevet 6. januar 2023 Albbas skrev (25 minutter siden): Det er jo ikke oppkonstruert. Folk slenger dritt og regelrett hets om henne på nettet. Fakta. Hets er ikke kritikk. Hvis noen hetser, gjør de det for egen regning. De oppkonstruerte problemstillinger er de brukeren jeg svarte til kom med. Samme utsagn kan tolkes både som kritikk og som hets ut fra hvem du spør. Å bare anta at det er hets fordi det sier noe negativt om henne blir for dumt. 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1643757-brakk-ryggen-etter-%C3%A5-ha-hengt-opp-hengek%C3%B8ye-i-statue/page/13/#findComment-31319574 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet 7. januar 2023 #249 Del Skrevet 7. januar 2023 Djungelvrål skrev (17 timer siden): En statue er ikke et leketøy som voksne mennesker skal henge fra, det sier seg selv. Hun er dum og hun fikk lide for dumskapen. At man tar en feil avgjørelse er ikke det samme som å være dum. Dessverre fikk hennes avgjørelse svært alvorlige konsekvenser for henne. Det er trist,men gjør henne ikke dummere enn andre som lærer av sine feil. 1 1 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1643757-brakk-ryggen-etter-%C3%A5-ha-hengt-opp-hengek%C3%B8ye-i-statue/page/13/#findComment-31323812 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 7. januar 2023 #250 Del Skrevet 7. januar 2023 MorTil2 skrev (7 timer siden): At man tar en feil avgjørelse er ikke det samme som å være dum. Dessverre fikk hennes avgjørelse svært alvorlige konsekvenser for henne. Det er trist,men gjør henne ikke dummere enn andre som lærer av sine feil. Men lærer man av sin feil hvis man ikke innrømmer man har gjort en feil og legger skylden på en annen? 5 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1643757-brakk-ryggen-etter-%C3%A5-ha-hengt-opp-hengek%C3%B8ye-i-statue/page/13/#findComment-31326312 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet 7. januar 2023 #251 Del Skrevet 7. januar 2023 Drizzt skrev (34 minutter siden): Men lærer man av sin feil hvis man ikke innrømmer man har gjort en feil og legger skylden på en annen? Svaret mitt var mer ment som at det å gjøre feil er ikke ensbetydende med at man er dum. Jeg tror at de aller fleste, fordi om de tilsynelatende prøver å finne noen å ihvertfall dele skylden med,innser at de har noe å lære av handlingen sin. Vi må vel gå ut ifra at hun ikke hadde benyttet en statue til feste for hengekøye ved en annen anledning. Mulig hun er i en sorgprosess over tapet av sin førlighet og tap av mye av det hun har planlagt.I sorgen er det fort for å lete etter noen andre å rette sinne og fortvilelsen mot. At hun har lært at handlingen ikke var spesielt lur, det tror jeg vi uansett kan gå utifra. 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1643757-brakk-ryggen-etter-%C3%A5-ha-hengt-opp-hengek%C3%B8ye-i-statue/page/13/#findComment-31326571 Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 7. januar 2023 #252 Del Skrevet 7. januar 2023 MorTil2 skrev (14 timer siden): At man tar en feil avgjørelse er ikke det samme som å være dum. Dessverre fikk hennes avgjørelse svært alvorlige konsekvenser for henne. Det er trist,men gjør henne ikke dummere enn andre som lærer av sine feil. Men hun lærte jo ikke av sine feil, hun fortsetter å insistere på at det hun gjorde ikke var dumt men helt ok og at det er kommunen som er dum og slem og har skylden. 6 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1643757-brakk-ryggen-etter-%C3%A5-ha-hengt-opp-hengek%C3%B8ye-i-statue/page/13/#findComment-31329184 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet 8. januar 2023 #253 Del Skrevet 8. januar 2023 velociraptor skrev (7 timer siden): Men hun lærte jo ikke av sine feil, hun fortsetter å insistere på at det hun gjorde ikke var dumt men helt ok og at det er kommunen som er dum og slem og har skylden. Hun bruker ikke akkurat de ordene. Som jeg har skrevet tidligere; hun er ung, under utdanning og har mest sannsynlig lite økonomisk nettverk å se frem til utifra sin nåværende situasjon. Så er hun i sorg over det som har skjedd og den situasjonen dette har satt henne i. For alt vi vet får hun fri rettshjelp. Om du hadde vært ung, og muligens hadde ung ufør å se frem til, hadde du kanskje også benyttet anledningen til å ihvertfall prøve å få en erstatning. Og hva annet skal du da si i media enn at det er motparten, kommunen, som har skylden? Hvis politiets etterforskning viser at det er bruken av statuen som medførte ulykken, og ikke hvordan statuen var festet, så må hun etterhvert innse at ansvaret ligger hos henne. Kan du tenke deg noe verre enn å få resten av livet ditt ødelagt pga en slik fatal feilvurdering? Fordi om jeg absolutt mener at hun må ta ansvar, og at hun med tiden må vedgå dette ansvaret, så forstår jeg fortvilelsen. Men jeg tenker at hun må få tid på seg, komme igjennom sorgprosessen. Det er tross alt kun 6 måneder siden det skjedde. Så kan man selvsagt undres over at hun velger å gå ut i media med det. Det fornuftige hadde vært å gått ut i media hvis hun vant frem. Det er ikke du og jeg som leser dette som skal avgjøre kommunens skyld. Enda en feilvurdering dessverre. 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1643757-brakk-ryggen-etter-%C3%A5-ha-hengt-opp-hengek%C3%B8ye-i-statue/page/13/#findComment-31330050 Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 8. januar 2023 #254 Del Skrevet 8. januar 2023 (endret) MorTil2 skrev (46 minutter siden): Hun bruker ikke akkurat de ordene. Som jeg har skrevet tidligere; hun er ung, under utdanning og har mest sannsynlig lite økonomisk nettverk å se frem til utifra sin nåværende situasjon. Så er hun i sorg over det som har skjedd og den situasjonen dette har satt henne i. For alt vi vet får hun fri rettshjelp. Om du hadde vært ung, og muligens hadde ung ufør å se frem til, hadde du kanskje også benyttet anledningen til å ihvertfall prøve å få en erstatning. Og hva annet skal du da si i media enn at det er motparten, kommunen, som har skylden? Hvis politiets etterforskning viser at det er bruken av statuen som medførte ulykken, og ikke hvordan statuen var festet, så må hun etterhvert innse at ansvaret ligger hos henne. Kan du tenke deg noe verre enn å få resten av livet ditt ødelagt pga en slik fatal feilvurdering? Fordi om jeg absolutt mener at hun må ta ansvar, og at hun med tiden må vedgå dette ansvaret, så forstår jeg fortvilelsen. Men jeg tenker at hun må få tid på seg, komme igjennom sorgprosessen. Det er tross alt kun 6 måneder siden det skjedde. Så kan man selvsagt undres over at hun velger å gå ut i media med det. Det fornuftige hadde vært å gått ut i media hvis hun vant frem. Det er ikke du og jeg som leser dette som skal avgjøre kommunens skyld. Enda en feilvurdering dessverre. Hun er ikke ung, hun er en voksen kvinne på 28 år! Ærlig talt, du og flere her snakker som om hun var en tenåringsjente - dette er en voksen kvinne med barn, og eneste grunnen til at hun er under utdanning er vel at hun har gjort dumme valg tidligere i livet også. Ung ufør er hun flere år for gammel til å få uansett. Endret 8. januar 2023 av velociraptor 9 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1643757-brakk-ryggen-etter-%C3%A5-ha-hengt-opp-hengek%C3%B8ye-i-statue/page/13/#findComment-31330191 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 8. januar 2023 #255 Del Skrevet 8. januar 2023 Hadde dette vært meg så hadde jeg uansett ikke stilt opp i media og vinklet saken på denne måten. Jeg hadde kanskje vurdert å stille opp i media om jeg vant saken - men eller hadde jeg vært stille om den. 3 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1643757-brakk-ryggen-etter-%C3%A5-ha-hengt-opp-hengek%C3%B8ye-i-statue/page/13/#findComment-31330203 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda en tulling Skrevet 8. januar 2023 #256 Del Skrevet 8. januar 2023 MorTil2 skrev (13 timer siden): Hun bruker ikke akkurat de ordene. Som jeg har skrevet tidligere; hun er ung, under utdanning og har mest sannsynlig lite økonomisk nettverk å se frem til utifra sin nåværende situasjon. Så er hun i sorg over det som har skjedd og den situasjonen dette har satt henne i. For alt vi vet får hun fri rettshjelp. Om du hadde vært ung, og muligens hadde ung ufør å se frem til, hadde du kanskje også benyttet anledningen til å ihvertfall prøve å få en erstatning. Og hva annet skal du da si i media enn at det er motparten, kommunen, som har skylden? Hvis politiets etterforskning viser at det er bruken av statuen som medførte ulykken, og ikke hvordan statuen var festet, så må hun etterhvert innse at ansvaret ligger hos henne. Kan du tenke deg noe verre enn å få resten av livet ditt ødelagt pga en slik fatal feilvurdering? Fordi om jeg absolutt mener at hun må ta ansvar, og at hun med tiden må vedgå dette ansvaret, så forstår jeg fortvilelsen. Men jeg tenker at hun må få tid på seg, komme igjennom sorgprosessen. Det er tross alt kun 6 måneder siden det skjedde. Så kan man selvsagt undres over at hun velger å gå ut i media med det. Det fornuftige hadde vært å gått ut i media hvis hun vant frem. Det er ikke du og jeg som leser dette som skal avgjøre kommunens skyld. Enda en feilvurdering dessverre. Det er godt mulig at hun er bitter over at livet ikke ble helt som hun hadde håpet, men jeg tror du svartmaler situasjonen hennes litt vel mye. Hun holder på med opptrening så det er fortsatt en mulighet for at hun kan gå igjen. Men selv om hun skulle ende opp i rullestol er det likevel mange jobber hun fortsatt kan utføre, f.eks de fleste kontorjobber, selv om det muligens krever noe omskolering. Så et liv som ufør er på ingen måte gitt. Jeg vil heller ikke tro at du får advokat fra Advokatfirmaet Elden hvis du får fri rettshjelp, så om ikke henne selv så har nok noen av hennes nærmeste både penger og vilje til å bidra. Barnefaren sies det ingenting om, og uvisst om de bor sammen, men for alt man vet har han en godt betalt jobb og er i verste fall i stand til å forsørge hele familien alene. Hva politietterforskningen angår - jeg syns det er litt bekymringsverdig at de mer eller mindre har blitt presset til å gjenoppta etterforskningen av en sak de hadde henlagt. Nå sier kanskje ikke en henleggelse all verden, da selv saker med kjent gjerningsmann blir henlagt pga ressursmangel, men det ville ikke forundre meg om de kom til den konklusjonen at dette ikke var en politisak, at hun eventuelt fikk gå til sivilt søksmål hvis hun mente hun hadde en sak. Om politiet føler seg presset til å etterforske, føler de seg da også presset til å komme til en bestemt konklusjon? Spørsmålet er også hvorfor hun mener det bør være en politisak, altså at det er begått et lovbrudd av noen. Jeg kjenner ikke til hva loven sier om montering av offentlig kunst, men det hadde jo vært interessant å vite hvilken lov som angivelig er brutt. Forhåpentligvis vil saken få en objektiv behandling i retten hvis det kommer så langt, men her er jo også et annet problem ved denne saken, nemlig den/de som holdes ansvarlig for monteringen og som vil måtte dras gjennom rettskverna selv om de til syvende og sist skulle bli frikjent. 3 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1643757-brakk-ryggen-etter-%C3%A5-ha-hengt-opp-hengek%C3%B8ye-i-statue/page/13/#findComment-31334973 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porselen99 Skrevet 8. januar 2023 #257 Del Skrevet 8. januar 2023 Drizzt skrev (På 5.1.2023 den 10.19): Mhm. Og vet du hva? Ingen utsetter statuene for enorm fysisk belastning ved å se på dem. Så lenge de tåler stormvind og været ellers, er det bra nok. Nei akkurat. Og derfor mener jeg at dersom man velger å bruke en ting til noe den absolutt ikke er ment for så er det vel din egen feil når det går galt. 5 1 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1643757-brakk-ryggen-etter-%C3%A5-ha-hengt-opp-hengek%C3%B8ye-i-statue/page/13/#findComment-31335916 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 9. januar 2023 #258 Del Skrevet 9. januar 2023 Så istedenfor å ta ansvar for at hun gjorde en feil ved å feste hengekøyen der, så saksøker hun heller kommunen. Ja, det er veldig trist at hun ble lam og fikk flere beinbrudd, men jeg vil nå påstå at hun har det fulle ansvaret i denne situasjonen. Man fester ikke en hengekøye, eller andre ting, hvor som helst. Skulpturer, kunst, søyler m.m som står ute, skal man ikke tulle med. Man skal ikke klatre på dem og man skal ikke feste ting på dem, det kalles hærverk. Hun hadde maks uflaks, men hun kan ikke skylde på noe annet enn sin egen dumhet. 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1643757-brakk-ryggen-etter-%C3%A5-ha-hengt-opp-hengek%C3%B8ye-i-statue/page/13/#findComment-31338295 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet 10. januar 2023 #259 Del Skrevet 10. januar 2023 Enda en tulling skrev (På 8.1.2023 den 21.54): Det er godt mulig at hun er bitter over at livet ikke ble helt som hun hadde håpet, men jeg tror du svartmaler situasjonen hennes litt vel mye. Hun holder på med opptrening så det er fortsatt en mulighet for at hun kan gå igjen. Men selv om hun skulle ende opp i rullestol er det likevel mange jobber hun fortsatt kan utføre, f.eks de fleste kontorjobber, selv om det muligens krever noe omskolering. Så et liv som ufør er på ingen måte gitt. Jeg vil heller ikke tro at du får advokat fra Advokatfirmaet Elden hvis du får fri rettshjelp, så om ikke henne selv så har nok noen av hennes nærmeste både penger og vilje til å bidra. Barnefaren sies det ingenting om, og uvisst om de bor sammen, men for alt man vet har han en godt betalt jobb og er i verste fall i stand til å forsørge hele familien alene. Hva politietterforskningen angår - jeg syns det er litt bekymringsverdig at de mer eller mindre har blitt presset til å gjenoppta etterforskningen av en sak de hadde henlagt. Nå sier kanskje ikke en henleggelse all verden, da selv saker med kjent gjerningsmann blir henlagt pga ressursmangel, men det ville ikke forundre meg om de kom til den konklusjonen at dette ikke var en politisak, at hun eventuelt fikk gå til sivilt søksmål hvis hun mente hun hadde en sak. Om politiet føler seg presset til å etterforske, føler de seg da også presset til å komme til en bestemt konklusjon? Spørsmålet er også hvorfor hun mener det bør være en politisak, altså at det er begått et lovbrudd av noen. Jeg kjenner ikke til hva loven sier om montering av offentlig kunst, men det hadde jo vært interessant å vite hvilken lov som angivelig er brutt. Forhåpentligvis vil saken få en objektiv behandling i retten hvis det kommer så langt, men her er jo også et annet problem ved denne saken, nemlig den/de som holdes ansvarlig for monteringen og som vil måtte dras gjennom rettskverna selv om de til syvende og sist skulle bli frikjent. Hvor har du det fra at de er presset til å gjenoppta saken? Vi må ha tiltro til at politiet er såpass objektive at de ser på hver sak for seg, og fremkommer det noe nytt som tilsier at en sak bør sees på på nytt, så gjenåpnes den. Det betyr ikke at det som blir fremlagt nødvendigvis betyr at de endrer innstilling til slutt. Men hvor er rettssikkerheten om nye momenter ikke følges opp? Og for kommunens del er det en fordel om de frikjennes. Det vil kunne vektlegges i andre lignende saker. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1643757-brakk-ryggen-etter-%C3%A5-ha-hengt-opp-hengek%C3%B8ye-i-statue/page/13/#findComment-31346211 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet 10. januar 2023 #260 Del Skrevet 10. januar 2023 velociraptor skrev (På 8.1.2023 den 9.05): Hun er ikke ung, hun er en voksen kvinne på 28 år! Ærlig talt, du og flere her snakker som om hun var en tenåringsjente - dette er en voksen kvinne med barn, og eneste grunnen til at hun er under utdanning er vel at hun har gjort dumme valg tidligere i livet også. Ung ufør er hun flere år for gammel til å få uansett. Ja, det har du rett i. Enda verre for henne økonomisk. Min erfaring er at biologisk alder ikke nødvendigvis sier noe om evnen til å vurdere situasjoner og forstå følger av det en selv gjør. Jeg er ikke uenig i at hun har gjort noe dumt, og at hun burde ha tenkt mer igjennom avgjørelsen sin. Eller ihvertfall hatt såpass nærvær at hun kontrollerte festet for hengekøyen iløpet av de 6 timene. Men slike skriverier som "hun har gjort dumme valg tidligere i livet", i betydning, "hun har fått barn først og tar utdanning etterpå", kan jo også kalles "dumme". I forhold til fruktbarhet så er det faktisk ganske lurt å få barn tidlig i 20-årene, enn sent i 20-årene eller innover i 30-årene. At jeg og andre har en annen innfallsvinkel enn deg og mange andre, betyr bare at det blir en diskusjon av det. Så får det heller stå sin prøve at hun blir utsatt for slike diskusjoner. Det har hun lagt opp til selv. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1643757-brakk-ryggen-etter-%C3%A5-ha-hengt-opp-hengek%C3%B8ye-i-statue/page/13/#findComment-31346264 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå