AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #1 Skrevet 29. desember 2022 Jeg hadde time for kontroll hos tannlegen i starten av november, men utsatte til slutten av november. Pga økonomi og jul utsatte jeg ytterligere til 6 januar. Men nå vurderer jeg å utsette kontrollen ytterligere pga økonomien. Jeg får kun 16 000 kr utbetalt denne måneden pga jeg har hatt en uke ferie. Så er det dumt å forskyve en tannlegekontroll ytterligere? Jeg vet at jeg har hull i tenner, men tror ikke de er så store at det er krise. Synes det er bedre å gå når jeg har økonomi til å ta det. Hva mener dere? Ønsker ikke å låne penger til det pga jeg har et forbrukslån som jeg sliter med å få ned. Tannlegen min tilbyr ikke nedbetaling heller. Noen råd? Anonymkode: 4acc5...f86
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #2 Skrevet 29. desember 2022 Det blir jo bare dyrere om skaden på tennene dine blir større. Anonymkode: 06cae...d57 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #3 Skrevet 29. desember 2022 Kontakt tannlegen og spør om du kan få faktura. Jeg ser du skriver at tannlegen ikke tilbyr nedbetaling, men de fleste tilbyr mulighet for faktura. Anonymkode: 1f8ec...e62
Mt3 Skrevet 29. desember 2022 #4 Skrevet 29. desember 2022 Når du vet du har hull i tennene så vil det være dumt å utsette kontrollen ytligere, vil jo være mye bedre om tannlegen blåser rent og i hvertfall får smurt på fluorbelegg frem til du har råd til å borre. Det vil jo bli langt dyrere å fikse ett stort hull evt. rotfylling enn å fikse små hull. Passer du på å pusse tenner morgen og kveld, samt skyller med munnskyll hver dag så kan det jo hende du klarer å holder hull problemet i sjakk.
Hensatt Skrevet 29. desember 2022 #5 Skrevet 29. desember 2022 Gå til tannlegen for kontroll. Så kan du heller ta en vurdering om du evt skal ta hullene. 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #6 Skrevet 29. desember 2022 Hvordan vet du at du har hull? Jeg utsatte tannlegekontroller i over 10 år pga dårlig økonomi uten at det ble noen krise. Nå har jeg ikke vært til kontroll på over 2 år. Anonymkode: 47788...32a 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #7 Skrevet 29. desember 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan vet du at du har hull? Jeg utsatte tannlegekontroller i over 10 år pga dårlig økonomi uten at det ble noen krise. Nå har jeg ikke vært til kontroll på over 2 år. Anonymkode: 47788...32a Jeg vet at jeg har begynnende hull. Men jeg får se om jeg tar kontrollen nå, eller om jeg utsetter den til februar. Kan vel ikke være så katastrofe om det utsettes en måned til. Anonymkode: 4acc5...f86
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #8 Skrevet 30. desember 2022 Unngå sukker, puss tenner 2 ganger daglig, fluorskyll og tanntråd, så utvikler ikke hullene seg på en måned. Jeg hadde begynnende hull nede ved tannkjøttet på en tann, og gikk 4 år før tannlegen hadde behov for å borre; nettopp pga bra tannhygiene. Man kan faktisk stoppe hull helt, holder seg hardt, om man orker. Anonymkode: d8d6d...5e2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #9 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg hadde time for kontroll hos tannlegen i starten av november, men utsatte til slutten av november. Pga økonomi og jul utsatte jeg ytterligere til 6 januar. Men nå vurderer jeg å utsette kontrollen ytterligere pga økonomien. Jeg får kun 16 000 kr utbetalt denne måneden pga jeg har hatt en uke ferie. Så er det dumt å forskyve en tannlegekontroll ytterligere? Jeg vet at jeg har hull i tenner, men tror ikke de er så store at det er krise. Synes det er bedre å gå når jeg har økonomi til å ta det. Hva mener dere? Ønsker ikke å låne penger til det pga jeg har et forbrukslån som jeg sliter med å få ned. Tannlegen min tilbyr ikke nedbetaling heller. Noen råd? Anonymkode: 4acc5...f86 Du har altså valgt ferie fremfor tannlege? Når du i tillegg har forbrukslån? Utenlandsferie eller ferie for å besøke slektninger? Jeg lurer for jeg synes det er merkelige prioriteringer. Jeg tjener greit, men har ikke tatt meg råd til ferie iår. Grunnen: jeg vet 2023 blir et år med endel helseutgifter. All erfaring tilsier at jo lenger man venter jo dyrere blir tannlegen. Kutt ihvertfall ut snop og brus til du får råd. Men dette kan bli dyrt for deg. Anonymkode: 0afad...bc3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #10 Skrevet 30. desember 2022 Min tann ble tre ganger så dyr, fordi jeg ventet for lenge, måtte rotfylle den. Anonymkode: 76427...42c
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #11 Skrevet 30. desember 2022 Jeg ventet 6 mnd.. Anonymkode: 76427...42c
Hurrahei Skrevet 30. desember 2022 #12 Skrevet 30. desember 2022 Gå! Du tar en skjekk, og får en oversikt/prisoverslag på hva som må gjøres. Ikke utsett. Du bør gå én gang i året uansett, den 1000-lappen må du unne deg.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #13 Skrevet 30. desember 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Du har altså valgt ferie fremfor tannlege? Når du i tillegg har forbrukslån? Utenlandsferie eller ferie for å besøke slektninger? Jeg lurer for jeg synes det er merkelige prioriteringer. Jeg tjener greit, men har ikke tatt meg råd til ferie iår. Grunnen: jeg vet 2023 blir et år med endel helseutgifter. All erfaring tilsier at jo lenger man venter jo dyrere blir tannlegen. Kutt ihvertfall ut snop og brus til du får råd. Men dette kan bli dyrt for deg. Anonymkode: 0afad...bc3 Jeg har hatt pålagt ferie. Ikke reise. Anonymkode: 4acc5...f86
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #14 Skrevet 30. desember 2022 En måned er ikke krise. Ja, du risikerer at det blir litt dyrere, men å utsette kun en måned vil svært lite sannsynlig gi deg mange tusen i ekstra regning... Anonymkode: c750b...c6e
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #15 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har hatt pålagt ferie. Ikke reise. Anonymkode: 4acc5...f86 Pålagt ferie uten lønn? Anonymkode: 6c804...e1f
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #16 Skrevet 30. desember 2022 Men er økonomi bedre ellers i året? Anonymkode: 56f2a...666
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #17 Skrevet 30. desember 2022 Har hatt begynnende hull i sikkert 7 år. Gikk til tannlege nylig og forventet det verste, men alt så visst bra ut! Tror du tåler å vente en måned til. Anonymkode: a7404...ab3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #18 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Pålagt ferie uten lønn? Anonymkode: 6c804...e1f Ferie er da generelt uten lønn. Og ferie skal som hovedregel tas ut i løpet av året. Anonymkode: 47788...32a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå