AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #1 Del Skrevet 29. desember 2022 Jeg bor alene. Jeg har innimellom behov for å fryse ned enkeltposjoner feks når jeg ikke får kjøpt lite nok stykke til en person og må dele opp eller finner ting på tilbud. Feks laksestykker, der man feks kjøper pakke med 4 stk og jeg bruker bare en . Da ønsker jeg å singelfryst de 3andre stykkene. Kan dere anbefale en vakumpakket som ikke er så dyr (gjerne fra Clas Ohlson el.l). Skal ikke vakumpakke store stykker og heller ikke ofte i bruk. Hva vakumpakker dere av mat? Anonymkode: 51c42...0d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 29. desember 2022 #2 Del Skrevet 29. desember 2022 Jeg har denne : OBH Nordica Easy Fresh vakuumforsegler OBH7965 - Elkjøp (elkjop.no) Jeg vakuumerer kjøtt/fisk, pure, gryteretter og lasagne. Ting med en del væske i seg brukte jeg litt tid på å finne trikset på, for den klarer ikke smelte over fukt. Altså om det er fuktighet på innsiden av posen akkurat der den skal smelte posen. Men det er også slike ting som det er utrolig mye mer plassbesparende å vakuumere framfor å bruke bokser til. Lasagne og ferdig fiskestykker så følger jeg med å stopper like før det er ferdig vakuumert, for å ikke presse de for mye sammen. Men ofte gidder jeg ikke hente opp vakuumpakkeren for det, og pakker heller inn i plastfolie. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #3 Del Skrevet 29. desember 2022 Hvorfor må det vakuumpakkes? Ikke bare fryses vanlig ned i pose? Spør fordi jeg ikke vet. Anonymkode: d3577...35d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #4 Del Skrevet 29. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor må det vakuumpakkes? Ikke bare fryses vanlig ned i pose? Spør fordi jeg ikke vet. Anonymkode: d3577...35d Det konserveres bedre når det er lite eller ingen luft der. Men i forhold til vanlig norsk bearbeiding av mat, hvor kort tid man egentlig lagrer maten og at kvaliteten på maten i Norge har liten fremmed bakterieflora er det ikke så viktig i gjennomsnittskjøkkenet i Norge. Anonymkode: 4b855...fd3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 29. desember 2022 #5 Del Skrevet 29. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvorfor må det vakuumpakkes? Ikke bare fryses vanlig ned i pose? Spør fordi jeg ikke vet. Anonymkode: d3577...35d Det holder ofte lengre, og ved vanlig pose risikerer man raskere at det legger seg iskrystaller på maten. Vanlige poser er også svæææært dårlig egnet til suppe, gryte og annet flytende. Og vakuumposer tåler mye mer, så det blir ikke samme risiko for lekkasje, og man kan også koke/varme opp ting i vakuumposene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå