AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #1 Skrevet 29. desember 2022 Har to små barn som begge har bursdag i sommerferien, ca en måned imellom. Vi har familie spredd litt rundt, og mange må kjøre mellom 1-2 timer for å komme hit. Familien kommer, men er ikke veldig engasjert dessverre. De kommer fordi de "må". Jeg er ikke glad i å arrangere og siden jeg sliter med helsa blir jeg utrolig sliten av det, men gjør det jo for barna sin skyld. Er det innafor å slå sammen disse feiringene? Til en dato mellom disse to bursdagen eller noe? Håper på saklige svar 🙂 Anonymkode: c9039...d36 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #2 Skrevet 29. desember 2022 Til info, det er 5 uker mellom Ts Anonymkode: c9039...d36
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #4 Skrevet 29. desember 2022 Ja, vær så snill.. Jeg holder på å klikke på ene familien som nekter å slå sammen dagene fordi de skal få hver sin dag i sentrum for oppmerksomheten. Uten tanke på at dette ødelegger en hel søndag, bare for å synge kleine sanger, spise søppelmat, og drive kjedelig småprat med den andre siden av familien. Beklager, det var kanskje ikke så saklig. Men slike familiebursdager er faktisk ikke noe særlig. Anonymkode: d8bb6...fa0 7 1 1
MyCupOfTea Skrevet 29. desember 2022 #5 Skrevet 29. desember 2022 Vi har gjort det i alle år, kjør på! 5
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #6 Skrevet 29. desember 2022 Åh såååå godt å høre dette er ok! Så flere spørsmål, er det ok å ha en dag i fellesferien som det jo må bli? Så det blir ca midt mellom dagene. Noen er jo kanskje på ferie men. Blir jo rart å ha det halvannen måned etterpå for det ene barnet liksom. Og hvordan gjør man det rent praktisk, 2 kaker og 2 bursdagsgaver etter hverandre? Anonymkode: c9039...d36
Fremmed fugl Skrevet 29. desember 2022 #7 Skrevet 29. desember 2022 Ja, selvfølgelig kan du det. Men du skriver at du gjør det for barna, er du sikker på at dem syns det er stas og viktig med dette? Min magefølelse er at for mange barn er det ikke det. 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #8 Skrevet 29. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Åh såååå godt å høre dette er ok! Så flere spørsmål, er det ok å ha en dag i fellesferien som det jo må bli? Så det blir ca midt mellom dagene. Noen er jo kanskje på ferie men. Blir jo rart å ha det halvannen måned etterpå for det ene barnet liksom. Og hvordan gjør man det rent praktisk, 2 kaker og 2 bursdagsgaver etter hverandre? Anonymkode: c9039...d36 Ja. Men i så tilfelle ville jeg ventet med å kommunisere dagen til en måneds tid før. Det blir litt feil at folk føler de må planlegge ferieturen sin rundt dette. Jeg husker faktisk ikke hvordan det ble gjort med kake og gaveåpning da jeg vokste opp... (så mye betydde det😅) Men personlig ville jeg hatt tok kaker om dere var mange nok. Eventuelt med små barn kan du jo kjøpe slike lys som er en alder, så blåser de samtidig på hvert sitt. Anonymkode: d8bb6...fa0 1
Gjest ti10 Skrevet 29. desember 2022 #9 Skrevet 29. desember 2022 Ja, det synes jeg er helt ok, det synes nok familien også er greiest. Ev. kunne du hatt barneselskap på hver deres dag, hvis det passer sånn. Sånn praktisk ville du vel ha hatt mer enn en kake i en bursdag uansett? De kan vel få lys og pynt på hver sin kake, og så åpner de gavene kanskje samtidig? Ser for meg at hvis det er flere gaver, og barna er små, kan det kanskje være vanskelig for dem å vente på at den andre blir ferdig.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #10 Skrevet 29. desember 2022 Her slår vi sammen alle nieser og nevøer sine bursdager fra januar til juli. Vi bor så spredt at vi fant ut at det er best å ta en bursdagshelg i sommerferien istedenfor Anonymkode: e26df...6cf 2
Prelunia Skrevet 29. desember 2022 #11 Skrevet 29. desember 2022 To av barna mine har 3 uker mellom bursdagen sine , og vi slår alltid sammen feiringene. Den siste har bursdag et halvt år senere , og har egen. Men passer på at de får velge en kake hver som jeg lager , slik at de får noe som er "sitt ".
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #12 Skrevet 29. desember 2022 Dette var veldig betryggende å lese. Tusen takk til alle som har svart❤️ Det jeg lurer mest på er om det er innafor å arrangere midt i ferien? Skal jeg bare si det blir den dagen, så får de som kan, komme, og de som ikke kan pga ferie får bare la være...? Anonymkode: c9039...d36 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #13 Skrevet 29. desember 2022 Ja, hvorfor ikke Midt i ferien er ikke greit med mindre alle tilfeldigvis er hjemme. Spør først Anonymkode: 3bc9e...9e5
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #14 Skrevet 29. desember 2022 Jaaa slå sammen besøkene. Vi er 5 i familien, men har kun 2 bursdagsbesøk i løpet av året fordi vi slår sammen besøkene. Vinn vinn for oss og for besøket. Anonymkode: e3b61...b4a
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #15 Skrevet 29. desember 2022 Vi gjør også der, det er 2 uker mellom bursdagene og vi slår de sammen så folk skal slippe å komme i to forskjellige barnebursdager med så kort mellomrom. Anonymkode: 02c9a...c51 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #16 Skrevet 29. desember 2022 Det er mye bedre å arrangere bursdagen i juni eller august, ellers er jo flesteparten bortreist. Slik gjør de det med alle skole- og barnehagebarna som har bursdag i fellesferien hvert fall. Mine barn har bursdag med 15 dager i mellom og det kunne virkelig ikke falle meg inn å arrangere to familieselskap. Anonymkode: 7c600...af1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #17 Skrevet 29. desember 2022 39 minutter siden, AnonymBruker said: Har to små barn som begge har bursdag i sommerferien, ca en måned imellom. Vi har familie spredd litt rundt, og mange må kjøre mellom 1-2 timer for å komme hit. Familien kommer, men er ikke veldig engasjert dessverre. De kommer fordi de "må". Jeg er ikke glad i å arrangere og siden jeg sliter med helsa blir jeg utrolig sliten av det, men gjør det jo for barna sin skyld. Anonymkode: c9039...d36 Bare dropp å ha store, kjedsommelige selskap med familien, og finn på noe med kjernefamilien som barna syns er gøy. Skap dine egne tradisjoner. Anonymkode: f7346...72a 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #18 Skrevet 29. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er mye bedre å arrangere bursdagen i juni eller august, ellers er jo flesteparten bortreist. Slik gjør de det med alle skole- og barnehagebarna som har bursdag i fellesferien hvert fall. Mine barn har bursdag med 15 dager i mellom og det kunne virkelig ikke falle meg inn å arrangere to familieselskap. Anonymkode: 7c600...af1 ... De får jo ha hver sin barnebursdag med barna fra sin egen klasse, så det holder 😊 Anonymkode: 7c600...af1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #19 Skrevet 29. desember 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Har to små barn som begge har bursdag i sommerferien, ca en måned imellom. Vi har familie spredd litt rundt, og mange må kjøre mellom 1-2 timer for å komme hit. Familien kommer, men er ikke veldig engasjert dessverre. De kommer fordi de "må". Jeg er ikke glad i å arrangere og siden jeg sliter med helsa blir jeg utrolig sliten av det, men gjør det jo for barna sin skyld. Er det innafor å slå sammen disse feiringene? Til en dato mellom disse to bursdagen eller noe? Håper på saklige svar 🙂 Anonymkode: c9039...d36 Selvsagt er det innafor. Vi slår noen ganger sammen med bursdager med kusiner og fettere også, ellers ville det blitt bursdager hver helg enkelte måneder. Anonymkode: c4132...a13 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #20 Skrevet 29. desember 2022 Det ville jeg ikke ha gjort. Må gå an å få feire hver sin bursdag. Trenger ikke gjøre sååå mye ut av det. Anonymkode: f8fc7...f5a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå