Gå til innhold

Søster som mener gaven fra kjæresten min til min nevø var dårlig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har en 4 åring :) og er nevø til 2 gutter, en på 8 og en på 3 :) nevøen min på 8 år hadde bursdag den 26 desember og datteren min 27 desember veldig nære, så vi feiret den sammen hos mine foreldre.

Nå har ikke kjæresten min sett mine nevøer mer en 2 ganger, men han kjøpte som gave til mine nevø en sånn billig aktivitesthefte til min nevø og en dukke til min datter, jeg synes det var kjempe snilt av han, jeg sa han ikke trengte å kjøpe noe gaver da han ikke har økonomi til det, han er student så blir litt trangt med penger.

Min mor og søster tenkte det var kjipe med den billige aktivitetsbok/Hefte og at han burde vært litt mer kreativ, jeg synes de krever litt mye, og at det var tanken som teller tror jeg?

nå kjenner jo ikke han nevøen min da han bare har truffet dem 2 ganger. 

Anonymkode: 2ca36...deb

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei! Jeg har en 4 åring :) og er tante til 2 gutter, en på 8 og en på 3 :) nevøen min på 8 år hadde bursdag den 26 desember og datteren min 27 desember veldig nære, så vi feiret den sammen hos mine foreldre.

Nå har ikke kjæresten min sett mine nevøer mer en 2 ganger, men han kjøpte som gave til mine nevø en sånn billig aktivitesthefte til min nevø og en dukke til min datter, jeg synes det var kjempe snilt av han, jeg sa han ikke trengte å kjøpe noe gaver da han ikke har økonomi til det, han er student så blir litt trangt med penger.

Min mor og søster tenkte det var kjipe med den billige aktivitetsbok/Hefte og at han burde vært litt mer kreativ, jeg synes de krever litt mye, og at det var tanken som teller tror jeg?

nå kjenner jo ikke han nevøen min da han bare har truffet dem 2 ganger. 

Og er tante

• Liker 1
Skrevet

De krever for mye. Han var snill.

• Liker 14
Skrevet

Jeg synes moren og søsteren din er storforlangende når de kritiserer gaven kjæresten din ga til tantebarna dine. Når han bare har møtt dem to ganger, hadde han egentlig ikke trengt å kjøpe noe i det hele tatt. Jeg synes de virker litt utakknemlige. Dere kunne jo også bare ha gjort det enkelt og skrevet hans navn på kortet til gaven fra deg. 

Nei, jeg synes det er moren og søsteren din som er kjipe her.

Skrevet
ti10 skrev (3 minutter siden):

Dere kunne jo også bare ha gjort det enkelt og skrevet hans navn på kortet til gaven fra deg. 

Og det hadde nok også vært det mest "normale". Så gjør han litt ekstra, og får kritikk. Sier mye om moren og søsteren, men også mye om ts sin kjæreste. Han er villig til å gi det lille ekstra. Det er ikke de.

• Liker 14
  • Hjerte 1
Skrevet

Øøhh.... er ikke gaven opp til deres standard,kan de holde kjeft om det vel? De er ikke spesielt høflige..

Min sønn fikk en pakke med noe Smarties greier,i gave. Koster ca.30kr på butikken,og min sønn har melkeallergeri,så kan ikke spise den. Begynte jeg å sutre og klage om det? Nei. Sendte melding og takket pent for gaven,uansett! 

Anonymkode: a7d86...e7c

• Liker 2
Skrevet

Aktivitetshefte koster faktisk ganske mye, så syntes de over reagerer. Han er også student, så da bør de holde munn

Anonymkode: 8ccda...be3

• Liker 4
Skrevet

Jeg merker at jeg lar meg provosere over folk som er så til de grader åpenlyse om at de er skuffet over gaver. Vær nå litt takknemlig da. 

På den annen side: hvorfor var ikke gaven fra deg fra både deg og kjæresten? Det er det som hadde vært naturlig.

• Liker 4
Skrevet

Aktivitetshefte koster faktisk en del, og er jo en kjempefin gave, syns jeg! 😳 Kanskje ikke en fin gave for drittunger som er avhengig av en skjerm eller masse ståhei for å stimulere seg selv.. men for andre barn.. :-) Uansett, hadde han gitt en dårlig gave, burde de to voksne skamme seg for så utakknemlig og merkelig oppførsel. 

• Liker 3
Skrevet

Uff. Hadde vært et skikkelig turnoff at kjæresten hadde så manérløs og kravstor familie. 

Anonymkode: 0e818...764

• Liker 3
Skrevet

Du omtaler jo gaven hans som billig. Hvorfor?

Anonymkode: b6da5...ed8

Skrevet

Min kjæreste/mann har aldri kjøpt gave til mine tantebarn. Jeg kjøper gavene til min side av familien og skriver hans navn på også. Men, uansett. Moren og søsteren din fremstår veldig usympatiske. Jeg hadde bedt dem holde kjeft.

Anonymkode: 01414...d97

• Liker 3
Skrevet

Husker jeg fikk en kjekk, liten bok med tittelen "Min første Vitenskapbok" ment til barn alder 7-8 da jeg var en 13 år fra en perifer tante. Gaven ble et humoristisk innslag på julaften og har blitt humret litt av i ettertid i kjernefamilien som var der under utpakking, men ble selvfølgelig takket pent for på lik linje med mer passende gaver som ble gitt. 

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor gir kjæresten din egen gave til dine tantebarn?

Det naturlige ville vært at gaven fra deg ble gitt som om den var fra dere begge.

Anonymkode: 0abfb...407

• Liker 2
Gjest vilkåret
Skrevet

Oi, moren og søsteren din er ganske frekk mot deg som sitter og snakker ned om kjæresten din rett foran deg

Skrevet

Øøøøøh... hvorfor ga dere ikke gave sammen? 🧐🧐

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor gir kjæresten din egen gave til dine tantebarn?

Det naturlige ville vært at gaven fra deg ble gitt som om den var fra dere begge.

Anonymkode: 0abfb...407

Enig, faktisk litt rart å måtte kjøpe egne gaver. Her er vi gift, men vi kjøper til hver vår kant. Stort sett

Anonymkode: a8da3...d3b

• Liker 1
Skrevet

Da har du en ting å gjøre , og det er å forklare din søster og mor hvordan dette med julegaver og økonomi fungerer. 
Jeg synes det var fint av din samboer å kjøpe julegaver . 
Mange som ikke skjønner at en gir julegaver fordi en har lyst og økonomi til det 

Anonymkode: 9e9a6...d02

• Liker 1
Skrevet

Tenk å ha så dårlige sosiale antenner at man klager over en gave. Da får man ikke mange gode venner i livet … (not).
Høres ut som noe broren (og kona hans) til mannen min kunne klaget over, nå er de venneløse i en alder av 40 år. Og igjen  klager de at de aldri blir bedt noe sted…

Anonymkode: 55b01...860

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...