Gå til innhold

Smykker, øredobber, armbånd osv med hjerte, er det harry og/eller bare for unge jenter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg personlig føler det er litt for unge jenter under 20, maks 25.  Og har hørt venninner også ha samme mening. 

Men hva er andres mening?  

Saken er at mannen min som ikke har kjøpt noe i smykkefronten (annet enn et mor barn smykke jeg spesifikt ønsket meg til morsdag) til meg på mange år. Og da var jeg i tenårene, tidlig 20 årene.  Og da hvor liksom hjerter og sånt litt søtt.  Men nå så syns jeg det er litt harry, men kanskje mest for hva andre tenker? Er i 32 nå.

Vel han har kjøpt et par hjerte øredobber i hvit gull med masse små diamanter på, fant de igjen på nett og de koster flesk altså 😢. Men jeg hadde satt mer pris på noe enklere og kanskje helst ikke noe bortkastet som diamanter! Kanskje heller rubin eller perler, eller andre hvite billigere stener, ingen ser jo forskjell!

Men jeg får så dårlig samvittighet med tanke på å bytte dem. Mannen min har endelig tatt seg bryet med å kjøpe smykker igjen, for så å bli avvist med at jeg bytter dem. Føles litt som et slag under belte!  Men samtidig føler jeg ikke for å bruke noe jeg egentlig ikke liker bare for å late som om at jeg liker dem. Spesielt ikke siden jeg syns det er bortkastet mye penger på noen små stener i hjerteformasjon som ingen kan gjette er diamanter.

Uff hva kan jeg gjøre dere? 😢 

Anonymkode: 5e27b...d16

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk dem og vær glad for gaven.

Anonymkode: d5733...e96

• Liker 9
Skrevet

Ikke bytt dem. Vær glad for at han har brukt tid og penger på å kjøpe noe han trodde du ble glad for.

Skrevet

Jeg er 40, kunne fint gått med hjertesmykker 😊 Ikke tenk på det altså.

Anonymkode: 99c5f...4ce

• Liker 7
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Jeg er 50+ og bruker smykker med hjerter. Aldri hørt at det ikke er "innafor" og hadde strengt tatt gitt blaffen om det ikke var det.

Å kalle en type smykker harry er i hvert fall harry.

Skrevet

Herregud, nå må folk på KG slutte med dette harrypratet. Ordet er jo helt brukt opp og meningsløst nå.

Anonymkode: 3b795...620

• Liker 6
  • Nyttig 1
Gjest AprilRyan
Skrevet

Synes ikke at det er harry. Det er ganske tidløst. Går fortsatt med armbånd i sølv med hjerter og har også smykker med hjerter. Kunne for øvrig også gått med klær med hjerter på, men kommer litt an på mønsteret.

Skrevet

Nei jeg syns hjerte smykker er veldig fint selv om jeg er 43 år, og jeg brukte et langt hjertesmykke på julaften, og har hjerteøredobber og hjertearmbånd og som jeg elsker. Jeg liker det og syns det er pent.

Anonymkode: 8e3a9...d59

• Liker 4
Skrevet

Jeg har gitt flere hjertesmykker til min kjære (fra ung til voksen dame) Hun går med dem enda. Håper hun ikke føler seg påtvunget med å gå med dem.

Anonymkode: 9070d...c57

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg er 32 selv, synes øredobbene høres kjempefine og enkle ut. Øredobber som koster flesk er absolutt ikke ungpikesmykker. Hadde han kjøpt smykket på glitter, så kanskje. Jeg ville ikke byttet. Kan uansett være fint for barna å arve. Jeg ville mye heller fått et smykke han har valgt selv enn noe jeg hadde bestilt av han. Da kunne jeg bare kjøpt selv 

Anonymkode: a180c...395

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er 40 år og synes de høres nydelige ut, jeg hadde gått med dem uten tvil.

Anonymkode: ced8c...d37

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg syns ikke hjertefasong er barnslig nei. Og når det er en gave fra din mann så er det jo mer symbolikk i hjertene også 😊

Anonymkode: 1a64f...3d5

• Liker 3
Skrevet

Jeg personlig liker ikke hjertesmykker. Først og fremst på grunn av personlig smak, men også fordi jeg synes det er litt mainstream å gå rundt med. Nevnte dette også flere ganger til kjæresten, men gjett om jeg fikk et ordentlig diamant hjertesmykke som julegave en gang😩 Er så synd, for han setter veldig pris de få gangene jeg har hatt den på. Men bruker den så å si aldri. Tenker å gi det videre til en eventuelt datter en gang i fremtiden!

Anonymkode: 82e5a...9e4

• Liker 1
Skrevet

Tenker at det må være mulig å få gå med noen man selv vil gå med. Han har vel neppe brukt timesvis på kjøpet hvis han kjøper noe du faktisk ikke liker. Da har han ikke fulgt med i timen for å si det slik. Det er mye mer personlig og fint å vite at han har brukt TID på å.finne noe i min stil.  Hadde jeg fått hjerte eller stjerne-formet smykke/øredobber av mannen, hadde jeg byttet de ut med noe som er mer i min stil. Hadde selvsagt sagt det på en så skånsom måte som mulig, men hva er vitsen med å beholde noe man vet man ikke vil bruke? Hva om jeg skulle kjøpt et par dyre sko og så er det ikke i hans stil? Jeg hadde jo selvsagt villet at han skulle bytte de til noen han faktisk ville bruke

Anonymkode: 3c792...ef1

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.12.2022 den 6.57):

Jeg personlig føler det er litt for unge jenter under 20, maks 25.  Og har hørt venninner også ha samme mening. 

Men hva er andres mening?  

Saken er at mannen min som ikke har kjøpt noe i smykkefronten (annet enn et mor barn smykke jeg spesifikt ønsket meg til morsdag) til meg på mange år. Og da var jeg i tenårene, tidlig 20 årene.  Og da hvor liksom hjerter og sånt litt søtt.  Men nå så syns jeg det er litt harry, men kanskje mest for hva andre tenker? Er i 32 nå.

Vel han har kjøpt et par hjerte øredobber i hvit gull med masse små diamanter på, fant de igjen på nett og de koster flesk altså 😢. Men jeg hadde satt mer pris på noe enklere og kanskje helst ikke noe bortkastet som diamanter! Kanskje heller rubin eller perler, eller andre hvite billigere stener, ingen ser jo forskjell!

Men jeg får så dårlig samvittighet med tanke på å bytte dem. Mannen min har endelig tatt seg bryet med å kjøpe smykker igjen, for så å bli avvist med at jeg bytter dem. Føles litt som et slag under belte!  Men samtidig føler jeg ikke for å bruke noe jeg egentlig ikke liker bare for å late som om at jeg liker dem. Spesielt ikke siden jeg syns det er bortkastet mye penger på noen små stener i hjerteformasjon som ingen kan gjette er diamanter.

Uff hva kan jeg gjøre dere? 😢 

Anonymkode: 5e27b...d16

Jeg spurte begge Harry jeg kjenner, ingen av dem går med det så da er det ikke Harry.

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...