Gå til innhold

Svangerskapssymptomer rett etter eggløsning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ømme bryst og brystvorter, murringer/stikkende smerter rundt eggstokker/livmor som minner om menssmerter, kvalme, hyppig vannlating, halsbrann, forstoppelse. Alt dette bare en uke etter eggløsning. Hadde ubeskyttet sex ca 7 dager før eggløsning. Er 43 år. Kan jeg virkelig være gravid eller spiller bare hormonene meg ett puss?  Var jo uansett veldig tidlig å kjenne så mange symptomer..eller?!

Hva ville dere gjort dersom dere ble gravide i denne alderen? Vi har 2 barn fra før og kunne klart det. Tenker også det vil være god oppfølging mht fosterdiagnostikk. Ville ikke minst bedt om morkake prøve, selv om det øker risiko for abort.

Men en viss risiko vil det jo uansett både for mor og barn.

Kanskje det tett og slett ville vært uforsvarlig å beholde om jeg er gravid nå?

Anonymkode: 926bf...be1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ønsketenkning.

Anonymkode: 80929...07a

Skrevet

Høres tidlig ut med symptomer. Men hva mener du hva vi ville gjort? 1) Hvorfor har du hatt ubeskyttet sex? 2) Hvorfor vet du nøyaktig når du hadde eggløsning osv? 3) Er du egentlig en prøver og håper på å bli gravid? Har litt å si for svaret :) 

Anonymkode: 825a4...4ec

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ønsketenkning.

Nei. Har ikke ønske om å være gravid. Tvert i mot. Hadde slitt og er usikker på om jeg egentlig har helse til det. Men skulle det vise seg å være sånn, så ville jeg forsøkt å klare det så godt som mulig etter forholdene.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei. Har ikke ønske om å være gravid. Tvert i mot. Hadde slitt og er usikker på om jeg egentlig har helse til det. Men skulle det vise seg å være sånn, så ville jeg forsøkt å klare det så godt som mulig etter forholdene.

Hvorfor har du ubeskyttet sex da?

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Høres tidlig ut med symptomer. Men hva mener du hva vi ville gjort? 1) Hvorfor har du hatt ubeskyttet sex? 2) Hvorfor vet du nøyaktig når du hadde eggløsning osv? 3) Er du egentlig en prøver og håper på å bli gravid? Har litt å si for svaret :) 

Nettopp tatt ut hormonspiral pga bivirkninger. Benyttet ‘sikre perioder’ i ettertid. Tok en sjanse 7-8 dager før eggløsning. Altså ca 6-7 dager etter første dag sist mens. Tenkt det var relativt trygt, ikke minst mtp alderen min og sjansen for å kunne bli gravid…Den er vel på 2-5%?

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ømme bryst og brystvorter, murringer/stikkende smerter rundt eggstokker/livmor som minner om menssmerter, kvalme, hyppig vannlating, halsbrann, forstoppelse. Alt dette bare en uke etter eggløsning. Hadde ubeskyttet sex ca 7 dager før eggløsning. Er 43 år. Kan jeg virkelig være gravid eller spiller bare hormonene meg ett puss?  Var jo uansett veldig tidlig å kjenne så mange symptomer..eller?!

Hva ville dere gjort dersom dere ble gravide i denne alderen? Vi har 2 barn fra før og kunne klart det. Tenker også det vil være god oppfølging mht fosterdiagnostikk. Ville ikke minst bedt om morkake prøve, selv om det øker risiko for abort.

Men en viss risiko vil det jo uansett både for mor og barn.

Kanskje det tett og slett ville vært uforsvarlig å beholde om jeg er gravid nå?

Vi er alle forskjellig følsomme. Og er i forskjellig kontakt med vår kropp. 

Sædceller kan leve og vandre i flere dager. 

Jeg var midt i eggløsning. Ble voldtatt. Fikk symptomer 24 timer etter/Kastet opp. 48 timer etter så brant brystene mine slik som de ikke hadde gjort siden jeg var tenåring, og jeg visste at jeg var gravid. Etter 72 timer så var jeg utslitt og ville bare sove. Jeg var 40 år. 

Graviditetstest etter 96 timer sa nei. Graviditetstest uken etter det sa kanskje.. og uken etter det bekreftet den det med en tydelig strek. 

Du kan være gravid, og du trenger ikke å være det. 

Du kjenner din kropp best. 

Venniner av meg har oppdaget sine graviditeter etter dag 4.. via forskjellige symptomer og likt fra tidligere graviditeter.. dette før de har blitt bekreftet på test. 

Du må gjøre det som er rett for deg. 

Du kjenner deg og din helsehistorikk. 

Kjøp test. 

Anonymkode: 3575f...8e3

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg var midt i eggløsning. Ble voldtatt. Fikk symptomer 24 timer etter/Kastet opp. 48 timer etter så brant brystene mine slik som de ikke hadde gjort siden jeg var tenåring, og jeg visste at jeg var gravid. Etter 72 timer så var jeg utslitt og ville bare sove. Jeg var 40 år.

Psykisk.

Skrevet

Med trenger så mener jeg at du ikke er.. du kan være det, og du kan ikke være det..  

Tåpelig ordvalg.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Psykisk.

Du får bare dømme i veg, og mistro så mye du vil. Jeg kjenner min kropp bedre enn de fleste. 

Og det var fysiske symptomer. Ikke psykisk innbilt. Brystene mine brandt så jeg ikke kunne ligge på magen. Det var over 20 år siden sist de oppførte seg slik. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du får bare dømme i veg, og mistro så mye du vil. Jeg kjenner min kropp bedre enn de fleste. 

Og det var fysiske symptomer. Ikke psykisk innbilt. Brystene mine brandt så jeg ikke kunne ligge på magen. Det var over 20 år siden sist de oppførte seg slik. 

Det er fullstendig umulig å ha symptomer dagen etter man har sex. Det tar flere dager før egget fester seg.

Men psyken kan gi mange kroppslige symptomer. Dyr har falske svangerskap, mennesker har falske symptomer. Hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...