Gå til innhold

Ekstremt dårlig personlig hygiene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så idag var jeg hos ei i familien, jeg fikk helt sjokk da jeg så hvordan huset deres så ut. Det er snakk om søskenbarn så jeg er der så å si aldri, hun har alltid vært litt rar. Alltid slitt med personlig hygiene, at hun lukter dårlig å ikke pusser tenner, fett hår osv.. men da jeg kom hjem til de idag, wow. Det var ekstremt skittent på badet, da jeg skulle på do. Doen var full av brunt og gult belegg, masse støv, tisse flekker å mensen flekker på kanten. Vasken var full i skit å alt så rett og slett helt forferdelig ut. Trappene var full i støv og smuler. Hele huset så faktisk ikke ut å de har et lite barn. Hvordan kan de la barnet vokse opp på denne måten? Hun må jo faktisk ha problemer, eller hva tenker dere? Hun ser alltid litt sjuskete ut å lukter så å si alltid litt dårlig. Hun er også veldig voldsom rundt andre folk ute på butikker osv.. virker ut som hun ikke vet hvordan hun skal oppføre seg. Hun har også et ekstremt behov for oppmerksomhet. Jeg hadde typen min med til familien for første gang for litt siden å hun la seg ned på gulvet i doggy stilling for å «leke» med barnet rett foran tven for å vise seg frem. Dette har hun også gjort flere ganger foran andre sine menn i familien. Hun har skikkelig tomt blikk om jeg kan si det på den måten.. jeg vet liksom ikke hva dette kan være eller om hun burde få hjelp på et eller annet vis. Jeg og andre i familien blir helt satt ut over oppførselen hennes. Er det flere som har opplevd lignende? I så fall hvilke diagnoser kan det være?🥴

Anonymkode: 805e6...2fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnet kan selvsagt ikke bo i skitt og møkk med umodne foreldre. Hva tenker du å gjøre med det? 

Anonymkode: e54ea...9a1

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Barnet kan selvsagt ikke bo i skitt og møkk med umodne foreldre. Hva tenker du å gjøre med det? 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, synes utrolig synd på den lille.. skjønner ikke at noen gir beskjed om det til henne. 

Skrevet

Høres ut som en barnevernssak. Det er nok psykiske vansker og/eller mere som ligger bak. Hvordan er typen hennes, altså barnets far? 

Anonymkode: b1052...cdb

• Liker 14
  • Nyttig 6
Skrevet

Etter å ha lest innlegget begynte jeg å lure på om det var den påståtte skitten som plaget deg, eller sjalusi, fordi hun leker på gulvet med barnet (i doggy stilling)? Er skitten virkelig og det ikke bare er sjalusi, så burde de jo få hjelp til veiledning, slik at barnet ikke vokser opp i skitt. Er skitten oppdiktet, så har du virkelig et merkelig problem. Sorry, men la bare merke til det. Misunnelse og sjalusi, kan kansjkje få ei brådsmule til å bli ti, i likhet med den berømte hønsefjæren ;)

Anonymkode: c8050...00f

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Høres ut som en barnevernssak. Det er nok psykiske vansker og/eller mere som ligger bak. Hvordan er typen hennes, altså barnets far? 

Anonymkode: b1052...cdb

Jeg må faktisk høre med de i familien, for jeg vet at det er flere som reagerer. Far er akkurat lik bare at han ikke lukter dårlig, han tar mer vare på seg selv enn det hun gjør vil jeg si. Men han er ganske lat og rolig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, synes utrolig synd på den lille.. skjønner ikke at noen gir beskjed om det til henne. 

Du melder enten: 

- Bekymring til fastlegen vedr. uhygieniske boforhold og manglende boevne

- Melder fra til barneverntjenesten at et lite barn bor i skitt og møkk

Helst gjør du begge deler 

• Liker 15
  • Nyttig 6
Skrevet

Hvordan kan du, som faktisk ser hvor dårlig oppvekstmiljø dette er for et barn, la barnet vokse opp i et slik hjem som det du beskriver? 

Det kan jo tenkes at søskenbarnet ditt sliter med noe, kanskje er hun lettere psykisk utviklingshemmet eller veldig psykisk syk. Og hva med samboeren, er han/hun like ille?

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Barnevernet.

Anonymkode: 3f032...393

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Etter å ha lest innlegget begynte jeg å lure på om det var den påståtte skitten som plaget deg, eller sjalusi, fordi hun leker på gulvet med barnet (i doggy stilling)? Er skitten virkelig og det ikke bare er sjalusi, så burde de jo få hjelp til veiledning, slik at barnet ikke vokser opp i skitt. Er skitten oppdiktet, så har du virkelig et merkelig problem. Sorry, men la bare merke til det. Misunnelse og sjalusi, kan kansjkje få ei brådsmule til å bli ti, i likhet med den berømte hønsefjæren ;)

Hva tenker du at TS er sjalu eller misunnelig for? Beklager, men innlegget ditt henger ikke på greip 

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet

Dette er ikke snakk om sjalusi i det hele tatt. Jeg er bekymra for helsen hennes og barnets helse. Det er familie å jeg vil dem jo det beste.

• Liker 1
  • Hjerte 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan kan du, som faktisk ser hvor dårlig oppvekstmiljø dette er for et barn, la barnet vokse opp i et slik hjem som det du beskriver? 

Det kan jo tenkes at søskenbarnet ditt sliter med noe, kanskje er hun lettere psykisk utviklingshemmet eller veldig psykisk syk. Og hva med samboeren, er han/hun like ille?

Barnevernet.

Anonymkode: 3f032...393

Det er første gang jeg var der på flere år, jeg visste ikke det var så ille som det var før idag..

Skrevet

Meld fra til barnevernet. 

har hun vokst opp i lignende kår? 

Anonymkode: 4450d...de1

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Dette er ikke snakk om sjalusi i det hele tatt. Jeg er bekymra for helsen hennes og barnets helse. Det er familie å jeg vil dem jo det beste.

Oki, godt å høre. Da sørger du for at hun og familien får hjelp. Jeg reagerte på at du kommenterte at hun lekte med barnet på gulvet i doggy style, syntes det var en litt spesiell måte å beskrive en mor som leker med barnet på gulvet. Liker å ha det rent selv, sikkert mer enn de fleste, men lekte på gulvet med barna mine uten å tenke på om det så ut som doggystyle.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Meld fra til barnevernet. 

har hun vokst opp i lignende kår? 

Anonymkode: 4450d...de1

Nei hun er ikke vokst opp slik, før da hun var yngre så fikk hun alltid beskjed om at hun måtte starte å bruke deodorant, dusje å ta mer vare på seg selv. Jeg husker dette veldig godt selvom jeg er en del yngre enn hun, men det var snakk om det i familien

Skrevet

Renhold kan det gjøres noe med via veiledning fra bv. 

At hun leker med barna er jo kjempebra. Jeg forstår ikke hvorfor DET er et problem. I mitt miljø er vi voksne hester som krabber rundt på gulvet, til stor fryd og mye latter. 

Anonymkode: 93aae...872

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Oki, godt å høre. Da sørger du for at hun og familien får hjelp. Jeg reagerte på at du kommenterte at hun lekte med barnet på gulvet i doggy style, syntes det var en litt spesiell måte å beskrive en mor som leker med barnet på gulvet. Liker å ha det rent selv, sikkert mer enn de fleste, men lekte på gulvet med barna mine uten å tenke på om det så ut som doggystyle.

Jeg ville bare få fram at hun gjør merkelige ting, det er ikke en normal stilling å ligge i rett foran typen min på. Hun har også gått rundt å rista på rumpa foran en annen mann første gang han var i familie selskap. Alle reagerer på det. Men det som er sikkert er at det ikke er snakk om noe form for sjalusi. 

• Liker 4
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig i dette. Får veldig «mann som clickbater»-vibes når det brukes beskrivelser av denne typen. 

Men håper ts melder inn saken, hvis den er ekte.

Anonymkode: d8e96...217

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Enig i dette. Får veldig «mann som clickbater»-vibes når det brukes beskrivelser av denne typen. 

Men håper ts melder inn saken, hvis den er ekte.

Anonymkode: d8e96...217

Skal snakke med resten av familien i morgen å høre hva vi skal gjøre..

Skrevet

Kan ikke du og andre i familien tilby å hjelpe henne? 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Blizz1 skrev (Akkurat nå):

Kan ikke du og andre i familien tilby å hjelpe henne? 

Vi har alle våre egne liv, hun burde fått hjelp av mammaen sin da hun ikke har noe spesielt å gjøre om dagene uansett. Vi har prøvd før, trodde ting var bedre. Jeg har bodd utenbys noen år så jeg visste ikke at det var blitt så ille.. håper vi kan komme frem til en løsning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...