Gå til innhold

Jeg ser hvor mye jeg har gått glipp av og blir så deppa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mann, 51.Gift 25 år. Sex når vi lagde barn og ellers 1-6 ganger pr år. På det jevne vil jeg si vi har sex 2-3 ganger i året. 

Alltid samme stillinger, aldri noe leking, aldri oralsex, aldri stønning(lyd altså som fremhever lyst), aldri sexy undertøy, aldri massasje ... 

Hva skjedde? En kollega på jobb som jeg har ev enormt fin tone med... Vi åpnet opp for hverandre, viser seg at vi begge har det ganske kjipt i våre forhold. Det utviklet seg, en slags gjensidig trøst men også tiltrekning og godhet overfor hverandre... Et nært vennskap ispedd litt følelser. 

Vi var utro. Flere ganger. Har fått smaken på noe helt nytt og føler meg snytt for så mye seksuelt sett. Jeg har aldri blitt sugd før nå, I en alder av 51. Aldri fått slikke, før nå. Alt dette jeg har savnet, det oppfylles i en og samme dame. Jeg setter henne svært høyt, hun er gull verdt. Men klarer ikke gå fra kona. Hva bør jeg gjøre? Vil ikke leve sexløst lenger nå som jeg vet hva jeg går glipp av. Har prøvd snakke om ting, har prøvd terapi, har sagt alt om mine behov, men blir ikke møtt. 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å klare være i dette ekteskapet lenger? Kan vel ikke gå inn i et langtids forhold med en annen, det klarer jeg nok heller ikke selv om det frister. Og ja vi har barn og derfor... så klarer jeg liksom ikke gi opp alt. 

Hva skal jeg gjøre? Er så frustrert og lei meg. 

Anonymkode: eb071...8b6

• Hjerte 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff dette var vondt å lese :(  Vondt å ikke bli sett i et ekteskap. Du er mest sannsynlig mer ensom som gift, enn singel. 

virker som du kanskje vil få det bedre uten kona ❤️ 

Håper du følger hjertet ditt ❤️

(barna er vel nokså store , så de de vel ute av rede ) 

Anonymkode: ca120...2e5

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Livet er mer enn sex 

Anonymkode: a57c3...8e0

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Du må dette et ultimatum her

Anonymkode: 1ab48...3a8

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

ekteskapet lenger? Kan vel ikke gå inn i et langtids forhold med en annen, det klarer jeg nok heller ikke selv om det frister.

Hvorfor ikke? Dette er jo en veldig praktisk løsning for dere begge dersom dere klarer å ramme det inn og være rasjonelle.

• Liker 8
Skrevet

Har du snakket med kona om dine ønsker for sexlivet? Om hun ikke ønsker mer sex, kan du jo ta opp om muligheter for åpent forhold/kunne ha en sexpartner på si. Eventuelt kan du bare forlate kona, for du har allerede trådd over en fæl grense ved å være utro.

Anonymkode: 4d7fb...a00

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Men klarer ikke gå fra kona. Hva bør jeg gjøre? Vil ikke leve sexløst lenger nå som jeg vet hva jeg går glipp av. Har prøvd snakke om ting, har prøvd terapi, har sagt alt om mine behov, men blir ikke møtt. 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å klare være i dette ekteskapet lenger? Kan vel ikke gå inn i et langtids forhold med en annen, det klarer jeg nok heller ikke selv om det frister. Og ja vi har barn og derfor... så klarer jeg liksom ikke gi opp alt. 

Du er utro, men vil ikke gå fra kona selv om dere har prøvd både det ene og det andre.

Du bør jo gå fra henne. Du bør fortelle henne at du har vært utro mange ganger. Du gir jo ikke slipp på alt. Ungene er dine uansett, de er sikkert voksne eller tilnærmet det. Du gir slipp på materielle goder, og kanskje hushjelpen og kokken din...

Anonymkode: 79f9b...7f7

• Liker 14
Skrevet

Du og kona har sex 2-3 ganger i året... Herlighet. Jeg er hjertens enig, livet har så mye mer å tilby.

Anonymkode: 8b51e...e28

• Liker 18
  • Nyttig 1
Skrevet

Du har et par-tre valg her

Enten må du bare hoppe ut av det dårlige ekteskapet og satse litt mer på deg selv. Livet er mer enn sex, men når man ikke har sex overhodet så vet man at livet er sex også. 

Du kan fortsette i et sexløst ekteskap og være utro. 

Du kan fortsette å leve i et sexløst ekteskap og slutte å være utro. 

Det er kun første punkt som ... fader heller, du lever for søren meg bare én gang. Hvorfor vil du deg selv så vondt at du velger å være i et sexløst ekteskap.

Fant et punkt til forresten; du forteller kona at du ønsker å fortsette å være gift, men ha sex med andre. 

Det du ikke bør gjøre er å være utro. Vær ærlig med kona di. Si at du ikke vil skilles, men du vil heller ikke leve uten sex og hvis kona ikke er med på å ha et normalt ekteskap med sex så må hun være enig i at du har sex med andre. 

Skjønner ikke at kona di har samvittighet heller til å nekte å ha sex. Hvorfor har dere så lite sex? Hvorfor vil hun ikke? 

(Har ei venninne som har møtt på flere menn som deg, som har vært gift i mange år og har barn, hus og forpliktelser. Men, ikke sex. Godt voksne menn som enten har koner som bare vil slikkes, men ikke noe mer. Menn som har pliktsex et par-tre ganger i året, men som aldri har blitt sugd. Det er så trist.)

Anonymkode: c3b50...a6a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har det som deg i ekteskapet mitt. Du og jeg er ca. like gamle, og har vært gift like lenge. Etter min kone ble gravid første gang stanset sexlivet. Etter det har vi hatt sex fra 1 til 4 ganger i året, men nå er det 5 år siden sist. Sexen vi hadde skulle alltid foregå i mørket og det samme hver gang. Jeg fikk aldri en blowjob, det var visst ekkelt. Hvis jeg tar opp temaet sex blir hun enten stille eller direkte sur. Jeg har nesten gitt opp, og tror jeg aldri vil få sex igjen. En utrolig trist ting å si for en som er i et forhold. Jeg har ikke brutt ut fordi vi er glade i hverandre og er en familie. Jeg begynner nå likevel å tenke som deg, at jeg ikke kan finne meg i å leve på et minimum av bekreftelse og sex. Kanskje finner jeg motet til å svikte løfte jeg en gang ga og til å sette meg selv først.

Du er ikke alene. Vi menn i situasjoner som dette burde hatt et eget forum for å diskutere og støtte hverandre slik at vi enten kan få krefter til å holde ut eller enda bedre:  hjelpe hverandre ut av slike forhold. Jeg ønsker deg lykke til.

Anonymkode: 3f3c1...7b0

• Liker 2
  • Hjerte 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Det sexlivet du har hatt har også din kone hatt. Hva med å prøve å gjøre noe med det? 

Anonymkode: fffef...3d9

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Du har et par-tre valg her

Enten må du bare hoppe ut av det dårlige ekteskapet og satse litt mer på deg selv. Livet er mer enn sex, men når man ikke har sex overhodet så vet man at livet er sex også. 

Du kan fortsette i et sexløst ekteskap og være utro. 

Du kan fortsette å leve i et sexløst ekteskap og slutte å være utro. 

Det er kun første punkt som ... fader heller, du lever for søren meg bare én gang. Hvorfor vil du deg selv så vondt at du velger å være i et sexløst ekteskap.

Fant et punkt til forresten; du forteller kona at du ønsker å fortsette å være gift, men ha sex med andre. 

Det du ikke bør gjøre er å være utro. Vær ærlig med kona di. Si at du ikke vil skilles, men du vil heller ikke leve uten sex og hvis kona ikke er med på å ha et normalt ekteskap med sex så må hun være enig i at du har sex med andre. 

Skjønner ikke at kona di har samvittighet heller til å nekte å ha sex. Hvorfor har dere så lite sex? Hvorfor vil hun ikke? 

(Har ei venninne som har møtt på flere menn som deg, som har vært gift i mange år og har barn, hus og forpliktelser. Men, ikke sex. Godt voksne menn som enten har koner som bare vil slikkes, men ikke noe mer. Menn som har pliktsex et par-tre ganger i året, men som aldri har blitt sugd. Det er så trist.)

Jeg lever i samme situasjon som TS. Jeg er enig med deg. Jeg forstår ikke at kvinner som nekter sex ikke skammer seg og har verdens verste samvittighet. Å tilbakeholde bekreftelse og kjærlighet i et eksteskap er på grensen til mishandling, og uansett hvordan man vrir og vender på det er det ingenting som gir menn i forhold mer bekreftelse enn sex. Min kone har nektet sex i flere år og hun blir sur og sint om jeg tar det opp. Jeg må værsågod bare akseptere det og nåde meg om jeg viser at jeg er skuffet. Skylden er min, jeg er den som skal ha dårlig samvittighet. 

• Liker 3
  • Hjerte 4
Skrevet

Du har jo ikke gått glipp av det! Du har jo nettopp fått oppleve det!

Anonymkode: 09dc0...eaa

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det sexlivet du har hatt har også din kone hatt. Hva med å prøve å gjøre noe med det? 

Nå er det en kjensgjerning at sexlivet er noe kvinnen styrer, både frekvens og hva de ønsker å utforske. 

Tror du bør lese deg mer opp før du uttaler deg. 

Anonymkode: 251ac...7da

• Liker 3
Skrevet

Helt ærlig? Jeg hadde forlatt partneren med mindre det var en medisinsk og fysisk årsak til så lite sex. 

Åpent forhold eller nytt forhold, tenker jeg.

Anonymkode: 69ee4...247

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Mann, 51.Gift 25 år. Sex når vi lagde barn og ellers 1-6 ganger pr år. På det jevne vil jeg si vi har sex 2-3 ganger i året. 

Alltid samme stillinger, aldri noe leking, aldri oralsex, aldri stønning(lyd altså som fremhever lyst), aldri sexy undertøy, aldri massasje ... 

Hva skjedde? En kollega på jobb som jeg har ev enormt fin tone med... Vi åpnet opp for hverandre, viser seg at vi begge har det ganske kjipt i våre forhold. Det utviklet seg, en slags gjensidig trøst men også tiltrekning og godhet overfor hverandre... Et nært vennskap ispedd litt følelser. 

Vi var utro. Flere ganger. Har fått smaken på noe helt nytt og føler meg snytt for så mye seksuelt sett. Jeg har aldri blitt sugd før nå, I en alder av 51. Aldri fått slikke, før nå. Alt dette jeg har savnet, det oppfylles i en og samme dame. Jeg setter henne svært høyt, hun er gull verdt. Men klarer ikke gå fra kona. Hva bør jeg gjøre? Vil ikke leve sexløst lenger nå som jeg vet hva jeg går glipp av. Har prøvd snakke om ting, har prøvd terapi, har sagt alt om mine behov, men blir ikke møtt. 

Du får gjøre som så mange andre gjør, fortsatt samlivet med din kone samtidig som du fortsetter å være utro. Det er forståelig på å velge en slik løsning. 

Kommer det frem at du har vært utro så skal du ikke ha dårlig samvittighet for. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg lever i samme situasjon som TS. Jeg er enig med deg. Jeg forstår ikke at kvinner som nekter sex ikke skammer seg og har verdens verste samvittighet. Å tilbakeholde bekreftelse og kjærlighet i et eksteskap er på grensen til mishandling, og uansett hvordan man vrir og vender på det er det ingenting som gir menn i forhold mer bekreftelse enn sex. Min kone har nektet sex i flere år og hun blir sur og sint om jeg tar det opp. Jeg må værsågod bare akseptere det og nåde meg om jeg viser at jeg er skuffet. Skylden er min, jeg er den som skal ha dårlig samvittighet. 

Hvorfor skal en kvinne tvinge seg til å gjøre noe jevnlig som hun overhodet ikke får noe ut av? Det er ren biologi at lysten avtar med alder. Ikke bare lysten, slimhinnene blir tørre, infeksjonene flere, ubehag og smerte. Da er det vanskelig med en partner som ønsker dette jevnlig. Istedenfor å vinkle dette til "hvorfor nekter hun meg" så kan du spørre deg " hvorfor skal hun, ikke bare en gang men jevnlig, gjøre noe som gir henne stort ubehag og ikke gir henne noe." Det finnes mange måter å ha nærhet på uten å ha sex, men da må det ikke bli sånn at enhver nærhet betyr forespørsel om sex og dårlig stemning for da blir nærheten også vanskelig. 

Anonymkode: eaf4f...6a1

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvorfor skal en kvinne tvinge seg til å gjøre noe jevnlig som hun overhodet ikke får noe ut av? Det er ren biologi at lysten avtar med alder. Ikke bare lysten, slimhinnene blir tørre, infeksjonene flere, ubehag og smerte. Da er det vanskelig med en partner som ønsker dette jevnlig. Istedenfor å vinkle dette til "hvorfor nekter hun meg" så kan du spørre deg " hvorfor skal hun, ikke bare en gang men jevnlig, gjøre noe som gir henne stort ubehag og ikke gir henne noe." Det finnes mange måter å ha nærhet på uten å ha sex, men da må det ikke bli sånn at enhver nærhet betyr forespørsel om sex og dårlig stemning for da blir nærheten også vanskelig. 

Hvorfor er kvinnens behov viktigere enn mannen sitt? Det gir meg ekstremt ubehag å gå hver dag og beundre den flotte kvinnen jeg elsker og som jeg synes er den mest fantastiske i hele verden, men å leve i en tilstand av kontinuerlig avvisning. Denne situasjonen har gitt meg uro, angst og depresjoner jeg går til psykolog for å behandle. Hvorfor er ikke mine behov like viktige?

• Liker 4
  • Hjerte 6
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Da syns jeg den som har det fysiske problemet bør gjøre noe med det. Det er ikke rettferdig at en kvinne skal la være å finne ut av hvorfor det er vondt å ha sex, det er ikke rettferdig overfor mannen å unngå å gjøre noe med problemet. Det er ikke ekteskap å være sammen år etter år og ikke ha sex. 

Kvinner som ikke ønsker sex burde tilby mannen å ha åpent forhold. 

Og så mener jeg at menn som ikke får ha sex med konene sine bør kreve mer. Ikke kreve å invadere kroppene til kvinnene som ikke vil, men kreve at hun enten finner ut av ting og fikser det som evt. er fysisk galt slik at de kan finne tilbake til sexen, eller kreve åpent forhold.

Men. Menn må slutte å være utro som første utvei. De må kommunisere med konene sine. Og hvis menn ikke ønsker å leve i sexløse ekteskap må de enten skille seg eller få kona med på å ha sex eller bli enige  om å åpne forholdet. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå er det en kjensgjerning at sexlivet er noe kvinnen styrer, både frekvens og hva de ønsker å utforske. 

Tror du bør lese deg mer opp før du uttaler deg. 

Sex er en dynamikk mellom to, og nei, den som er mest tilbakeholden og restriktiv er ofte den som styrer mest angående hvordan et sexliv blir, men det er ikke nødvendigvis kvinnen. En dynamikk, og kommunikasjon, mellom to kan dessuten utvikles. 

Jeg har selv vært i forhold hvor mannen begrenset sexlivet, både angående hyppighet og hvordan sex skulle være. Jeg påstår ikke at slikt kan løses, for jeg klarte ikke å nå gjennom til min eks. Han var ikke interessert i endringer, for han likte det som det var, selv om jeg sa klart fra om at jeg ikke hadde utbytte av sexen. Jeg forsøkte i det minste å få dialog rundt dette før jeg ga det opp. Det er hva jeg anbefaler ts også. Så har man i det minste forsøkt. Veldig synd om de er to som er lite tilfreds, men ingen tar det opp. 

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...