Gå til innhold

Barnet mitt ble sviktet og utestengt💔

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min skulle ha sitt første overnattingsbesøk av to kompiser i 3 juledag. Han er 12 år og det var første gang han skulle ha overnatting med disse vennene. De spilleri fotball sammen og kjent hverandre i mange år. Leker svært godt sammen. Sønnen min hadde gledet seghele julen til dette besøket og vi hadde handlet inn ekstra god mat og planlagt litt.

Så kom dagen de skulle overnatte og det kom frem på formiddagen at en annen gutt de også går i fotball med skulle ha et selskap med mange venner. Bla var disse to guttene som skulle til sønnen min invitert. De sa de var usikre på om de skulle gå i det selskapet men at sønnen min da selvfølgelig skulle få være med. Sønnen min begynte dermed å bli innstilt på at det skulle bli gutteselskap heller enn overnattingsbesøk hos ham. Og det gikk egentlig greit. Jeg selv lurte derimot på om det var helt sikkert at sønnen min var invitert. Jeg hadde jo ikke hørt noe om festen og/eller fra foreldrene. Foreldrene er nokså spesielle og de gangene jeg har møtt dem, feks på fotballtrening eller kamper har de gjerne ikke hilst tilbake om jeg har sagt hei og smilt til dem. Så jeg har skjønt det er noe her jeg ikke kan sette fingen på.

Og nå skulle sønnen min plutselig i selskap dit. Men det var fortsatt litt uklart og frem og tilbake om hva det ble til. Så da kompisene til sønnen min likevel kom til oss på ettermiddagen, så trodde vi jo de skulle være hos oss. To timer senere skulle de likevel plutselig «hjem». Og dro fra sønnen min. Vi stod igjen som et spørsmålstegn. Samme gjorde sønnen min.

Vi fant fort ut dagen etterpå at kompisene hadde dratt til denne andre gutten fra fotballlaget hans. Og han tydeligvis ikke var invitert med der likevel.

Nå sitter jeg igjen med en knust sønn. Og kanskje et enda mer knust mammahjertet. Sønnen min er totalt nedfor. Han vil nesten ikke prate eller spise. Bare være for seg selv. Vi hadde planer om å finne på ting de neste dagene og ha nyttårsselskap med besøk. Nå vil han ingenting.

Føler jeg må gjøre noe, men aner ikke hva. Tenker jeg burde snakket med sønnens venner eller foreldrene. Føler likevel ikke jeg kjenner foreldrene så godt, så vet ikke hvordan jeg skal gå frem. og vil ikke gjøre noe mer ubehagelig for sønnen min. Han er jo snart tenåring.

Hva burde jeg gjøre i denne situasjonen?💔

Anonymkode: 54824...c89

• Hjerte 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skjønner jeg er vondt, både for deg og sønnen din❤️
Jeg ville tatt kontakt med den andre guttens foreldre, de som hadde selskap. Kort forklart situasjonen og utfallet. Kanskje de tenker seg om neste gang, og til og med hilser? 
Håper sønnen din har andre gode venner han kan være med😊

Anonymkode: 8bf11...a5a

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det skjønner jeg er vondt, både for deg og sønnen din❤️
Jeg ville tatt kontakt med den andre guttens foreldre, de som hadde selskap. Kort forklart situasjonen og utfallet. Kanskje de tenker seg om neste gang, og til og med hilser? 
Håper sønnen din har andre gode venner han kan være med😊

Anonymkode: 8bf11...a5a

Ja har vært inne på tanken.. Syns samtidig det er så ubehagelig mtp hvor arrogante de har vært tidligere. Guttene som skulle overnatte hos oss derimot, de ville det kanskje føles mer naturlig å ta en liten samtale med. Evt deres foreldre. For vi hadde jo tross alt en avtale med dem også om at sønnene våre skulle ha overnattingsselskap hos oss.

Skrevet

Hadde ikke tatt kontakt med den siste guttens foreldre. De har ingenting med overnattingsbesøk og brutte avtaler å gjøre. De vet sikkert ikke engang om det. Barn i den alderen styrer stort sett avtaler og besøk selv. 
Når det gjelder overnattingsavtalen ville jeg tatt en telefon til begge guttenes foreldre. De bør snakke med barna sine om å holde avtaler. 

Anonymkode: e0d08...719

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Knust hjerte og knust sønn 💔 grusomt

Men la det gå, tar du det opp blir det lett styr. Men forbered deg til neste gang, og snakk med guttene om det blir noe. 

Anonymkode: c270f...753

• Liker 2
Skrevet

Dette hadde jeg ikke latt gått. Hva slags inntrykk gir man da? Med meg kan dere gjøre hva som helst!

Jeg hadde kontaktet foreldrene jeg (de er 12 år!!) og forhørt meg om hva de visste av planer.

Man må jo lære barna at man kan kommunisere ved konflikter (evt misforståelser), ikke at man skal sitte såret igjen og bare holde kjeft.

De guttene må jo få høre at det der var ikke greit!

Anonymkode: 8cc09...96d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette hadde jeg ikke latt gått. Hva slags inntrykk gir man da? Med meg kan dere gjøre hva som helst!

Jeg hadde kontaktet foreldrene jeg (de er 12 år!!) og forhørt meg om hva de visste av planer.

Man må jo lære barna at man kan kommunisere ved konflikter (evt misforståelser), ikke at man skal sitte såret igjen og bare holde kjeft.

De guttene må jo få høre at det der var ikke greit!

Anonymkode: 8cc09...96d

Helt riktig tenkt i en perfekt verden, men dessverre kan hun møte foreldre som kan gjøre vondt verre for hennes sønn.. ts sier foreldrene virker rar 

Anonymkode: c270f...753

• Nyttig 1
Skrevet

Stakkars gutten din, dette var grusomt💔

Jeg tror jeg ville tatt mot til meg å ringt de to vennenes foreldre. Forklart situasjonen og hørt om de hadde litt info om denne festen. Ikke si noe stygt om gutt nr 3 sine foreldre, men fokuser på at din gutt ble lei seg og at du famler etter litt info for å hjelpe ham.

Jeg ville invitert de to guttene som skulle overnattet hjem til dere igjen. Tipper de to guttene syntes hele situasjonen ble veldig dum, men at de samtidig hadde veldig lyst til å dra på festen og håndterte de det deretter. 

Han gutt nr 3, spiller han på samme lag som sønnen din? I utgangspunktet så synes jeg det er dårlig å ikke invitere alle om det først legges opp til romjulsfest. Men er det så mange gutter at det i realiteten ikke er mulig å invitere alle? 

Anonymkode: e2b21...007

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg ville spurt de to guttenes foreldre om de visste hva som skjedde, siden guttene dro fra det planlagte overnattingsbesøket hos din sønn. Ikke vær anklagende, men vennlig spørrende og med reelle intensjoner i å hjelpe til med å få ordnet opp.  Inviter gjerne på nytt til noe hyggelig slik at de forhåpentligvis kan bli gode venner igjen før skolestart.

Anonymkode: f5e0d...a4b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg ville spurt de to guttenes foreldre om de visste hva som skjedde, siden guttene dro fra det planlagte overnattingsbesøket hos din sønn. Ikke vær anklagende, men vennlig spørrende og med reelle intensjoner i å hjelpe til med å få ordnet opp.  Inviter gjerne på nytt til noe hyggelig slik at de forhåpentligvis kan bli gode venner igjen før skolestart.

Anonymkode: f5e0d...a4b

Takk for gode råd. Tror jeg går for denne🌸

Skrevet

Ville snakket med foreldrene til de to guttene og spurte når de skulle ta igjen besøket. At gutten din ble lei seg da de dro. 

Anonymkode: f546c...384

• Hjerte 1
Skrevet

Gjerne få en oppdatering på hvordan det gikk om du tok praten med foreldrene da🤗

Anonymkode: 82d29...efe

• Nyttig 1
Skrevet

Stakkars gutt 😩 jeg er redd for om man blander seg for mye som foreldre i den alderen, så trekker kompisene seg unna. Har troen på at han må ordne opp selv. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...