Gå til innhold

La barnet kjøpe ny telefon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen vår på 10 år har hatt telefon i 1,5 år. Han fikk fars gamle telefon, som ikke vil vare svært mye lengre pga batteriet. 

Vi mener at barnet må spare selv til ny telefon. Fra forrige bursdag har barnet spart penger, og også nå til jul. Han er ikke ute etter det nyeste, største osv, men har spart nok til en telefon med minste lagringskapasitet. 

Det han derimot ikke har råd til, er tilbehør som deksel, skjermbeskytter, ladekabel osv. det utgjør rundt 1000kr.

Han ønsket seg telefon til jul, men vi sa at vi sto for det at han må spare selv, og ga han noe annet han ønsket seg. 

Det jeg tenker på, er at han på sparekonto har en del penger han ikke har rørt. Som blant annet kommer fra bursdagsgaver og julegaver oppigjennom. Og tenker det er bedre at han tar 1000-1400kr ut av den, enn om vi skal gi noe (som vi også må gi til søsken), eller at han må vente til bursdag. 

Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: 4e117...5cb

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde kjøpt ny telefon.

En ting er hvis han hadde ødelagt sin med vilje, eller mistet den ved å surre. Men når han har deres gamle kaserte mobil og den faktisk dør av alderdom, da er det lov å gjøre gutten glad og kjøpe ny mobil til han.

Anonymkode: 9862a...a41

• Liker 4
Skrevet

Veldig bra å lære han å spare til det han ønsker seg👏👏 Det var lurt å spe på med resten av hans egne sparepenger til tilbehøret, så kan han heller spare det inn igjen.

Vi skulle alle vært flinkere å lære barna sparing, det er en fordel til når de blir eldre og må klare seg selv.

Anonymkode: bfcb2...2a9

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg tenker at så lenge tlf er ødelagt av alderdom, så har han nå vært flink å spare, så kan dere legge i det siste, eller bruke hass sparepenger. Alt etter hva dere har råd til. Litt belønning for å vært flink å spare, og oppmuntring for å fortsette og spare 

Anonymkode: 8c9ca...6f3

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...