AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #1 Skrevet 28. desember 2022 Jeg flyttet inn i huset til min samboer for 3år siden, dette er da barndomshjemmet til han og søsknene. Begge søsknene har flyttet langt hjemmefra og er godt etablert med hver sin familie. Foreldrene flyttet ifra dette huset og til ett nytt i samme kommune (10min med bil). Søsknene kommer 4-5 ganger i året og er da 1-2 uker i strekk.. de bor da hos svigers som har plass til alle. Jeg og min samboer har fått to barn på under 2år, og bor i ett mildt sagt renoveringsprosjekt. Jeg fikk høre idag at grunnen til at de ikke kommer og bor hos oss istedet er for at de ikke føler seg velkommen av meg.. jeg reagerer da i sinne å sier at jeg skal spørre de rett ut selv, men da endrer det seg til at det bare var den ene av de som ikke følte seg velkommen. Begge de har mann og barn.. og jeg skal være ærlig å si at det å huse alle de blir vel mye da vi har 2 små. Når de er hjemme hos foreldrene så kommer de innom her på besøk, og det er helt iorden, har aldri sagt noe på det. Og vi drar også til foreldrene, sånn at det blir "møteplassen" for alle sammen.. men når jeg nå fikk fortalt at de ikke kommer så "ofte" så får jeg veldig lyst til å spørre de rett ut selv.. hva mener dere? samboer ble litt nervøs når jeg sa at jeg skulle gjøre det. Det skal sies at den ene søstra har sagt at de velger selv å sove til foreldrene for at vi er mange nok som vi er.. Anonymkode: 2da9c...b61 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #2 Skrevet 28. desember 2022 Hva med å invitere hele hurven på middag en gang søskene er på besøk hos foreldrene? Så kan de se hvor liten plass det er og hvordan dere lever i et renoveringsprosjekt? Anonymkode: 653e8...ca4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #3 Skrevet 28. desember 2022 Familie må man ta vare på, og det er veldig mange her på KG som synes det er veldig slitsomt med besøk en uke +. Man må vise at man har lyst, og det kan jo være at dere kan dele på overnatting med dine svigerforeldre. Gi det en sjanse og du blir kanskje positivt overrasket Anonymkode: d7dc8...9e2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #4 Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva med å invitere hele hurven på middag en gang søskene er på besøk hos foreldrene? Så kan de se hvor liten plass det er og hvordan dere lever i et renoveringsprosjekt? Anonymkode: 653e8...ca4 Det er akkurat det vi gjør! De kommer på middag, bading, grilling osv.. de bryr seg ikke om hvordan huset ser ut, de har bodd her sånn som det er nå. Vi har ikke nok sengeplasser til alle, men samboer mener at vi kan legge de ned på madrasser på stua.. Ts Anonymkode: 2da9c...b61 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #5 Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Familie må man ta vare på, og det er veldig mange her på KG som synes det er veldig slitsomt med besøk en uke +. Man må vise at man har lyst, og det kan jo være at dere kan dele på overnatting med dine svigerforeldre. Gi det en sjanse og du blir kanskje positivt overrasket Anonymkode: d7dc8...9e2 Svigers ønsker selv å ha alle der, og vi har hatt en "pulje" her før minstemann ble født, men nå er det ikke nok soveplass Anonymkode: 2da9c...b61 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #6 Skrevet 28. desember 2022 Jeg ville faktisk satt ord på det, og gitt svigerfamilien mulighet til å si noe om det selv. Gjerne mens dere alle er samlet en gang. Jeg ville sagt noe sånt som «xxx fortalte meg at dere ikke følte dere velkommen hos oss, på grunn av meg. Jeg syns det er trist at jeg har gitt dere det inntrykket, for det har aldri vært min intensjon. Jeg ønsker at dere skal føle dere velkommen hos oss. Så jeg lurer på om dere kan gi meg noen innspill på hva jeg har gjort som har ført til at dere ikke føler dere velkommen, så jeg kan endre på det. For jeg beklager virkelig at jeg har gitt dere følelsen av at dere ikke føler dere velkommen» Blir sikkert litt klein stemning, men i det minste viser du at du er tøff nok til å «konfrontere» svigerfamilien med ting som blir sagt bak din rygg. Samtidig sier du det da på en så grei måte, at de ikke kan bli fornærmet på deg for at du tar det opp slik. Anonymkode: 7ae87...5c9 3 1
PM75 Skrevet 29. desember 2022 #7 Skrevet 29. desember 2022 Det er dårlig gjort av din samboer å slenge ut en slik kommentar og legge alt ansvaret over på deg! Det er hans familie og hans ansvar å prate med de og rense luften hvis det er er problem. Og så bli nervøs fordi du vil prate med dem om det??! Utrolig feigt gjort av han! 4
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #8 Skrevet 29. desember 2022 Ikke legg så mye følelser i alt. Fortsett som du har gjort. Anonymkode: 9faa8...3a5 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #9 Skrevet 29. desember 2022 skyld heller på samboer som skulle skjermet deg, men du virker litt ustabil som reagerte så sterkt på noe familien sa til mannen din. Du kan kanskje virket negativ til besøk for å skjerme andre fra renovering og ikke få med deg hvordan andre reagerer. Det at du blir så sint og vil komfrontere er varsellamper som ikke viser dine gode sider. Alle har vi gode og dårlige sider. Når du blr i renoveringsprosjekt så projiserer du kanskje husets status gjennom humøret ditt. Anonymkode: 8d04b...c79 1
Gjest ti10 Skrevet 29. desember 2022 #10 Skrevet 29. desember 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er akkurat det vi gjør! De kommer på middag, bading, grilling osv.. de bryr seg ikke om hvordan huset ser ut, de har bodd her sånn som det er nå. Vi har ikke nok sengeplasser til alle, men samboer mener at vi kan legge de ned på madrasser på stua.. Ts Anonymkode: 2da9c...b61 Det høres faktisk ut som et mareritt å ha gjester boende på madrasser i stua i over en uke. Men hva er egentlig problemet med at de bor hos svigerfamilien hvis det faktisk er plass til alle der?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå