Gå til innhold

Hvor tørke klær i en toroms?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har nettopp kjøpt leilighet og vil unngå fuktskader. Leiligheten har et bad ved inngangsdøren, badet har plass til tørkestativ men er i blokk så kan ikke lufte ut inngangsdøren. Stue er rett ved verandadør men der står tven så det er ikke god plass til tørkestativ. Spørsmålet mitt er kan jeg tørke klærne på badet med baderomsdøren åpen så det går ut i stuen, og sjokklufte med verandadøren ca 10 meter fra badet en gang i døgnet? Eller må jeg sette tørkestativet i stue/kjøkkenrom og ha verandadøren enda lenger åpen? 

Og lufter jeg med verandadøren mens klærne tørker(vil ta lenger tid å tørke da pga kaldt vær) eller etter de er ferdig tørket bare sånn for å få ut kondens? 

Anonymkode: 0ed5f...21f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tørketrommel er ikke aktuelt pga høye strømutgifter og brannfare 

Skrevet

Du kan tørke på badet, det skal være lufteventil i taket eller på veggen der.

Anonymkode: 610a7...e7e

• Liker 3
Skrevet

Blokk, der er det ofte ventilasjon, fellesvarme, etc. 

Tørk hvor det er plass til stativet, blir det kondens på vinduene er det for fuktig. 

Anonymkode: fc6ba...05b

Skrevet

Uttrekkbar tørkesnor på badet. Sett på vifte og sett døra på gløtt.

35778572-F7BD-4FA5-9067-A2166FE8CBB6.png

• Liker 2
Skrevet

Brannfare med tørketrommel? Det er det ikke, og du kan vaske og tørke når strømprisen er lav.

Ev. tørke på balkong når det ikke regner. Selv i kulde tørker klær mye. Om de ikke blir helt tørre, forsvinner mye av vannet, og de kan ha den siste lille tørk inne.

Eller tørk inne, med luftavfukter.

Anonymkode: 650ec...0a5

• Nyttig 1
Skrevet

Sjekk med et hygrometer hvor tørt/fuktig det er i leiligheten. Jeg bor også i toroms, men her er det så tørr luft at tørking av klær bare er positiv for inneklimaet. Jeg tørker klær i gangen.

Anonymkode: dac36...9ff

• Nyttig 1
Skrevet
Snok1 skrev (1 minutt siden):

Uttrekkbar tørkesnor på badet. Sett på vifte og sett døra på gløtt.

35778572-F7BD-4FA5-9067-A2166FE8CBB6.png

Har ikke elektrisk vifte på badet så det er derfor jeg er redd for å tørke på bad, redd for at det etter noen år skal oppstå fuktskader? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har ikke elektrisk vifte på badet så det er derfor jeg er redd for å tørke på bad, redd for at det etter noen år skal oppstå fuktskader? 

Hvis jeans og håndklær tørker over natta er det tilstrekkelig lufting. 

• Liker 1
Skrevet

Tørk på badet over natta, der er det varmt så det tørker fort. Ute på verandaen på vår/sommer /høst.

Anonymkode: 21646...206

Skrevet

Kjøp en luft-avfukter! Det er genialt. Vi bruker slik på vaskerommet og tømmer noen liter vann med jevne mellomrom. 

Anonymkode: 1009c...5aa

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan du dusje der, så kan du tørke klær der...

Anonymkode: b4d7d...d5b

• Nyttig 1
Skrevet

Bodde i blokk før, tørket klær på badet. Avtrekksviften gikk det på faste tidspunkt i døgnet, null stress å tørke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...