Gå til innhold

Andre som gir mer en det de får i julegave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

inspirert av et annet tråd med nesten samme dilemma.. 
Er så lei av å gi mer en det jeg får.. fordi jeg har bare et barn så forventes det at jeg er «rikere» og kan gi mer.. men neste år forandrer jeg prisen på julegavene til maks 199 eller å høre om å droppe med min søster eller bare kjøpe til hverandres barn.

i år fikk jeg bare en billig normal parfyme vil nok si under 50kr.. mens jeg stusset og tenkte hvor glad disse gavene ville gjøre søstera mi og hennes 2 barn med samboer, altså gave til alle.. fikk ikke noe av samboeren hennes i år. Så neste år kommer jeg til å være den kjipe.. jeg har brukt ca 500kr per barn 400 på søsteren min og 150 på samboeren hennes..  og fikk bare en ræl parfyme som lukta dritt.. 

blir ikke folk flaue? Tenker jeg.. 

nei nå er jeg lei av å gi mer en det jeg får.

«tanken som teller!» nei as ikke i disse tilfellene.. 

tenker at vis hun ikke vil/kan bruke mer kan vi bare like gjerne droppe det.. slipper å bruke 1000 lapp for ingenting..

andre som føler på det samme?

Anonymkode: 260b5...a2a

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

inspirert av et annet tråd med nesten samme dilemma.. 
Er så lei av å gi mer en det jeg får.. fordi jeg har bare et barn så forventes det at jeg er «rikere» og kan gi mer.. men neste år forandrer jeg prisen på julegavene til maks 199 eller å høre om å droppe med min søster eller bare kjøpe til hverandres barn.

i år fikk jeg bare en billig normal parfyme vil nok si under 50kr.. mens jeg stusset og tenkte hvor glad disse gavene ville gjøre søstera mi og hennes 2 barn med samboer, altså gave til alle.. fikk ikke noe av samboeren hennes i år. Så neste år kommer jeg til å være den kjipe.. jeg har brukt ca 500kr per barn 400 på søsteren min og 150 på samboeren hennes..  og fikk bare en ræl parfyme som lukta dritt.. 

blir ikke folk flaue? Tenker jeg.. 

nei nå er jeg lei av å gi mer en det jeg får.

«tanken som teller!» nei as ikke i disse tilfellene.. 

tenker at vis hun ikke vil/kan bruke mer kan vi bare like gjerne droppe det.. slipper å bruke 1000 lapp for ingenting..

andre som føler på det samme?

Anonymkode: 260b5...a2as

Så kjipe de er.

Jeg ville hørt med din søster om dere heretter bare skal gi til barna og bli enige om en sum. 

Anonymkode: a6e0a...022

• Liker 1
Skrevet

"Andre som gir mer en det de får i julegave?"

Eh ja, 100%!  bortsett fra til svigers, de gir mer tilbake.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så kjipe de er.

Jeg ville hørt med din søster om dere heretter bare skal gi til barna og bli enige om en sum. 

Anonymkode: a6e0a...022

Barnet mitt på 3 fikk i det minste ei billig dukke, men nei nok bare gaver til barna neste år. Under 150 lappen

• Hjerte 1
Skrevet

Ja, jeg gir mer enn jeg får. Akkurat summene er helt greit. Men jeg synes det er leit å bare få noe ræl uten omtanke bak. Fra ett familiemedlem fikk jeg en hjemmelaget syltetøy som jeg er glad i og det jeg synes det var veldig hyggelig! Fra ett annet familiemedlem fikk jeg en billig gave som ikke passet for meg i det hele tatt, og det synes jeg  ikke er så hyggelig. Da er det ingen tanke bak. 
Så jeg forstår deg. En billig parfyme fra Normal passer svært få.

• Liker 3
Skrevet

Ja, men jeg elsker å gi gaver til folk jeg er glad i, har ingen barn og god råd, så jeg forventer ikke å få det samme tilbake. Er ikke opptatt av hva gavene jeg får koster, men ønsker selvfølgelig at de som gir viser at gaven er gitt med omtanke.

• Hjerte 1
Skrevet
PM75 skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg gir mer enn jeg får. Akkurat summene er helt greit. Men jeg synes det er leit å bare få noe ræl uten omtanke bak. Fra ett familiemedlem fikk jeg en hjemmelaget syltetøy som jeg er glad i og det jeg synes det var veldig hyggelig! Fra ett annet familiemedlem fikk jeg en billig gave som ikke passet for meg i det hele tatt, og det synes jeg  ikke er så hyggelig. Da er det ingen tanke bak. 
Så jeg forstår deg. En billig parfyme fra Normal passer svært få.

Tenker dette hadde vært grei parfyme om jeg hadde hatt en ungdoms jente men til meg? Nei fysj.. hun kjøpte den nok bare for den var billig uten omtanke bak den, skal være ærlig jeg har mange parfymer men sånne billige parfymer under 100kr lukter dritt..

Skrevet

Ts dere kan avtale pris på forhånd. F.eks hver person får en gave til kr. 200,‐. Og gir en gave med samme pris tilbake. Det gjør vi. 

Anonymkode: 72e62...2dc

• Liker 1
Skrevet

Jeg er far og onkel og gir MYE mer enn jeg får og det gjør jeg med glede!

Vi voksne gir ikke til hverandre men bruker heller pengene på barna.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tenker dette hadde vært grei parfyme om jeg hadde hatt en ungdoms jente men til meg? Nei fysj.. hun kjøpte den nok bare for den var billig uten omtanke bak den, skal være ærlig jeg har mange parfymer men sånne billige parfymer under 100kr lukter dritt..

Ja, jeg hadde tenkt det samme. De parfymen passer ingen over 14 års-alder. Og egentlig ikke til de heller. 

Skrevet
Snok1 skrev (Akkurat nå):

Jeg er far og onkel og gir MYE mer enn jeg får og det gjør jeg med glede!

Vi voksne gir ikke til hverandre men bruker heller pengene på barna.

Jeg tenker dette ville være en bedre ide mellom meg og min søster, men da blir jeg sikkert sett som ego fordi jeg tjener mer en henne.

mine foreldre og sivgers (ikke besteforeldre til mitt barn) men de gir fine gaver, så de forsetter jeg med

Skrevet
PM75 skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg hadde tenkt det samme. De parfymen passer ingen over 14 års-alder. Og egentlig ikke til de heller. 

Jeg tenkte egnt parfymen pAsset mer til en 9-12 åring da den va jævli søt.. for søtt for meg

• Liker 2
Skrevet

Ja. Alltid vært sånn. Jeg elsker å gi julegaver!

Anonymkode: 411b7...bbf

Skrevet

I vår familie blir vi enig om en sum. 
300 kr til barna. Ferdig! 
søsken gir 400 til hverandre. 
jeg og mannen ble enig om sum. 
da vet du hva du skal legge deg på og hva du får tilbake 

Anonymkode: ec104...412

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg gir mer enn jeg får. Men det er fordi jeg har mange tantebarn.

Anonymkode: 4f5ed...a7a

Skrevet

Jeg gir også mer enn jeg får, men elsker å kjøpe julegaver og lete etter den perfekte til hver enkelt. Teller ikke opp hva ting koster. De som får barn slutter ofte å gi til meg, men jeg vil ikke slutte å gi til dem med mindre de ber spesifikt om det. Synes julen ville vært trist uten noen å kjøpe gaver til.

Anonymkode: 364f5...bdc

• Liker 2
Skrevet

Jeg gir mer enn jeg får, i tillegg til at jeg betaler og lager julematen og selskapet. Men jeg vet at alle gir etter evne, så det er helt greit for meg. Ett koselig kort og en klem kunne holdt lang vei. Men så er jeg også mor til 3 unge voksne , hvorav to er studenter og er så utrolig rørende å få gaver fra disse som bare er i startgropen av livet. Og jeg vet at det jeg får er gjennomtenkt. Av mann får jeg sikkert rundt samme pris, av gamle foreldre, forventer jeg ikke stort uansett. Øvrig voksen familie gir ikke gaver til meg. Men det er helt i orden. For meg er den største gaven , at vi samles og har det hyggelig sammen ❤️

Anonymkode: 75a42...608

• Hjerte 1
Skrevet

Har dere snakket om pris da?

For i ditt tilfelle TS, så har jo ikke du noe mer rett enn din søster, sånn egentlig. 

Kanskje hun irriterer seg over at du gir så unødvendig dyre gaver, og føler at du forsøker å pushe henne til å bruke mer penger? Har du tenkt på det?

Anonymkode: 5fefb...f5c

• Liker 3
Skrevet

Ja, jeg får sjelden samme verdi tilbake. I år fikk jeg ikke gave fra søsteren min, hun gadd ikke engang å ta seg bryet med å ønske oss i familien god jul… Men broren min og samboeren hans var veldig generøse i år, jeg fikk gave til 300kr mer enn jeg pleier, men det var nok fordi hun var med på gaveavgjørelser🙊

Anonymkode: 586f8...a53

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har dere snakket om pris da?

For i ditt tilfelle TS, så har jo ikke du noe mer rett enn din søster, sånn egentlig. 

Kanskje hun irriterer seg over at du gir så unødvendig dyre gaver, og føler at du forsøker å pushe henne til å bruke mer penger? Har du tenkt på det?

Anonymkode: 5fefb...f5c

Her har jeg faktisk ikke krevd gaver på 400kr men med omtanke bak gaven og det jeg liker.. kanskje du også gir kjipe

Og de er ikke så unødvendig dyre men nok til å glede personen for det de liker.

mer irriterende å bruke på hele familien hennes og få noe ræl tilbake, tipper på om jeg gir ræl eller ikle gir gave til dem så vil dette bli kommentert neste år og da burde hun komme på en viss pris sum vis hun ble irritert på det eller at vi dropper

gaver siden du argumenterer dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...