Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

og hvor tidlig begynner man å smøre?

Edit: min mor har masse og dype strekkmerker☹️ virkelig kun genetisk å ingenting man kan gjøre for å forebygge?? 😳

Endret av Teardrop
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingenting. Strekkmerker dannes så dypt at krem gjør ingen forskjell fra eller til annet enn en innbilt effekt. Dessverre.

Anonymkode: 62dab...59d

• Liker 1
Skrevet

Det er absolutt ingenting du kan smøre på for å unngå strekkmerker.

Anonymkode: 61cbf...c3a

Skrevet

Det der er kun genetikk. Jeg smurte med jordnøttolje og fikk ikke noe, men ser jo at mamma, som aldri smurte, ikke har noen heller.

Skrevet

Smurte aldri med noe spesielt, bortsett fra solkrem om sommeren. Født tre barn, ingen strekkmerker. Moren min har heller ingen etter to barn. Er nok genetisk.

Anonymkode: 8af92...5ee

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ingenting. Strekkmerker dannes så dypt at krem gjør ingen forskjell fra eller til annet enn en innbilt effekt. Dessverre.

Anonymkode: 62dab...59d

Dette.

Kremer og slikt trenger ikke ned i huden slik det kan høres ut som i reklame og slikt, det går ikke forbi det ytterste laget en gang.

Kosthold og gener er det man kan styre.

Jeg smurte aldri noe, ingen strekkmerker. Tror ikke verken mor, tanter eller mormor har strekkmerker heller. Aldri sett noen på  de.

Anonymkode: 1cd2c...a1a

Skrevet

Som andre sier hjelper ikke smøring på strekkmerkene.

Jeg smurte likevel magen i perioder da det lindret en del kløe som oppsto etter hvert som huden strakk seg.

Skrevet

Det sies at det ikke hjelper. Jeg valgte likevel å gjøre det, i tilfelle det kunne gjøre en forskjell. Og så hadde jeg hørt at flere uansett smører magen for å unngå kløe når magen strekkes. Jeg brukte kakaosmør-kremen fra Body shop. Jeg smurte hver dag i tre svangerskap, og fikk kun et lite, nesten usynlig strekkmerke siste uke av tredje svangerskap. Moren min fikk masse og dype strekkmerker. Men aner som sagt ikke om kremen hadde noen som helst betydning eller om jeg bare ikke fikk akkurat de genene. Moren min var nok også en del større enn jeg var, la på seg veldig mye, mens jeg la på meg normalt og hadde heller ikke stor mage.

Gjest Orangutangen
Skrevet

Både mor og mormoren min fikk strekkmerker, så jeg har det definitivt i genene 😛 men fikk ikke et eneste strekkmerke selv :) jeg hadde også hørt at kremer/oljer ikke virket, men smurte meg med fuktighetskrem fra cerave (den blå for kropp/ansikt). Tror også det har stor betydning hvor mye man legger på seg. Mamma la på seg 30 kg med meg og da strekkes jo huden mye😂 la kun på meg 11 kg selv så det kan jo ha litt å si! 

Skrevet

Jeg smurte meg med bio oil fordi jeg fikk det i gave av ei venninne, og fordi det var behagelig. Men ut fra alt jeg har lest, har det egentlig ikke noen effekt. Som andre sier, det er genetisk.

Men som flere av svarene her også viser, så ligner en likevel ikke nødvendigvis på moren sin på området. Jeg fikk noen få strekkmerker i første svangerskap, og en god del dype, godt synlige i andre svangerskap. Moren min har ingen. Vi er lave og fikk veldig store mager begge to, noe jeg tenkte gjorde utslaget. Men mamma slapp altså unna likevel. 

Anonymkode: 6e323...789

Skrevet

Ingenting, det er genetisk. 

Men mannen min pleide smøre magen min med Burt's Bees Mama Belly Butter, og det var sykt deilig. 

Anonymkode: ad6a9...6f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...