Gå til innhold

Føler familien blir skuffet om jeg ikke tar abort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt gravid i en livssituasjon der det passer litt dårlig. Jeg er oppriktig redd for at min familie eller de rundt oss blir skuffet hvis vi ikke velger abort… noen som har følt på dette? Hva gjorde du?

Anonymkode: 925d4...217

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor tror du de blir skuffet da?

Tror du kanskje det er fordi de vil det som er best for deg? Fordi de er glade i deg?

Anonymkode: 82cbd...f40

Skrevet

Hvorfor skulle de hatt noe å si?

Anonymkode: df8b9...087

• Liker 1
Skrevet

Hvilken dårlig livssituasjon? 

Anonymkode: 40a51...56a

Skrevet

Hvor dårlig livssituasjon står du i, siden familien skulle bli skuffet?

Anonymkode: 72ed5...59d

Skrevet

Du trenger ikke ta abort om du ikke vil. Husk det. 

Anonymkode: d91f7...4d4

Skrevet

Ikke la deg presse til abort! Når barnet er født, er alle glade 

Skrevet

Du kan aldri ta ansvar for andres følelser, uansett hvor nært i familie med dem du står. Ønsker du å beholde, så beholder du. Jeg ble gravid uten å være i et forhold med barnefar, og jeg har rimelig gammeldagse foreldre. Likevel var det bare støtte å få fra dem. Jeg var livredd for reaksjonen deres, men hadde ingenting å frykte 🌟

Anonymkode: 4d3d7...4b2

Skrevet
CAPS LOCK skrev (9 timer siden):

Ikke la deg presse til abort! Når barnet er født, er alle glade 

Når du får litt mer livserfaring vil du se at det langt fra alltid er tilfelle, ikke minst for barna sin skyld... du kan virkelig ikke se for deg situasjoner hvor det ville vært veldig trasig med et barn? Og nå snakker jeg ikke nødvendigvis om TS sin situasjon, siden hun ikke sier noe om den, men husk at bak et innlegg kan det ligge situasjoner vi ikke kan forestille oss.

Anonymkode: aa904...9cb

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Mener du at du er moden nok til å bli forelder, bør du også klare å stå for din beslutning ovenfor andre. Javel, om familien din blir skuffet så er det dumt - kan hende de bare er bekymret for deg og hvordan det vil gå? Om du har en god plan så er jo ikke det noe problem. 

Anonymkode: 64ce0...8b2

Skrevet
CAPS LOCK skrev (11 timer siden):

Når barnet er født, er alle glade 

Ikke nødvendigvis 

Anonymkode: da552...702

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har blitt gravid i en livssituasjon der det passer litt dårlig. Jeg er oppriktig redd for at min familie eller de rundt oss blir skuffet hvis vi ikke velger abort… noen som har følt på dette? Hva gjorde du?

Anonymkode: 925d4...217

Har følt på dette, I dag har jeg tre barn, hund og et barnebarn, og svært lite kontakt med familien. Man må følge hjertet sitt. Legger til at jeg alltid har hatt arbeidsevne. Har jobbet beinhardt i alle år med studier og småjobber da jeg var ung, og etterhvert min nåværende stilling som er en bra betalt 100 prosent jobb med kurante velferdsgoder. Jeg har hus og bil, og er stadig eneforsørger. Min datter har valgt som meg. Vi støtter hverandre. Familien sitter i sin middelmådighet og fordømmer meg stadig. Jævla bibelbeltetosker! De vet ikke bedre.

Anonymkode: 33ec3...800

Skrevet

Nå vet vi ingenting om livssituasjon til ts men dersom man er i en vanskelig livssituasjon vil ikke akkurat et barn gjøre det bedre.  Å ha barn kan være veldig krevende, enda mer krevende dersom du får barn med spesielle behov. Man angrer ikke på barna man får men du burde ha en plan.

Skrevet
bettsa skrev (17 minutter siden):

Nå vet vi ingenting om livssituasjon til ts men dersom man er i en vanskelig livssituasjon vil ikke akkurat et barn gjøre det bedre.  Å ha barn kan være veldig krevende, enda mer krevende dersom du får barn med spesielle behov. Man angrer ikke på barna man får men du burde ha en plan.

Det der er en floskel som jeg trodde alle med et snev av refleksjonsevne innså at virkelig ikke stemmer? Ser den uttalt en del på forumet her, og det skremmer meg at så mange lirer den av seg uten å vite et fnugg om hvem de skriver den til.

Anonymkode: aa904...9cb

AnonymBruker
Skrevet

Føler jeg ikke vet nok til å svare godt på dette. 

En vanskelig livssituasjon kan være så mangt. Er det snakk om rusmisbruk? Ung alder? Dårlig forhold til barnefar? Dårlig økonomi? Sykdom? 

Anonymkode: dc489...699

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...