male32 Skrevet 28. desember 2022 #1 Skrevet 28. desember 2022 Kjøpte den i fjor rett etter jul nedpriset halv pris pga dato. La den i fryseren og den har ligget der i et år. Er den trygg å spise?
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #2 Skrevet 28. desember 2022 Hva er utløpsdato? Anonymkode: 541e1...0ee
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #3 Skrevet 28. desember 2022 Jeg har akkurat spist en type rull, som var rå da jeg la den i fryseren rett etter forrige jul. Den kokte jeg, og nå har jeg spist den opp. Så jeg hadde nok spist den ribbensteken. Anonymkode: afc01...7f5 1
Gjest Vetatjegikkevet Skrevet 28. desember 2022 #4 Skrevet 28. desember 2022 Så lenge du frøs den før utløpsdato og den ikke har vært fryst og tint før, er den nok helt trygg. I verste fall er den blitt litt tørr eller har fått en harsk smak fra fettet. Matprat har forøvrig en fin tabell her for å se hvor lenge du kan oppbevare kjøtt i frys uten å redusere kvaliteten: https://www.matprat.no/artikler/oppbevaring-og-holdbarhet/oppbevaring-i-fryser/
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #5 Skrevet 29. desember 2022 Det er helt trygt. Men smaken er nok litt forringet. Særlig svin får en skarpere svinesmak av å ligge fryst lenge, så mulig den er uspiselig for enkelte. Ville derfor laget den opp en hverdag, og ikke satset på denne i et bedre selskap. Anonymkode: b968e...e2f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå