Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Lillelam str. 86 er vel fra 1,5-2 år, så da er den jo litt liten i str hvis din blir 2 år i mars 2023?

Anonymkode: 2a35f...158

Jeg vil ikke si den er liten i størrelsen nei. Han bruker 92-98 i andre klær nå, og har brukt denne dressen siden han brukte 74-80. Bare brettet den litt opp i armer og bein.

Anonymkode: 129ee...346

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns alt funker, men at det er en kjekt med glidelås eller trykk-knapper. Vi har hatt fra Lillelam, Reflex, Nøstebarn og Name it. I de minste størrelsene var alt arvet eller kjøpt brukt. Skulle vi kjøpt nytt, hadde jeg valgt Reflex pga. pris og at det ellers var like bra. 

Til babyen som kom i måndedsskiftet april/mai vi aldri bruk for tykk ulldress (hadde arvet), men vi hadde en tynn fra Lillelam som vi brukte daglig de to første ukene. Jeg syns den varte lenge, det var str. 62, og den var egentlig alt for stor til babyen på 48 cm, men det funket så vidt og den passet fortsatt da høsten kom. Det hadde imidlertid kjentes veldig bortkastet om vi hadde kjøpt en slik ny i str. 50, selv om den hadde passet perfekt og blitt mye brukt i to uker. 

Anonymkode: eb2d2...9ee

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.12.2022 den 22.03):

Det er 40 og 50% på flere av ulldressene til Reflex på Barnas hus nå 😊

Anonymkode: 3fd6c...282

Men sjekk hvor mye ull det er før du kjøper! Kjøpte en bukse med bare 40% ull

Anonymkode: 0dc74...308

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg vil ikke si den er liten i størrelsen nei. Han bruker 92-98 i andre klær nå, og har brukt denne dressen siden han brukte 74-80. Bare brettet den litt opp i armer og bein.

Så han er litt stor for alderen?:)

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Rart hvordan vi får ulike størrelser til å passe babyer med samme størrelse😅Min er snart 9 mnd nå og vokser snart ut av str 74, fikk Lillelam til jul i str 86, og jeg får den på ingen måte på babyen da den er alt for stor nå😅😅😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Rart hvordan vi får ulike størrelser til å passe babyer med samme størrelse😅Min er snart 9 mnd nå og vokser snart ut av str 74, fikk Lillelam til jul i str 86, og jeg får den på ingen måte på babyen da den er alt for stor nå😅😅😅

Kan legge til at babyen ligger 2 ca under snittet på høyde og 1,5 kg over på vekt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Min er 3 mnd og vi bytter til strl 74 nå. Vi fikk en str 68 i Lillelam, men den er litt for stor enda til å brukes og brettes opp :) 

Anonymkode: 1b135...68f

• Nyttig 1
Skrevet

Vi har hatt tynne med glidelås fra joha, Cubus og Lindex. Synes alle funket bra selv om det ikke er de dyreste merkene :) Den fra Lindex har toveis glidelås helt ned på beinet det er praktisk med liten baby. Ville ikke kjøpt tykk ulldress til mars/aprilbaby hvis dere ikke bor uvanlig kaldt sted. Ville styrt unna ikke-trykk-knapper.

Anonymkode: a9d73...fab

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så han er litt stor for alderen?:)

Han er helt perfekt 🙂

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja nei jeg vet ikke. Du får prøve å brette opp armer og bein 😅😅😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Han er helt perfekt 🙂

Ja nei jeg vet ikke. Du får prøve å brette opp armer og bein 😅😅😅

Ja alle babyer er perfekte, lurte bare på om han var over gjennomsnittet😉

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja alle babyer er perfekte, lurte bare på om han var over gjennomsnittet😉

Ja, det er han 👌🏼

Skrevet

Har prøvd Nøstebarn, Lillelam, Kuling og Joha. Egentlig er de fleste ulldressene veldig like, så lenge det er 100% ull og ikke blanding. Det er ikke slik at babyer sliter ut ulldressene sine, liksom. 

Noen ting du kan tenke over er: 

- Merinoull eller ullfleece (her ville jeg valgt merinoull med mindre det er vinterdress, for ullfleece kan bli veldig varmt)

- Knapper eller glidelås (mange synes knapper er fine, men glidelås er mest praktisk, synes jeg)

- Med eller uten hette (med hette kan være fint til bæring, men til vogn/bilstol risikerer du at den blir i veien)

Anonymkode: 43125...ae1

• Nyttig 1
Skrevet

Lillelam med glidelås og Cosilana! Jeg elsker Cosilana ulldressen vår. Med brett for både armer og føtter. Og Lillelam er jeg glad for at jeg valgte den nye med to glidelåser.
Er fornøyd med begge mine.. 
https://www.ohdearbaby.no/brand/cosilana/

for øvrig synes jeg Huttelihut sine Teddy dresser er søte. Kanskje jeg går for den til neste år 😜

Anonymkode: 629c9...f95

Skrevet

Jeg likte ikke Lillelam men det kan være vi var spesielt uheldige, siden så mange er fornøyde. Dressen begynte å nuppe før første vask til og med, barnet vokste veldig fort ut av den men det rakk allikevel å bli hull på den. Så ja.. 

Jeg likte veldig godt dress fra Janus men tror de er vanskelige å få tak i. Men den dressen tålte bruk av 3 barn frem til nå, og massevis av vask, og ingenting skjer med den. 

Nøstebarn er tror jeg best for babyer som ikke ennå bruker vinterdress men bare sovepose. Fordi de er så store og klumpete. Vi hadde den i størrelse 1,5-2 år og den ble ikke mye brukt.

Anonymkode: a9e73...c45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...