Gå til innhold

Hvorfor må visse folk markere gjennom klær at de har passert 30?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser det hele tiden. Er 34 år gammel kvinne.

Jeg har ikke lagt om stilen min etter at jeg fylte 30 og får alltid høre komplimenter om at jeg ser ung ut for alderen. De fleste tror jeg er rundt 24-27. 

Synes mange på min alder ser tragiske og grå ut. De kler seg som gamle bestemødre og bestefedre. 
Menn som er ellers rynkefrie med god hudkvalitet velger å gjemme de rene trekkene sine bak skjegg. 
Kvinner begynner med blomstrede sommerkjoler i duse farger som får dem til å se 20 år eldre ut. 

Jeg har blitt fortalt at jeg burde slutte med hullete jeans. Og sprakende, skrikende farger. 😢

Man er jo bare ung en gang. Hvorfor ikke verdsette ungdommen i stedet for å krampeaktig prøve å se «voksne» ut? 
Hva ønsker folk å oppnå med å bytte ut garderoben sin på 30-årsdagen? 

Her er innslag fra min daglige garderobe som 34-åring. 

50B0EB48-C3E3-4A10-8740-6CDA762517F6.jpeg

2BA73076-ADA1-4088-877D-C3902CBAFD8F.jpeg

9AFFC87D-17C7-4D82-9CF0-D8B77DD10F51.jpeg

D9D534E6-3597-4072-A3D9-B29857FB6F23.jpeg

BFB4B1A2-8084-4CB9-A3EE-837F6CB94556.jpeg

Anonymkode: 67d70...1e3

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forbinder ikke din stil med noen spesiell alder, det er bare en stil. 

Anonymkode: aa990...31b

• Liker 47
Skrevet

Du kan beholde din garderobe, også beholder jeg min med plagg av kashmir, ull, lin og bomull fra merker som Roland Mouret, Chloe osv. :)

To each their own.

Anonymkode: c7969...55f

• Liker 37
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Intet annet enn tacky og trashy... Forøvrig interessant å se hvem som skjuler seg bak profilene her på Kvinneguiden så man har en viss idè om hvem brukerne er. 

Anonymkode: f0218...857

• Liker 18
  • Nyttig 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Intet annet enn tacky og trashy... Forøvrig interessant å se hvem som skjuler seg bak profilene her på Kvinneguiden så man har en viss idè om hvem brukerne er. 

Anonymkode: f0218...857

Du har rett til din mening. 

Skrevet

Jeg er over 30. Jeg går mye med blomstrete kjoler i duse farger om sommeren, men det er jo fordi jeg liker det, ikke for å prøve å se mer voksen ut. Om vinteren bryr jeg meg ikke så mye da jeg er mest opptatt av å ikke fryse. Har også blomstrete gardiner i vinduene om våren og sommeren. Tantete stil, men jeg elsker det.

Anonymkode: af156...8c5

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er ikke enig med deg i det du skriver om mennesker over 30 år og deres stil - jeg ser virkelig ikke mange med denne såkalte "bestemor/far-stilen". 

Og din stil, nu vel - ditt eget valg, akkurat som alle andre fint kan ta sine valg.

• Liker 13
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg ser det hele tiden. Er 34 år gammel kvinne.

Jeg har ikke lagt om stilen min etter at jeg fylte 30 og får alltid høre komplimenter om at jeg ser ung ut for alderen. De fleste tror jeg er rundt 24-27. 

Synes mange på min alder ser tragiske og grå ut. De kler seg som gamle bestemødre og bestefedre. 
Menn som er ellers rynkefrie med god hudkvalitet velger å gjemme de rene trekkene sine bak skjegg. 
Kvinner begynner med blomstrede sommerkjoler i duse farger som får dem til å se 20 år eldre ut. 

Jeg har blitt fortalt at jeg burde slutte med hullete jeans. Og sprakende, skrikende farger. 😢

Man er jo bare ung en gang. Hvorfor ikke verdsette ungdommen i stedet for å krampeaktig prøve å se «voksne» ut? 
Hva ønsker folk å oppnå med å bytte ut garderoben sin på 30-årsdagen? 

Her er innslag fra min daglige garderobe som 34-åring. 

50B0EB48-C3E3-4A10-8740-6CDA762517F6.jpeg

2BA73076-ADA1-4088-877D-C3902CBAFD8F.jpeg

9AFFC87D-17C7-4D82-9CF0-D8B77DD10F51.jpeg

D9D534E6-3597-4072-A3D9-B29857FB6F23.jpeg

BFB4B1A2-8084-4CB9-A3EE-837F6CB94556.jpeg

Det der er bare stygt, uansett alder

Anonymkode: 7fdf5...6c9

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Folk må få gå i de de vil, men ærlig talt, det var ikke alt på disse bildene som var så veldig typisk ungdommelig?

Det er vel egentlig kun antrekket på bilde nr. 2 jeg ville ha betraktet som "ungt".

Cardiganen på det siste bildet og hele antrekket på nest siste bilde ville jeg ha tenkt som typisk for en 60-åring som vil kle seg litt "artig" og "festlig".

Skrevet

Jeg er 35 og synes det er litt vanskelig. Kler jeg meg for ungt er det tacky, mer modent og så er det kjærring-stil😆 Og alle har jo ulike meninger på hva som er hva... Kan ikke vinne! Så jeg gir faen😃 Skjønt jeg er veldig glad i litt tidløs, klassisk feminin stil, så forhåpentligvis går jeg under radaren til de fleste:)

Anonymkode: 0ba89...9f7

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Folk som KAN kle seg, ser bra ut uansett stil. 

Jeg er litt mer utslitt høne med bustete fjærpryd. Noen dager nailer jeg alt. Andre dager skulle man tro jeg ikke visste opp/ned på hverken meg selv eller klærne jeg eier. 

På en god dag må jeg vise leg. En dårlig dag ville nok polansatte ringt gamlehjemmet for å høre om de savnet en pasient. 

• Liker 10
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Mamma på 67 har lik jakke som på siste bilde og blusen på nest siste bilde. Hun blir nok gla når jeg forteller at hun kler seg ungt 🤣 

Anonymkode: 7c9ec...d9c

• Liker 25
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Skrevet

Hadde du ikke skrevet alderen din ville jeg tenkt 50 år+ med den stilen.

Anonymkode: 09cad...84b

• Liker 37
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg kunne ikke ha gått sånn kledd i min jobb, det hadde ikke gått i mange jobber. 
Er nødt til å være konservativt kledd

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Shit folk er kjipe ass. Trenger ikke vente lenge før mobberne popper opp som paddehatter. 

Anonymkode: 3be3f...bfb

• Liker 8
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)

Fordi et liv med barn, gjør at jeg prioriterer annerledes både i stil og komfort. Kanskje jeg kler meg kjerring, men hvis ikke jeg bryr meg, bør ikke andre gjøre det heller…

Endret av MøllersTran
  • Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Shit folk er kjipe ass. Trenger ikke vente lenge før mobberne popper opp som paddehatter. 

Da regner jeg med at du tenker like mye på TS som egentlig mobber en helt gruppe mennesker over 30 år fordi de har for kjedelig stil etter hennes smak?

• Liker 28
  • Hjerte 1
Skrevet

Tacky =  Ekstremt dype utringninger så puppene nesten detter ut og korsetter som snøres.

Mannfolk med så utslitte sykkelshortser at stellet nesten er synlig.

Lost Touch With Time = Tunika og tights.

Vet ikke hvor du er? Allværsklær, fjellstøvler og turbukse på kontoret. Sånn i tilfelle istiden skulle inntreffe når du er på jobb.

Tantete stil = Misforstått størrelse og fasong. Klærne er litt for uformelig og gjerne en størrelse for stor eller for liten. 

Velkledd = kledd for anledningen og med klær som sitter pent, i rett størrelse, i farger som kler deg og som er rene og ikke krøllete.

Anonymkode: 7bd82...33b

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Teatrica skrev (Akkurat nå):

Da regner jeg med at du tenker like mye på TS som egentlig mobber en helt gruppe mennesker over 30 år fordi de har for kjedelig stil etter hennes smak?

Jepp. Trenger ikke bekymre deg. Hun er under paraplyen hun og. Alle skal med👍

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Du kan beholde din garderobe, også beholder jeg min med plagg av kashmir, ull, lin og bomull fra merker som Roland Mouret, Chloe osv. :)

To each their own.

Anonymkode: c7969...55f

Gjesp :)

Anonymkode: 4585b...8b4

• Liker 6
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...