Gå til innhold

Er det vanlig- fotografering Faddere og forskjellsbehandling

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 3 uker siden var jeg fadder, det var en rolle jeg gladelig tok på meg fordi det barnet betyr mye for meg. Det var meg og en fadder til som er nevøen til barnets far.

Men jeg må bare spørre om det er meg som sitter igjen med en idiotisk følelse eller hva det er. Jeg har prøvd å prate med de men oppnår ikke noe svar.

Den dagen var fantastisk og vi koste oss før Kirken, det ble jeg som kledde på barnet av ulike årsaker og det var også vi som kjørte de den dagen. Jeg hadde laget maten, kakene, vært med å pynte lokalet og ja i det hele vært svært involvert.  Dåpsdagen kommer og vi går opp med barnet og så klart tas det bilder, men av en eller annen grunn havner jeg lang vekk fra de og blir ikke med på bilde fra selve dåps delen.

Så når vi skal ta bilder utenfor så gis barnet til den andre fadderen og mange bilder tas men når jeg skal være med så avsluttes fotoseansen.

Og sånn går det hele kvelden, jeg var alene da mannen min ble kalt ut til en operasjon så jeg måtte reise alene. Og jeg følte meg skikkelig utenfor. Jeg ba om å få tatt et bilde av meg og familien men ikke en dritt.

Under talen til far trekkes kun den andre fadderen frem, hvor viktig det er og flott at han tok på seg rollen. Ikke et kløyva ord om min innsats.

Jeg kjenner at jeg ble litt lei meg.

Anonymkode: 3749d...dd7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke i familie (men typ venninne av mor?) og en del eldre enn den andre fadderen? Hvis jeg har rett i dette, så handler det nok om at de fleste som er til stede er i familie og naturlig nok er mer opptatt av egen familie. Det er også lettere å fokusere på de man kjenner best. Hvis du er en voksen kvinne på 30 år, og den andre fadderen er en ung gutt på 18 år, så er det så klart mer imponerende at han tar på seg en slik oppgave. 

Anonymkode: a884a...c57

Skrevet (endret)

Det er jo litt merkelig at de ikke tok bilde av dåpsbarnet og alle fadderne ilag (syns jeg iallefall). Ellers synes jeg også det er rart at det bare var 2 faddere, men kan hende det er normalt andre steder, her jeg bor er det som regel 4-6 faddere

Men tenker også at du skal tenke at du ble valgt som fadder noe som er fint i seg selv. Er det første barnet deres såfall kan dagen ha blitt litt overveldende for de og at det er derfor. 

Endret av Curiousine
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du er ikke i familie (men typ venninne av mor?) og en del eldre enn den andre fadderen? Hvis jeg har rett i dette, så handler det nok om at de fleste som er til stede er i familie og naturlig nok er mer opptatt av egen familie. Det er også lettere å fokusere på de man kjenner best. Hvis du er en voksen kvinne på 30 år, og den andre fadderen er en ung gutt på 18 år, så er det så klart mer imponerende at han tar på seg en slik oppgave. 

Kan godt være ab er inne på noe her! Samtidig tenker jeg at det er elendig av foreldrene å ikke aktivt hente inn fadderen til bilder, taler og lignende! Vi skal snart døpe sønnen vår og fadderne blir en sentral del av dagen med hedersplass ved hovedbordet (de sitter faktisk nærmere dåpsbarnet enn besteforeldrene). Synes det er flott at de tar på seg oppgaven og det skal de ha igjen for!

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Feil svar 

Endret av Togpendler
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg er faktisk på alder med den andre fadderen. Vi har faktisk studert sammen. Og mor ser på meg som sin søster da hun ikke har familie her.

Anonymkode: 3749d...dd7

AnonymBruker
Skrevet

Vel, jeg har vært i den andre fadderen sine sko og det var også ganske ubehagelig :S

Vi var 2 faddere til barnet. Det var meg (kusine til mor) og en av hennes venninner.

Jeg var veldig ung (tror jeg var 16 år) og måtte holde denne ungen på alle bilder + at de pratet nesten mer om meg i talene enn de pratet om ungen. Jeg tror ikke engang jeg ble spurt om å være fadder, det ble liksom bare tatt som en selvfølge. 

Den andre fadderen ble ikke nevnt med et ord og hun stod BAK besteforeldrene til barnet på alle bildene. Det var rett og slett skikkelig ubehagelig.

Jeg vet ikke hvorfor det ble sånn og jeg har tenkt på dette i mange år etterpå. Det er rett og slett fryktelig dårlig gjort og jeg endte opp med å brenne de fleste bildene jeg hadde i peisen noen år senere. 

Det skal sies at både jeg og den andre fadderen har vært veldig delaktig i barnets liv og han er veldig klar over at hun også er fadderen hans, så det hadde på en måte ikke noe å si i ettertid selv om det var veldig kjipt der og da. 

Anonymkode: 62e04...731

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...