AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #1 Skrevet 28. desember 2022 Er det sånn at det er forskjellige typer folk som flytter til Oslo vest enn Bærum øst? Jeg vet jo at det er STORE områder, men søsteren min (Oslo vest) mener at det er mer merkepress og strebete folk der. Au-pairer. At de er mer karrieremasete (inkl.finans) der, mens i Bærum øst er det mer idrett, dugnad, trygge solide jobber. Ingen FrPere, men at nesten alle har høyere utdanning? Damer i full jobb og ikke au-pairer. Vi er på flyttefot, så hvis hun har 50% er det jo ganske stor forskjell! Anonymkode: 9fe38...f53
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #2 Skrevet 28. desember 2022 Synes det det var litt forenklet. Bor på Oslo vest og det er jo enorme variasjoner. I Bærum øst er de veldig familieorienterte er min erfaring. Mange har tre barn og er veldig aktive. Og damene jobber ja! Vi har blokker på Oslo vest også og helt vanlige yrker… Anonymkode: 9fe38...f53 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #3 Skrevet 28. desember 2022 50% Høyre i Bærum øst i hvert fall, men riktig at FrP ikke oppleves som stuerent/anstendig. Betyr det noe for om du vil flytte dit? Anonymkode: 9fe38...f53
Tomas77 Skrevet 28. desember 2022 #4 Skrevet 28. desember 2022 Det er blokker i Bærum øst også. Østerås er f.eks et svært blokkområde. Mye likt mellom Oslo Vest og Bærum øst. Bærum har langt bedre kommunale tjenester men de tilhører Vestre Viken HF, slikt spiller også inn. 2
Firefine Skrevet 28. desember 2022 #5 Skrevet 28. desember 2022 Tror de mest ‘karikerte’ stedene som Holmenkollen og Vinderen er litt som Snarøya i Bærum. Bor i Bærum så litt inhabil, men kjenner igjen den med idrett og arbeidende mødre i Bærum øst. Tror det er området i Norge med høyest andel høyere utdanning. Ressurssterke foreldre stort sett overalt. 2
Tomas77 Skrevet 28. desember 2022 #6 Skrevet 28. desember 2022 4 minutter siden, Firefine said: Tror de mest ‘karikerte’ stedene som Holmenkollen og Vinderen er litt som Snarøya i Bærum. Bor i Bærum så litt inhabil, men kjenner igjen den med idrett og arbeidende mødre i Bærum øst. Tror det er området i Norge med høyest andel høyere utdanning. Ressurssterke foreldre stort sett overalt. Det området med høyest gjennomsnittlig utdanning er faktisk Ås kommune i Follo pga stort universitet i liten kommune men Bærum er nummer to ja.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #7 Skrevet 28. desember 2022 Tomas77 skrev (9 minutter siden): Det området med høyest gjennomsnittlig utdanning er faktisk Ås kommune i Follo pga stort universitet i liten kommune men Bærum er nummer to ja. Så kult! Men Bærum er stort med 120.000, så store forskjeller. Bærum øst (Jar, Stabekk m.v.) er SVÆRT velutdannet. Anonymkode: 9fe38...f53 1
Tomas77 Skrevet 28. desember 2022 #8 Skrevet 28. desember 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Så kult! Men Bærum er stort med 120.000, så store forskjeller. Bærum øst (Jar, Stabekk m.v.) er SVÆRT velutdannet. Anonymkode: 9fe38...f53 Veldig klar over det, vokst opp i Bærum øst selv. Det var ikke mange på skolen som ikke hadde foreldre med høyere utdanning. 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #9 Skrevet 29. desember 2022 Jeg vurderer innimellom å flykte til Bærum pga gode kommunale tjenester😁Er syk og alene, og vil nok på sikt trenge BPA eller noe form for støtte. Men måtte leid da🤨Spørst om jeg ikke hadde blitt enda mer ensom blant kaksene😆 Anonymkode: 154a6...077
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #10 Skrevet 4. januar 2023 Mange i Bærum Øst (Jar og Stabekk) som har aupair når barna er små. Alle mødrene jobber, vet ikke om noen som er hjemmeværende, og vi kjenner til mange i og med vi har 3 skolebarn. Uansett fint og trygt sted å vokse opp. Anonymkode: cb613...9c7
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #11 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 28.12.2022 den 21.17): Er det sånn at det er forskjellige typer folk som flytter til Oslo vest enn Bærum øst? Jeg vet jo at det er STORE områder, men søsteren min (Oslo vest) mener at det er mer merkepress og strebete folk der. Au-pairer. At de er mer karrieremasete (inkl.finans) der, mens i Bærum øst er det mer idrett, dugnad, trygge solide jobber. Ingen FrPere, men at nesten alle har høyere utdanning? Damer i full jobb og ikke au-pairer. Vi er på flyttefot, så hvis hun har 50% er det jo ganske stor forskjell! Anonymkode: 9fe38...f53 Hvorfor akkurat frp? Fins nok av verre partier folk kan stemme på. Anonymkode: c7653...642
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå