Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde dere reist fra baby for å dra i utdrikningslag hvor det er nødvendig med en overnatting på grunn av avstand?

Jeg har ei som blir 2 mnd rundt den tiden, og jeg har virkelig ikke lyst til å reise fra henne selv om hun blir godt tatt vare på av pappaen (flaskebaby, og min første). Føler jo på en måte at jeg svikter venninna mi, men samtidig veg jeg ikke hvor mye jeg vil kose meg når jeg bare vil hjem til lille 😶 

Anonymkode: 91a6f...2e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke klart det eller ønsket det. Jeg var borte tre timer da jeg hadde seksukers kontroll og syntes jeg hadde vært borte leeenge😅 Det syntes baby også og ville bare være i armene mine resten av dagen og natta. 

Andre har det kanskje annerledes🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 44616...435

• Liker 3
Skrevet

Ikkje mogleg at far blir med og er i nærleiken, på hotell e.l? 😊 Eg hadde aldri reist vekk så lenge og langt frå baby når hn kun er 2 mnd.. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg personlig hadde ikke gjort det. Min er 10 mnd og jeg føler meg ikke klar for å være borte over natta helt ennå. Du svikter ikke hvis du ikke vil, alle har forståelse for at en med så liten baby ikke kan reise bort. Du må kjenne på selv hva du synes er ok og om du tror baby synes det er ok. Min var for avhengig av meg når hun var 2 mnd men har venner som har vært borte tidlig.

Anonymkode: a9456...a6b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
RockyRose skrev (1 minutt siden):

Ikkje mogleg at far blir med og er i nærleiken, på hotell e.l? 😊 Eg hadde aldri reist vekk så lenge og langt frå baby når hn kun er 2 mnd.. 

nei vi har ikke mulighet til det dessverre, ellers hadde det helt klart vært en god løsning. 

Skrevet

Nei det hadde jeg ikke gjort. Og om jeg hadde vært bruden, hadde jeg forstått veldig godt om du valgte å ikke bli med! 

Anonymkode: 01546...501

• Liker 2
Skrevet

Vi var i bryllup da baby var 6 uker. Baby overnattet hos farmor, gikk helt fint.

Anonymkode: 74faf...142

• Liker 3
Skrevet

Bli hjemme! Høres ut som du ikke ønsker å reise fra baby, og det forstår jeg veldig godt! Det gjør nok bruden også.

vår vennegjeng planlegger tur, og der er det vi og ikke foreldrene som er mer på at de sikkert ikke blir med fordi ungen bare er 10mnd da. Så at du blir hjemme med en 2mnd gammel baby er hvertfall forståelig!

Anonymkode: 8f8dd...0c7

• Liker 2
Skrevet

Jeg og bf var borte fra babyen vår i litt over ett døgn. Vi hadde en lenge planlagt fest og babyen var hos hans familie som bodde 200 meter bort i gata fra oss. Det gikk helt strålende for både baby og oss. Babyen var da 3 uker og fikk mme.

• Liker 2
Skrevet

Aldri i livet. Barnets beste er å være med hovedomsorgspersonen sin, i de fleste tilfeller altså mor. Far tar sikkert godt vare på barnet, men tenk på hvordan barnet føler det.

Naboene her reiste fra sin 3-mnd sønn for å delta i bryllup en langhelg. Barnet gråt og gråt, selv om barnet var med sin farmor. De er altfor små. 

Anonymkode: 53d51...5b2

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hadde dere reist fra baby for å dra i utdrikningslag hvor det er nødvendig med en overnatting på grunn av avstand?

Jeg har ei som blir 2 mnd rundt den tiden, og jeg har virkelig ikke lyst til å reise fra henne selv om hun blir godt tatt vare på av pappaen (flaskebaby, og min første). Føler jo på en måte at jeg svikter venninna mi, men samtidig veg jeg ikke hvor mye jeg vil kose meg når jeg bare vil hjem til lille 😶 

Nei. Hadde ikke vurdert det engang. 

Anonymkode: 38250...49c

• Liker 3
Skrevet

Hadde ikke vært aktuelt! 

• Liker 2
Skrevet

Hva er dere egentlig redd for at skal skje om dere er borte fra babyen noen timer? Babyen vil ikke få traumer av det og iallefall ikke om det er sammen med barnefar som den er kjent med.

• Liker 1
Skrevet
Eva-Lena skrev (Akkurat nå):

Hva er dere egentlig redd for at skal skje om dere er borte fra babyen noen timer? Babyen vil ikke få traumer av det og iallefall ikke om det er sammen med barnefar som den er kjent med.

Det er ikke det at jeg er redd for at noe skal skje. Det går mer på at jeg ikke føler meg klar for å være borte fra tidlig lørdag til sent på søndag. 

Skrevet
Eva-Lena skrev (Akkurat nå):

Hva faen 😆😕

Babyen er altfor liten, og avogtil strekker ikke denne "barnefar" til når det kun er mamma som gjelder, uansett hvor flink han måtte være til å bidra i hverdagen.

Hadde ikke vært aktuelt, synes ikke man skal reise bort med mindre liv eller helse står på spill, men det er sånn jeg er.

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
Eva-Lena skrev (1 minutt siden):

Det er ikke «noen timer» men med overnatting. Personlig ser jeg virkelig ikke behovet for å reise bort fra en så liten baby. Jeg har valgt å få barn, å da ofrer man andre ting, spesielt den første tiden. Jeg ønsker å være tilstede for barna mine, og når de bare er noen uker og mnd gammel behøver de primæromsorgspersonen(e). 
Det er vel heller ikke anbefalt å være borte så lenge fra en 2 mnd gammel baby heller. 

• Liker 3
Skrevet

For meg hadde det ikke vært noe problem så lenge de var med pappaen, for våre har vært like trygge på pappaen som på meg helt fra start. Hadde derimot ikke brukt noen andre enn oss så tidlig.

Anonymkode: d5f05...990

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er ikke det at jeg er redd for at noe skal skje. Det går mer på at jeg ikke føler meg klar for å være borte fra tidlig lørdag til sent på søndag. 

mingus skrev (3 minutter siden):

Hva faen 😆😕

Babyen er altfor liten, og avogtil strekker ikke denne "barnefar" til når det kun er mamma som gjelder, uansett hvor flink han måtte være til å bidra i hverdagen.

Hadde ikke vært aktuelt, synes ikke man skal reise bort med mindre liv eller helse står på spill, men det er sånn jeg er.

Jeg kan forstå at dere ikke er klare for det, men baby har ikke vondt av det. 

I feks USA har de knappe 12 uker permisjon fra jobb og de barna klarer seg. Jeg hadde ikke reagert om noen ikke kunne komme i mitt utdrikningslag eller andre tilstelninger pga baby. Jeg ville forstått det.
Det jeg reagerer på er at så mange sier babyen er for liten til det. 
Jeg er ikke ute etter å henge noen fordi de ikke føler for å være borte fra babyen. Folk bestemmer selv.

Skrevet
Eva-Lena skrev (1 minutt siden):

Jeg kan forstå at dere ikke er klare for det, men baby har ikke vondt av det. 

I feks USA har de knappe 12 uker permisjon fra jobb og de barna klarer seg. Jeg hadde ikke reagert om noen ikke kunne komme i mitt utdrikningslag eller andre tilstelninger pga baby. Jeg ville forstått det.
Det jeg reagerer på er at så mange sier babyen er for liten til det. 
Jeg er ikke ute etter å henge noen fordi de ikke føler for å være borte fra babyen. Folk bestemmer selv.

De barna klarer seg? Har du en statistikk på det ift kriminalitet , rusmisbruk, psykiske lidelser og tilknyting til andre? I Danmark kan barna begynne i barnehage når de er 6 mnd, det er ikke dermed sagt at det er sunt!

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er helt opp til deg. Du vil få mange svar her basert på egne følelser. Du må finne ut hva som fungerer for deg. Det er ikke noen rett eller galt. Om det ikke føles greit ut, da gjør du det ikke. Jeg hadde ikke hatt noen problem med det selv :) Far er vel så mye omsorgsperson her som meg. 

Anonymkode: fa386...59e

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...