Gå til innhold

Lønn i desember på forskudd + skattekort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi får alltid lønn 10. hver måned men arbeidsgiver skal av en eller annen grunn utbetale januarlønna på forskudd, siste dagen i måneden, altså 30/12. Har ikke endret det nye skattekortet som kom i desember, er det dette de da bruker siden det er forskudd på januarlønn? 🤔 Det nye skattekortet var helt på bærtur men har ikke rukket å sette meg ned å korrigere det enda. Tenkte jeg hadde litt tid på meg men så skal plutselig lønna komme før. Noen som vet?

Anonymkode: bf8ec...f7b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis den utbetales i 2022 skal de bruke skattekortet for 2022. Men om de faktisk gjør det er jo en annen sak. 

Anonymkode: a85d8...21a

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvis den utbetales i 2022 skal de bruke skattekortet for 2022. Men om de faktisk gjør det er jo en annen sak. 

Anonymkode: a85d8...21a

Hmm ja.. de bruker vel det skattekortet de allerede har for 2022? 🤔

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hmm ja.. de bruker vel det skattekortet de allerede har for 2022? 🤔

Ja.

Anonymkode: 01970...720

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vi får alltid lønn 10. hver måned men arbeidsgiver skal av en eller annen grunn utbetale januarlønna på forskudd, siste dagen i måneden, altså 30/12. Har ikke endret det nye skattekortet som kom i desember, er det dette de da bruker siden det er forskudd på januarlønn? 🤔 Det nye skattekortet var helt på bærtur men har ikke rukket å sette meg ned å korrigere det enda. Tenkte jeg hadde litt tid på meg men så skal plutselig lønna komme før. Noen som vet?

Det hørtes rart ut. Sikker på at det ikke er en desember 2-kjøring, med siste rest av refusjoner, reiseregninger, overtid etc?

Skrevet
Glitnir skrev (9 timer siden):

Det hørtes rart ut. Sikker på at det ikke er en desember 2-kjøring, med siste rest av refusjoner, reiseregninger, overtid etc?

Tipper de har timelønn, så det de får den 10. gjelder måneden før. Da vil man gjerne gjøre opp 2022 i 2022.

Anonymkode: b6718...739

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...