AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #1 Del Skrevet 28. desember 2022 Mine foreldre er 84 år og minstepensjonister. De må flytte fra sin enebolig pga dårlig helse. Min rike bror har en leilighet stående, som han ikke bor i. Den har han tilbudt mine foreldre å leie for markedspris. Det vil si høy pris, ettersom det er i en by. Dette er foreldre som har hjulpet meg og min bror i alle år, også økonomisk, det de har kunnet. Hadde det vært meg, ville jeg latt mine foreldre bo litt rimeligere, slik at de slapp å bekymre seg for husleien. Men det er kanskje bare meg? Min bror er det man kan kalle rik, han er investor og har mange boliger og leiligheter. Nylig arvet flere millioner penger også. Jeg mener han er gjerrig, hva tenker dere? Anonymkode: b136c...26e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
barbert marsvin Skrevet 28. desember 2022 #2 Del Skrevet 28. desember 2022 Syntes de kunne fått leid til selvkost. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #3 Del Skrevet 28. desember 2022 Han er gjerrig. Tjene profitt på sine egne foreldre, smakløst. Anonymkode: abf9a...5f6 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #4 Del Skrevet 28. desember 2022 barbert marsvin skrev (3 minutter siden): Syntes de kunne fått leid til selvkost. Ja, eller noe midt imellom selvkost og markedspris? Er altså ikke bare jeg som tenker sånn? TS Anonymkode: b136c...26e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #5 Del Skrevet 28. desember 2022 Enig med deg, han er gjerrig og utakknemlig og hvis dere har ett vanlig søsken forhold hadde jeg fortalt ham akkurat hva jeg synes om det... Anonymkode: 0721c...461 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 28. desember 2022 #6 Del Skrevet 28. desember 2022 (endret) Hadde jeg vært i hans sko, hadde jeg latt dem leie den for selvkost, dvs fellesutgiftene til sameiet/borettslaget, og ikke noe ekstra i gevinst i min lomme. Han er grisk som forlanger penger i gevinst fra sine egne gamle foreldre. Endret 28. desember 2022 av Million 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #7 Del Skrevet 28. desember 2022 Hvem arvet han flere millioner fra? Har de da solgt huset sitt og har penger til leien? Isåfall er det «din» arv han tar av. Anonymkode: f11a2...272 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 28. desember 2022 #8 Del Skrevet 28. desember 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja, eller noe midt imellom selvkost og markedspris? Er altså ikke bare jeg som tenker sånn? TS Anonymkode: b136c...26e Først ville jeg sjekket om denne leiligheten oppfyller kriteriene de har (størrelse/pris/utsikt/nabolag/parkering/ kollektivtrafikk/butikker i nærheten osv). Om det ikke er rett leilighet ville jeg hjulpet dem med å finne noe bedre. Om det er rett leilighet, og man ikke kan finne noe bedre til en lavere pris, er det jo bedre de betaler til familie en til en fremmed? Men jeg ville nok nevnt det for min bror at jeg mener han burde vurdere en litt bedre pris til sine foreldre, 10% ned er nå en start... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #9 Del Skrevet 28. desember 2022 Dersom foreldrene dine må leie til markedspris så står de jo fritt til å finne seg en annen, mer passende leilighet. For din bror er det jo et tap å leie ut til redusert pris vs. å gi «familierabatt» til foreldrene deres, men dette er jo et tap de fleste ville ha tatt dersom de hadde hatt råd til det. Dersom foreldrene dine har solgt huset, hvorfor kjøper de seg ikke en leilighet? Dersom disse millionene i arv du snakker om er forskudd på arv fra dine foreldre så vil jeg si at din brors krav om markedspris er særs usmakelig, i og med at dette forskuddet er årsaken til at foreldrene ikke kan kjøpe seg en leilighet. MEN; Du kan ikke tvinge broren din til å la foreldrene deres bo der billigere, og dersom han mener at han da vil ta hele merkostnaden ved å huse foreldrene deres så har han jo rett i det (jeg antar da at samtlige søsken har fått forskudd på arv) Så det er ikke noe det er verdt å lage familiefeide for, men dersom foreldrene deres har dårlig råd så kunne du jo ha snakket med broren din om at dere begge/samtlige søsken spytter i litt for husvære til deres foreldre (eks. han reduserer leia med 1000 kr, du spytter inn 1000 kr i mnd og de evt. øvrige søsknene gjør det samme) Det er ikke gitt at broren din skal stå for hele tapet/kostnaden kun fordi han har gjort det bra (selv om de fleste nok ville ha gjort akkurat det i hans situasjon) Anonymkode: 9084e...c7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #10 Del Skrevet 28. desember 2022 Ja, han er gjerrig. Men de står også fritt til å leie av noen andre. Anonymkode: 1f8e3...d04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #11 Del Skrevet 28. desember 2022 Hjelp foreldrene dine med å finne en billigere leilighet, så kan bror sitte der med sin tomme. Anonymkode: f56b1...2a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neix4 Skrevet 28. desember 2022 #12 Del Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mine foreldre er 84 år og minstepensjonister. De må flytte fra sin enebolig pga dårlig helse. Min rike bror har en leilighet stående, som han ikke bor i. Den har han tilbudt mine foreldre å leie for markedspris. Det vil si høy pris, ettersom det er i en by. Dette er foreldre som har hjulpet meg og min bror i alle år, også økonomisk, det de har kunnet. Hadde det vært meg, ville jeg latt mine foreldre bo litt rimeligere, slik at de slapp å bekymre seg for husleien. Men det er kanskje bare meg? Min bror er det man kan kalle rik, han er investor og har mange boliger og leiligheter. Nylig arvet flere millioner penger også. Jeg mener han er gjerrig, hva tenker dere? Anonymkode: b136c...26e Da får du kjøpe noe og leie ut til de selv da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå