Gå til innhold

Psykisk hjelp fort?? Hvor og hvordan??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slitt i mange år men nå velter glasset mitt. Kort fortalt; traumer fra mishandling i barndommen (fysisk og psykisk), fraværende men manipulerende far, narsissistisk mor, stefar som forlot meg, spiseforstyrrelser, ensomhet, angst… ingen glede i livet, vil slutte på jobb og slutte på studiet.

har vurdert å få hjelp lenge men er så dyrt med psykolog.. har ikke råd til 1000kr timen (og det er billig)..

noen tilbud der ute med kort ventetid og noe lavere pris? Holder ikke ut mer

Anonymkode: 99855...187

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fastlege -> henvisning
Akutt: Legevakt eller 113

Anonymkode: 74b28...e9f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Sjekk om det er rask psykisk helsehjelp i din kommune.

Flere forsikringer på jobb kan dekke psykologhjelp, sjekk det ut.

Anonymkode: ee9b3...6f5

• Liker 1
Skrevet

Jeg var veldig syk til den grad at livet "raknet" for noen år tilbake. Fikk da en generell henvisning fra fastlege og en liste med privatpraktiserende psykologer med offentlig avtale (betaler da kun egenandel på noe og 300kr). Da fikk jeg snakket med noen psykologer om min situasjon, og de fleste vil klare å presse deg inn dersom de opplever situasjonen som akutt. Jeg fikk komme til etter en liten uke. Jeg var også preget av en utfordrende barndom, angst og depressive perioder. 

Nå har jeg igjen måttet be om hjelp og skal begynne på depresjonsmestringskurs og ett kurs til i regi av "rask psykisk helse" i kommunen. 

Anbefaler deg å google navnet på kommunen og "lavterskel psykisk helse". Uansett vil det være lurt å kontakte fastlegen. De kan nok også hjelpe deg med å søke om plass ved de tilbudene som er. 

Anonymkode: b9059...aed

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Er du student, så kan det være tilbud om helsehjelp og psykolog via studiestedet/samskipnaden/studentforening.

Anonymkode: 7d29b...39d

Skrevet

Kommunens lavterskel tilbud er gratis, og du trenger ikke at legen henviser deg, men søker selv fra kommunens side. 

Anonymkode: f1059...c39

Skrevet

Hvis du får en akuttime hos fastlegen burde dere greie å finne ut av noe som kan hjelpe deg både på kort og lang sikt.

Anonymkode: 8f25f...292

Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. 

Med vennlig hilsen Christina82

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...