Gå til innhold

Tips til fine blomster osv å plante i hagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst å få en fin og fargerik hage til sommeren! 
Noen som vet om noen "enkle" blomster å plante? Å som ellers har noen tips?  
Noen fine pyntegjenstander jeg kan sette opp osv? Jeg har litt lyst på en "wow effekt" i hagen. 
Jeg har to bed, men har plantet masse lavendel der for to år siden for å gjøre det enkelt. Lukter veldig godt når jeg går forbi da. 

Jeg har gule klatreroser, men synes ikke dem er så pene egentlig. Synes dem visner fort. Noen måte å holde dem friske og fine på lenger? 

Skrevet

Syriner, roser og peoner. Vi har en diger benk med roser som vokser nedover den ene fjellsiden som vi har på eiendommen.

Skrevet
Honey Dew skrev (1 time siden):

Syriner, roser og peoner. Vi har en diger benk med roser som vokser nedover den ene fjellsiden som vi har på eiendommen.

Hørtes vakkert ut! Har du bilde av det ? 🌸

Skrevet

Finn ut hvilken herdighetssone du bor i og ta deg en tur til nærmeste gartneri når faren for nattefrost er over.  Der har de stauder (blomster som kommer opp hvert år) som passer hos deg.  Det finnes også massevis av hageblogger hvor du kan få tips og kunnskaper.  

Så kan du også plante frø inne nå, og plante ut i hagen senere.  Eller så direkte i bedet når frostfritt.  Masse å velge mellom.  Blomkarse er enkelt og fargerikt. 

Skrevet

Dahlia - lang blomstring og masse forskjellige farger og kombinasjoner. De tåler riktignok ikke frost, så knollene må graves opp og oppbevares frostfritt til våren. 

Anonymkode: 9210d...ae0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...