Gå til innhold

Har du fortsatt PC hjemme?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her i huset er det tre-fire bærbare PC-er. Én brukes først og fremst til Zoom, én står i studio og én er generell.

Den fjerde er pakket vekk. Har også nettbrett. Liker ikke å bruke mobilen til nett-ting.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Jeg har stasjonær pc hjemme 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mange sier de klarer seg med kun en telefon. Hvordan de gjør det fortstår jeg ikke, men nok om det. Har du (fortsatt) PC hjemme?

Anonymkode: 4d3a1...8b8

Familie på tre.

Vi har hver vår mobil, én iPad, en MacBook air, en gaming-pc og pc til redigering av bilder. 

jeg kunne strengt tatt klart meg uten MacBook-en min, men det er veldig mye kjekkere å sitte med et tastatur når man skriver på forum, ser nett-tv og lignende. 

Anonymkode: d6037...28f

Skrevet

Og de uten pc vil typisk ikke klikke seg inn på tråder som dette.

Anonymkode: 4e1d3...a7e

Skrevet

Ja, jeg har en gaming-pc, stasjonær, med tre skjermer. Laptop blir for lite for meg. 

Har en laptop også, men den er permanent koblet til TV'n så vi ser Netflix, Viaplay og andre streamingserier og filmer derifra. Mobil bruker jeg stort sett bare på kvelden etter jeg har lagt meg, for å sjekke FB og sette på alarmen. (Sånn bortsett fra sms og som telefon). 

Jeg har "klumpefingre" på mobil så jeg liker best å sitte ved pc-n og stort og fint tastatur, der jeg skriver like fort som jeg prater. 

• Liker 2
Skrevet

Ja, 2 laptoper, en til jobb og en til personlig bruk og studie (holder på med en master). 

Anonymkode: ccedc...7ec

Skrevet
ElectricScum skrev (1 time siden):

Jepp! Stasjonær PC med fysisk tilkobling til nettverk. Hadde ikke klart meg uten

Jeg levde uten internett fra 2005 til 2014.
Når jeg endelig gikk online igjen, innså jeg hvor ignorant og udedikert jeg hadde vært alle de årene

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Mange sier de klarer seg med kun en telefon. Hvordan de gjør det fortstår jeg ikke, men nok om det. Har du (fortsatt) PC hjemme?

Jeg klarer meg fint med telefonen til vanlig sånn egentlig, men syns det er kronglete om det er litt viktige ting som jeg skal drive med

vi har to stasjonære pc’er fordi vi gamer mye, så bruker den når jeg skal drive med skatten, søknader til ting osv osv

Anonymkode: afb07...981

Skrevet

Ja. Vi har hver vår laptop, ungene har gamingpc'er. Har jobb pc også.

Jeg orker ikke å bruke telefonen til nettsurfing, bank ol. Er alt for lite og klønete. 

Anonymkode: 66cf2...400

• Liker 2
Skrevet

Ja har to stasjonære spillmaskiner og en 3-4 laptoper, det å bygge maskiner selv og oppgradere andre sine maskiner har blitt en liten hobby.

Anonymkode: 5edce...da7

Skrevet (endret)

Har 3 stasjonær pcer som er selvbygd og 2 laptoper.  2 av de tenker jeg å kvitte meg med. 

Endret av Diry72
Ekstra info
Skrevet

I motsetning til andre i denne tråden som i det minste har oversikt over hvor mange PC-er de har, har jeg dessverre mistet denne oversikten etter å ha kjøpt en rekke fullt brukbare maskiner på bruktmarkedet til svært rimelig pris fra en selger som hadde tilgang til bedriftsmaskiner. En 10 år gammel PC oppgradert til 8 GB RAM duger nok ikke til de nyeste spillene, men er helt grei til vanlig bruk; skriver dette på en Dell fra ca. 2011/12. Og skulle noe gå i stykker, er det bare å ta frem en ny maskin.

Før jeg begynte å bruktkjøpene, tror jeg at jeg hadde beskjedne 8 PC-er; nå har jeg vel om lag 25.

Til samme pris som én dyrere PC.

Anonymkode: baf8a...4a5

Skrevet

PC har jeg ja, laptop riktig nok. Gamer litt, tegner & animerer, skriver også, noe som er pes på tlf. Om man bare er på nettaviser og sosiale medier så skjønner jeg man klarer seg uten da. Vanlig lineær TV tor jeg ikke jeg har sett på 15år:p 

Anonymkode: 68941...f73

Skrevet

Har en macbook, men ikke en sånn stor stasjonær pc som man gjerne hadde før lengre. 

Anonymkode: 2bf39...b55

Skrevet

Har bærbar til studier og se på film og tv serier i sengen. 

Anonymkode: fea62...823

Skrevet

Selvsagt har jeg PC. Jeg har iPad og mobil også, men de fleste oppgaver løses mer effektivt med mus og tastatur.

• Nyttig 2
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

For meg er svaret, ja selvsagt.   :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I motsetning til andre i denne tråden som i det minste har oversikt over hvor mange PC-er de har, har jeg dessverre mistet denne oversikten etter å ha kjøpt en rekke fullt brukbare maskiner på bruktmarkedet til svært rimelig pris fra en selger som hadde tilgang til bedriftsmaskiner. En 10 år gammel PC oppgradert til 8 GB RAM duger nok ikke til de nyeste spillene, men er helt grei til vanlig bruk; skriver dette på en Dell fra ca. 2011/12. Og skulle noe gå i stykker, er det bare å ta frem en ny maskin.

Før jeg begynte å bruktkjøpene, tror jeg at jeg hadde beskjedne 8 PC-er; nå har jeg vel om lag 25.

Til samme pris som én dyrere PC.

Anonymkode: baf8a...4a5

Haha. Oppgradert? Visste ikke at det var mulig å kjøpe PC med 4 RAM i dette årtusenet. Da jeg kjøpte Macintosh (sett inn et eller annet nummer) i 1997 kjøpte jeg en med 4 RAM og oppgraderte umiddelbart ved kjøpet til 8. 

Anonymkode: 9f919...12b

Skrevet

Ja, har jobbpcen som regel hjemme, også har barnet mitt gamingpc. Har også en iMac, men den brukes sjeldent.

Anonymkode: 36898...bed

Skrevet

Jeg har gaming-PC og min samboer har sin egen gaming-PC.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...