Gå til innhold

(MENN) Hvordan lang tid tar dere før dere blir forelsket i en kvinne og hva gjør deg forelsket?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes menn og kvinner er forskjellige når det kommer til dating, og jeg opplever at menn trenger litt tid for å utvikle følelser og føle seg trygg. Jeg har ikke erfaring med at de kaster seg inn i noe før det har gått en del tid, eller kommer med store kjærlighetserklæringer til kvinnen.

Når vet man at en mann er forelsket? Vil en mann si det rett ut eller er det visse handlinger som viser det? Hva hos ei kvinne kan gjøre deg forelsket? Har du opplevd å bli forelsket i en kvinne på første date og så ble det forhold ut av det? ☺️

Anonymkode: 8a215...42e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke noe om hvor raskt kvinner blir forelsket, men for meg tar en del møter. Det handler om at hun må være et skikkelig menneske og om hun ikke liker meg, liker ikke jeg henne heller. Det har vært en del situasjoner der jeg først har vært interessert, så faller alt i grus når hun er frekk eller har dårlig moral. Ingen ting ødelegger interessen min så mye som at hun snakker stygt om andre fremfor meg, er frekk mot andre eller har en dårlig personlighet. For når hun behandler andre dårlig, så er jeg neste i rekken om vi blir i lag.

Anonymkode: 9338d...f68

• Liker 3
Skrevet

De jeg blir fort forelsket i trenger tid eller blir det aldri. Og omvendt. Så ingen fasit tror jeg

Anonymkode: ea577...8cd

Skrevet

Første blikk. 

Anonymkode: 2f976...8ee

• Liker 3
Skrevet

Menn blir ikke forelsket vi blir betatt. Og da er det av vakre attraktive jenter med sjarm. Forelsket blir vi ikke fordi noe sånnt finnes ikke. Vi blir sammen med den mest attraktive personen som viser oss interesse tilbake. 

Anonymkode: 0a1a4...658

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Menn blir ikke forelsket vi blir betatt. Og da er det av vakre attraktive jenter med sjarm. Forelsket blir vi ikke fordi noe sånnt finnes ikke. Vi blir sammen med den mest attraktive personen som viser oss interesse tilbake. 

Har et par ekser som er sterkt uenig med deg der gitt. Han ene sier han var så svimlende forelsket at han vet det neppe skjer igjen, og gikk inn i forhold med en kvinne han føler er en god match og som han er betatt av, men at sammenlignet med den enorme forelskelsen han hadde for meg er det ganske flatt selv om han er veldig glad i henne. Og selv har jeg vært svimlende forelsket, der det kjennes ut som jeg er rusa på et eller annet, har bokstavelig talt gått av på feil busstasjon og gått inn i en vegg fordi jeg var så glad og tankefjern. Noen er mer sterke i følelseslivet enn andre :) 

Ts, de to mennene som var mest forelsket i meg ble det allerede første date men det ble sterkere rundt date 3 og 4, altså ganske raskt

Anonymkode: 9ce15...6b2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Snakk for deg selv, menn kan selvsagt bli forelsket også 

• Liker 5
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Sludder og vås!

Anonymkode: 8cedc...e26

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har du opplevd å bli forelsket i en kvinne på første date og så ble det forhold ut av det? ☺️

For meg varierer det veldig.

En gang tok det ett minutt, en annen gang 3 år.

Var aldri på date med noen av de, begge var langt over min liga.

Anonymkode: 3d9b1...e10

Skrevet

Når gutter er unge, så driver de ikke å planlegger å finne seg en kone og dermed har sitt største ønske om en gang å bli gift, så nå mangler det bare en partner. Det er ikke slikt og dermed ser man ikke etter noen å bli forelsket i. Forelskelse kommer plutselig og det er ingen regel for hvor lang tid det tar fra man første gang ser henne.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg synes menn og kvinner er forskjellige når det kommer til dating, og jeg opplever at menn trenger litt tid for å utvikle følelser og føle seg trygg. Jeg har ikke erfaring med at de kaster seg inn i noe før det har gått en del tid, eller kommer med store kjærlighetserklæringer til kvinnen.

Når vet man at en mann er forelsket? Vil en mann si det rett ut eller er det visse handlinger som viser det? Hva hos ei kvinne kan gjøre deg forelsket? Har du opplevd å bli forelsket i en kvinne på første date og så ble det forhold ut av det? ☺️

Fra 18 sekunder til 3 måneder.. Er nærmere femti enn førti, i løpet av mitt liv har jeg vært forelsket 5 ganger. 3 av gangene tok det ganske lang tid før jeg kjente forelskelsen.  De to andre gangene jeg ble forelsket så var det full klaff for oss begge samme kveld. 

Anonymkode: a7ef7...8dd

Skrevet

Jeg kan bli tiltrukket av en del damer som har et utseende, utstråling og en aura av feromoner som gjør at jeg kjenner hjertet hopper når jeg ser dem. Men dette er ikke forelskelse.  Jeg merker at til tross for denne merkelige dragningen, så ville jeg ikke ønsket meg et forhold med dem, og det har med personligheten å gjøre. 

Når jeg treffer en slik dame og hun i tillegg har en personlighet som går "rett hjem" hos meg, kan jeg bli ganske fort forelsket. Gjerne halvveis inn på første date. Andre ganger tar det litt mer tid.

Når det gjelder hvordan du merker det , så tror jeg det er veldig lett. De fleste menn er mye mer åpenlyse om det enn damer. De oppsøker deg, du ser det i øynene deres, de ønsker å være med deg så mye de kan. Menn som ikke ustråler noe som helst, ville jeg antatt er "players" som bare er i det for moroa. 

Anonymkode: f5daa...9d9

• Liker 2
Skrevet

Gjennomsnittstiden blant menn mellom 25-45år er 23 dager, 13 timer og 25 minutter. (Fra første gangen de ser deg i virkeligheten)

Skrevet

Forelskelse handler om at kjemien i hjernen blander sammen en heksegryte fordi evolusjonen har funnet ut at det er beste måte å lage nye kopier av mitt DNA.

For meg handler forhold om tiltrekning, like verdier og god kommunikasjon. Forelskelser kan føre til at jeg går på akkord med disse - eller snarere at tiltrekning blir veid som eneste faktor.

Og sånn ender man opp med forhold med "når forelskelsen gav seg mistet jeg interessen", eller "han/hun er så fin, det at han slår valper som hobby er ikke så farlig".

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...