AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #21 Del Skrevet 28. desember 2022 Tidligere jobbet i forsikringsbransjen og sist jeg leste vilkårene til de fleste som tilbyr dyreforsikring så ville jeg valgt Agria. (Noe jeg selv gjorde på alle mine tre hunder) Agria har vært lette å forholde seg til og alltid vært behjelplige, gode epikriser fra veterinær er uansett det viktigste for vurderingene Agria gjør. Du kan alltid be om forhåndsgodkjenning på dyre behandlinger om du er usikker. Om man er opptatt av pris og har/vil ha livsforsikring, så drit i det. Du betaler dyre dommer for å få en brøkdel tilbake når dyret dør. Anonymkode: 1ad4f...546 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #22 Del Skrevet 28. desember 2022 Vi så på Sparebanken1 pga LO, men vi har en rase som fort kan bli 15 år. Da var det kun Agria + at oppdretter hadde Agria, så vi fortsatte med Agria uten karensdager fra dag 1. Men selv om Agria er noe dyrere så har vi en forsikring som er livslang Anonymkode: 80f73...8b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #23 Del Skrevet 28. desember 2022 Troyamin skrev (1 time siden): Det positive med Agria er at de har direkteoppgjør med klinikken. Det negative er at de har prosenter på egenandelen. I tillegg er det ikke så mye de dekker, hvis en leser det med liten skrift. Sjekk opp om du kan få samlet alle forsikringene dine i ett selskap og hvor mye rabatter det gir. Det tjente vi på her hjemme. Finn også et selskap med fast egenandel. Har aldri opplevd å ikke få dekket noe fra Agria, verken på katt eller hund. De som er misfornøyde med Agria er vel stort sett de som ikke har lest/ ikke forstår vilkårene. For ja, det er mye som ikke dekkes dersom hunden ikke har vært forsikret fra før 4 mnd og sammenhengende forsikret hele livet. Også finnes det så klart raserelaterte restriksjoner, men det må man nesten bare ta med i budsjettet når man velger en syk rase. Anonymkode: f610d...64c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 28. desember 2022 #24 Del Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har aldri opplevd å ikke få dekket noe fra Agria, verken på katt eller hund. De som er misfornøyde med Agria er vel stort sett de som ikke har lest/ ikke forstår vilkårene. For ja, det er mye som ikke dekkes dersom hunden ikke har vært forsikret fra før 4 mnd og sammenhengende forsikret hele livet. Også finnes det så klart raserelaterte restriksjoner, men det må man nesten bare ta med i budsjettet når man velger en syk rase. Anonymkode: f610d...64c Alltid hatt full forsikring på hundene siden de ble født. I tillegg har min bedre halvdel gått grundig gjennom vilkårene til forsikringen. Hos Agria må det søkes om å ta CT og ofte gis det avslag. Tenner og tannproblematikk dekkes også svært sjeldent. Har ikke hatt problemer med det etter at jeg byttet til annet selskap. Med mindre Agria endrer dette, pluss bevegelig egenandel, kommer jeg ikke til å bytte tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #25 Del Skrevet 28. desember 2022 Troyamin skrev (17 minutter siden): Alltid hatt full forsikring på hundene siden de ble født. I tillegg har min bedre halvdel gått grundig gjennom vilkårene til forsikringen. Hos Agria må det søkes om å ta CT og ofte gis det avslag. Tenner og tannproblematikk dekkes også svært sjeldent. Har ikke hatt problemer med det etter at jeg byttet til annet selskap. Med mindre Agria endrer dette, pluss bevegelig egenandel, kommer jeg ikke til å bytte tilbake. Da synes jeg faktisk du burde klage, for jeg har både fått innvilget CT og fått dekket tannbehandling på min hund hos Agria. Anonymkode: f610d...64c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 28. desember 2022 #26 Del Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Da synes jeg faktisk du burde klage, for jeg har både fått innvilget CT og fått dekket tannbehandling på min hund hos Agria. Anonymkode: f610d...64c Ja, jeg vet nå om muligheten til å klage. Men når man står midt i en alvorlig situasjon, er det greit å vite at alt blir dekket. Har en grei veterinær som gav en god pris på CT, slik at hundekontoen ikke ble fullstendig tømt. Ikke alle har tilgang på en slik veterinær og CT er en dyr affære uten forsikring som dekker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nevrosererroser Skrevet 28. desember 2022 #27 Del Skrevet 28. desember 2022 Jeg har Agria på min nå 13 år gamle hund og er veldig fornøyd. Jeg har brukt forsikringa mye og har aldri hatt problemer med noenting uansett type sak. Min er omplasseringshund som ikke ble forsikra før han var i mitt eie på papiret som toåring så vi har ikke hatt med fordelene fra starten av. Min har fått dekt 6000kr i medisiner årlig i nå 6 år. Han trenger faste ultralyder av hjertet som dekkes uten at Agria mukker. Tannbehandling, rehabilitering etter skade, gudene vite hvor mange røntgenbilder (mynde som løper fortere enn han tenker), CT, to tilfeller der intravenøs væskebehandling har måtte til etter mageproblem pluss en omgang med sårbehandling, ultralyder og mange oppfølgingstimer for sårstell etter angrep fra en annen hannhund bare for å nevne litt av historikken på min ulykkesfugl. Agria har også gratis videotimer som vi har brukt noen ganger og spart minst ett vetrinærbesøk på. Omtrent alle tilfella vi har hatt med behov for akutt hjelp har selvsagt skjedd på kveld eller rød dag men det har gått knirkefritt i 100% av tilfella våre, slltid med direkteoppgjør. Vi bruker også en ganske dyr klinikk (AniCura) da de kjenner rasen godt og har hjertespesialist i den faste gjengen der. Jeg har ikke hatt hund forsikra, bare hester i andre selskap, blant annet Sparebank1 og det har vert problem på problem så jeg er veldig imponert over behandlingen jeg har opplevd fra Agria til sammenligning. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #28 Del Skrevet 29. desember 2022 Etter å ha hatt en selvskaderhest forsikret i Agria kommer jeg aldri til å bruke dem igjen. Agria har spesialisert seg på dyr og har full oversikt over smutthull og lure formuleringer. Andre forsikringsselskaper er mer generelle og har ikke så mye unntak. Anonymkode: a9705...eab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå